Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus Elise 1,6 Club Racer: kila dolů, cenu také
19.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lotus v posledních letech proslul svými malými sporťáčky, které se o své místo na slunci perou především díky své nízké hmotnosti. Elise Club Racer je dalším z nich.
Ačkoli Lotus v posledních měsících oslňuje hlavně svými plány do budoucnosti, které počítají s výrobou celé řady „dospělých” sporťáků, o zákazníky nyní bojuje především svými typickými modely posledních let. K prckům Elise a Exige sice nedávno přibyla i nová Evora, řeč dnes ale bude o prvním jmenovaném. Právě tento model přiveze automobilka na ženevský autosalon ve verzi Club Racer.
Jak již název napovídá, jde o odlehčenou, více okruhovou verzi, která z beztak nízké hmotnosti 876 kilogramů ukrojila dalších 24 kil. Nezdá se to být žádným fantastickým posunem, ale kdo z vás měl tu čest s Elisem (neplést s Elvisem...), jistě uzná, že z tohoto auta už není moc co vyndat, skoro nic navíc v něm totiž není. Výrobce tedy o verzi Club Racer hovoří jako o „oholené na kost”, nedodal ale příliš mnoho detailů k tomu, o co vše vůz v rámci odtučnovací kúry přišel - víme jen o lehčím akumulátoru a odstranění zvukové izolace.
Vozu ale i něco přibylo. Je to režim Sport systému DPM (Dynamic Performance Management), který se postará zejména o správné nastavení adaptivního podvozku pro optimální chování vozu jak na trati, tak při náročnější jízdě po běžných silnicích.
Motor vozu je stejný jako u jiných Elise 1,6. Jde tedy o agregát z líhně Toyoty, který při svém skromném objemu dosahuje solidního nejvyššího výkonu rovných 100 kW (136 koní) při 6 800 ot./min a až 160 Nm točivého momentu při 4 400 ot./min. Nevíme, jak moc tento motor s vozem zamává, neboť Lotus tato data nezveřejnil, standardní Elise 1,6 ale zrychluje na stovku za 6,5 sekundy. Club Racer bude jistě o něco málo rychlejší. Bez zajímavosti není ani kombinovaná spotřeba paliva jen lehce přesahující hranici 5 litrů na 100 kilometrů. Inu, nízká hmotnost je tou správnou cestou ke skutečně efektivním automobilům...
Vůz bude nabízen v šesti barvách karoserie - modré, žluté, červené, bílé, matně černé a šedé, přičemž na přiložených obrázcích můžeme vidět Elise Club Racer oděný do prvně jmenované kojenecké modři.
A se závěrečnou větou o úplném odhalení v Ženevě dodáváme, že Club Racer bude s cenou od 34 450 Eur (cca 840 tisíc Kč) vůbec nejlevnějším Elise v nabídce. Hle, ne každý si nechává zaplatit za to, že z vozu něco vyndá...


Lotus Elise 1,6 Club Racer
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
před 11 hodinamiHasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
13.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aron Canet míří do týmu Marc VDS včera 18:48
- V pátek #93 před Acostou a Bagnaiou, 16. Martin včera 16:20
- Salač postoupil přímo do Q2 - jako pátý!, vede Gonzalez včera 16:13
- Dvě tovární Ducati udávají tón včera 11:49
- V Rakousku na úvod nejrychlejším Salač včera 10:35
Nejnovější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
před 9 hodinamiVW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta, skutečný důvod nepřekvapivě zůstává v mlze
před 10 hodinamiFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
před 11 hodinamiČínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
včeraFirma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva