Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus Evora čeká ještě dlouhý život, příchod nového Elanu se zpozdí
20.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lotus loni představil tolik konceptů nových modelů s tak brzkými daty uvedení do prodeje, že mnozí pochybovali o reálnosti jeho plánů. Nyní jim sama automobilka dává zapravdu, špatné zprávy ale potěší příznivce stávajících modelů.
Tradiční britský výrobce loni v Paříži odhalil hned pětici konceptů nových modelů, které se v podstatě v nezměněné podobě měly všechny začít vyrábět během několika málo let. I když všechny vypadaly podobně, málokdo věřil tomu, že Lotus tak masivní modelovou expanzi „ustojí” a své plány bude s to uskutečnit. Ostatně i sám nový šéf firmy Dany Bahar připustil, že zveřejnění tak ambiciózních plánů je pro automobilku do jisté míry jen motivující výzvou a nemůže si být jist, že se jí vše podaří realizovat v původně oznámených datech. Nyní již s jistotou víme, že minimálně novodobý Elan si na svůj příchod počká o tři roky déle, než původně měl.
Lotus totiž včera bez dalšího zdůvodnění oznámil, současnému kupé Evora „bude dovoleno absolvovat tradičnější životní cyklus”, což mimo jiné znamená, že si právě Elan, avizovaný jako nástupce Evory pro rok 2013, bude muset na své okamžiky slávy ještě nějaký čas počkat. Konkrétně by měl na trh přijít nejdříve v roce 2016, tedy o tři roky později.
Oznámení Lotusu není vyloženě překvapivé a to nejen kvůli přílišné optimističnosti oznámených záměrů. Pokud se totiž některý z avizovaných modelů měl dočkat odložení, byl to právě Elan. Model Evora, jenž měl nahradit, se totiž neprodává dlouho a jak jsme mohli zjistit i v našem nedávném testu, nevede si na silnicích vůbec špatně. Tak proč spěchat s jeho náhradou, když ve hře je řada dalších, zcela nových modelů.
Odložení je navíc dobrou zprávou pro příznivce současné Evory. Tu dnes čeká ještě pět let na trhu a stihnout ji tak prý má nekompromisní okruhové provedení nebo naopak pohodovější varianta roadster. A ještě jedna dobrá zpráva pro „Lotusáky” - znovu potvrzen byl návrat modelu Esprit v roce 2013, a tak alespoň na tuto slavnou reinkarnaci se můžeme začít těšit.
Tip: Přečtěte si náš nedávný test nového Lotusu Evora.






Koncept Lotusu Elan představený na loňském pařížském autosalonu
Současný Lotus Evora v našem testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
K mání je sotva jetý německý supersedan z časů výkonových válek, jeho unikátní specifikace dodnes bere dech
před 19 minutamiJaponci těší staromilce, do výroby vrací už 23 let nevyráběný legendární motor, dokonce ve vylepšené podobě
před hodinouJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 3 hodinamiŠéfdesignér Mercedesu znovu perlí, vysmívá se interiérům Audi a BMW pro jejich „prťavé” displeje, prý jsou jako z roku 1995
před 4 hodinamiDalší automobilka zařízla hotový elektrický model těsně před jeho uvedením na trh, někteří konečně přichází k rozumu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva