Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus Evora čeká ještě dlouhý život, příchod nového Elanu se zpozdí
20.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lotus loni představil tolik konceptů nových modelů s tak brzkými daty uvedení do prodeje, že mnozí pochybovali o reálnosti jeho plánů. Nyní jim sama automobilka dává zapravdu, špatné zprávy ale potěší příznivce stávajících modelů.
Tradiční britský výrobce loni v Paříži odhalil hned pětici konceptů nových modelů, které se v podstatě v nezměněné podobě měly všechny začít vyrábět během několika málo let. I když všechny vypadaly podobně, málokdo věřil tomu, že Lotus tak masivní modelovou expanzi „ustojí” a své plány bude s to uskutečnit. Ostatně i sám nový šéf firmy Dany Bahar připustil, že zveřejnění tak ambiciózních plánů je pro automobilku do jisté míry jen motivující výzvou a nemůže si být jist, že se jí vše podaří realizovat v původně oznámených datech. Nyní již s jistotou víme, že minimálně novodobý Elan si na svůj příchod počká o tři roky déle, než původně měl.
Lotus totiž včera bez dalšího zdůvodnění oznámil, současnému kupé Evora „bude dovoleno absolvovat tradičnější životní cyklus”, což mimo jiné znamená, že si právě Elan, avizovaný jako nástupce Evory pro rok 2013, bude muset na své okamžiky slávy ještě nějaký čas počkat. Konkrétně by měl na trh přijít nejdříve v roce 2016, tedy o tři roky později.
Oznámení Lotusu není vyloženě překvapivé a to nejen kvůli přílišné optimističnosti oznámených záměrů. Pokud se totiž některý z avizovaných modelů měl dočkat odložení, byl to právě Elan. Model Evora, jenž měl nahradit, se totiž neprodává dlouho a jak jsme mohli zjistit i v našem nedávném testu, nevede si na silnicích vůbec špatně. Tak proč spěchat s jeho náhradou, když ve hře je řada dalších, zcela nových modelů.
Odložení je navíc dobrou zprávou pro příznivce současné Evory. Tu dnes čeká ještě pět let na trhu a stihnout ji tak prý má nekompromisní okruhové provedení nebo naopak pohodovější varianta roadster. A ještě jedna dobrá zpráva pro „Lotusáky” - znovu potvrzen byl návrat modelu Esprit v roce 2013, a tak alespoň na tuto slavnou reinkarnaci se můžeme začít těšit.
Tip: Přečtěte si náš nedávný test nového Lotusu Evora.






Koncept Lotusu Elan představený na loňském pařížském autosalonu
Současný Lotus Evora v našem testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 10 hodinamiLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva