Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lotus Exige S Roadster V6: nejrychlejší otevřený Lotus všech dob (+ živé foto)
6.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šest válců a žádná střecha pro model Exige, to je recept Lotusu na získání ženevského publika. Připravte se na 350 koní soupeřících s 1 100 kilogramy.
Lotus už před Ženevou „vyhrožoval”, že do Švýcarska přiveze něco otevřeného. Pomýšleli jsme na Evoru Roadster a ač zatím nemůžeme vyloučit, že se pod Alpami zjeví i ta, zatím víme jen o jediné novince podobného ražení - otevřeném Exige S V6.
Dosud bylo Exige vybavený šestiválcem pořídit pouze jako kupé, nyní bude k diposzici i jako roadster. A to ne jen tak ledajaký - podle prohlášení Lotusu se jedná o vůbec nejrychlejší sériově vyráběný Lotus zbavený střechy. K získání tohoto primátu mu slouží motor 3,5 V6 o výkonu 350 koní v 7 000 ot./min, který s vozem o hmotnosti pouze 1 100 kilogramů cvičí vcelku s lehkostí. Na stovku jej vystřelí za méně než 4 sekundy, na 160 km/h pak za 8,5 sekundy. Maximální rychlost činí 233 km/h, kombinovaná spotřeba paliva pak 10,1 litru benzinu na 100 km jízdy.
Převodovka je standardně šestistupňová manuální, pohon zadních kol je samozřejmostí. Za příplatek je možné pořídit robotizovaný manuál SPS (Serial Precision Shift) s možností volby převodových stupňů páčkami pod volantem, nebo „Race Pack”, který si pohraje především s nastavením podvozku. Též v interiéru je možné volit komfortnějším cestovním ztvárněním, nebo sportovnějším „závodním”.
Vůz by se měl dostat do prodeje ještě před létem s cenou začínající v přepočtu okolo 1,6 milionu Kč. Míří prý hlavně na asijské zákazníky, k mání ale pochopitelně bude i v Evropě.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012




Nejrychlejší otevřený roadster Lotusu naživo
Na pohled Exige S Roadster příliš specifický není, pod kapotou ale má plných 350 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025První tuningová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva