Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Majitel elektromobilu žijící v paneláku ukázal, jak ho lze dobíjet, když bydlíte v 19. patře
14.12.2021 | Petr Miler
Limitem rozšíření elektrických aut nejsou jen auta samotná, ale i způsob, jak lidé žijí. Pro ty, kteří bydlí ve velkých činžácích s malými parkovišti okolo nich, jde o zdánlivě nepoužitelné řešení, ale jak vidno...
Na elektromobily „nasazujeme” poměrně pravidelně, problém ale není v tom, že by šlo o špatná či nepoužitelná auta, záleží vždy na úhlu pohledu. Pokud žijete v rodinném domě s garáží někde u města a každý den dojíždíte nanejvýš pár desítek kilometrů do práce, může jít o velmi vyhovující řešení, zvláště máte-li k dispozici další vůz, se kterým jezdíte delší trasy. Problém je „jen” v tom, že všichni lidí takto nežijí a takovou možnost nemají. Politici přesto pracují na tom, aby si jiný než elektrický vůz nemohl jednoho dne koupit nikdo.
To je prostě nesmysl a takový tlak se jeví být tím absurdnějším, čím spíše žijete v místech s vysokou koncentrací obyvatel. Skutečně není problém zajet s elektromobilem do garáže, nechat ho přes noc pomalu dobíjet a druhý den zase vyjet, když ale bydlíte na sídlišti s velkými činžáky, kde dnes není možné pořádně ani zaparkovat, natož aby tam bylo možné takové auto dobíjet, jde o utopii. Toto se nezmění zítra, nezmění se to ani za 10 let, jde o už dekády trvající stav, který by vyžadoval obrovskou a podobný čas trvající změnu ve způsobu života, aby byl tak jiný, že by elektrické auto mohl mít každý. A nebo by stačilo dovolit lidem koupit si také něco jiného...
Někteří se přesto v těchto podmínkách pokouší elektromobil provozovat a pochopitelně řeší zmíněné problémy - když už vůz je kde zaparkovat, není jej kde dobít. Jeden majitel z ruského Krasnodaru žijící v 19. patře opravdu velkého paneláku se ale rozhodl vyřešit situaci po svém - auto nechal stát před domem a natáhl k němu kabel z okna. V onom 19. patře.
Zní to absurdně a možná je to vtip, dobře to ale ukazuje, jak absurdní je představa o rozumném využití takových aut v podobných oblastech. Jednoduše to není možné a nic nevyřeší ani „rychlodobíjení” na jiných místech města. Ono totiž není a nikdy nebude až tak „rychlo”, museli byste dobíjet několika megawatty, abyste se dostali na jednotky minut odpovídající doplnění palivové nádrže auta. To nebude možné ani z hlediska dostupného elektrického výkonu, ani z hlediska limitů sítě, ani z hlediska limitů akumulátorů. Ostatně taková Moskva se chlubí tím, že brzy zvýší počet veřejných nabíječek o 50 % - ze současných 109, z nichž jen 42 dobíjí auta alespoň tak rychle, abyste u nich strávili nabíjením hodinu nebo dvě podle kapacity akumulátorů.
Je to skutečně utopie a podobné pokusy situaci vyřešit ji jen podtrhují. Otázkou v tuto chvíli rozhodně není, zda najdeme lepší řešení do roku 2030 nebo 2035, do té doby se nic dramatického nestane. Otázkou je jen to, zda si přiznáme, že kompletní přechod na elektromobilitu je nemožný dříve, než bude polovině lidí oznámeno, že nové auto už prostě není pro ně.
Pokus používat Nissan Leaf člověkem žijícím na sídlišti dopadl poněkud tragikomicky, jak ukazuje video níže. Ilustrační foto: Nissan
Zdroje: Last Channel@Telegram, TASS
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 2 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 2 hodinami - Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před 3 hodinami - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 4 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva