Majitel Tesly Model 3 vyzval na souboj sporťák McLarenu. Podívejte se, jak dopadl

Elektromobily Tesly jsou ve sprintech pojmem, pokořit dokážou i nejlepší sporťáky nejvěhlasnějších značek. Ale co když nový Model 3 vyzve McLaren 720S?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Majitel Tesly Model 3 vyzval na souboj sporťák McLarenu. Podívejte se, jak dopadl

4.3.2018 | Mirek Mazal | 23 příspěvků

Majitel Tesly Model 3 vyzval na souboj sporťák McLarenu. Podívejte se, jak dopadl

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Elektromobily Tesly jsou ve sprintech pojmem, pokořit dokážou i nejlepší sporťáky nejvěhlasnějších značek. Ale co když nový Model 3 vyzve McLaren 720S?

I když nejlépe zrychlující auto světa není od Tesly, hned několik strojů amerického výrobce elektromobilů má k tomuto titulu velmi blízko. Nejvíce to platí o Modelech S a X ve verzi P100D, proti kterým si nemůže být přinejmenším na 400metrových sprintech nemůže být skoro nikdo ničím jist. Konzistence jejich špičkových výkonu je ohromující, i když je nezbytné mít skoro plně nabité akumulátory a mnohokrát sprinty neopakovat.

Tentokrát se na start sprinterské dráhy postavil Model 3 ve své verzi s delším dojezdem. Dražší varianta se zvýšenou kapacitou baterií znamená papírové zrychlení na 97 km/h za 5,1 sekundy. Maximálně dokáže jet rychlostí 225 km/h. Pohotovostní hmotnost vozu 1 730 kg je rozložena v poměru 48:52 ku prospěchu zadní nápravy. V boji proti McLarenu by měl kromě okamžitého nástupu energie z elektromotorů pomáhat nízký aerodynamická odpor Cd 0,23.

Na druhou dráhu úzkého závodiště se proti Tesle postavil na McLaren 720S tvarovaný snad přímo v aerodynamickém tunelu. Pod kapotou není žádná elektrocentrála, nýbrž poctivý dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 4 litry. Spalovací motor vydá ze sebe 529 kW (719 koní) při 7 500 ot./min a 770 Nm při 5 500 ot./min. S automatickou sedmistupňovou převodovkou SSG pohání zadní kola. Stovku zvládne za 2,6 sekundy a maximálně dosáhne 341 km/h.

Zdánlivě jasný souboj s jasným vítězem, ale Tesly nikdy není radno podceňovat. A také pozor na minulé měření dynamiky Tesly Model 3, to ukázalo lepší hodnoty, než udává výrobce. Bylo načase porovnat oba dostihové koně vedle sebe. Tesla dostala náskok při startu a v cíli na 400 metrů jí bylo naměřeno 164 km/h za 13,58 sekundy. Metu 97 km/h proťal elektromobil během 4,6 sekundy, 161 km/h dosáhl za 12,3 sekundy.

Britský okruhový nástroj dal Tesle náskok a poté odpálil rychlostí blesku. Na 97 km/h doletěl za 2,5 vteřiny, 160 km/h minul po 5,1 vteřinách a hranici 400 metrů projel rychlostí 226 km/h v čase 9,92 vteřiny. Šokující sprint nenechal nic náhodě, ve všem vyhrál Angličan s klasickým pohonem, a to způsobem, na který majitelé Tesel nejsou příliš zvyklí.

Pochopitelně, byl to od začátku nerovný souboj, vsadíme se ale, že aspoň pár fanoušků Tesly věřilo v překvapení v podobě alespoň trochu vyrovnaného souboje. McLaren 720S ale už v minulosti ukázal, že je extrémně rychlým strojem a mezi elektromobily bude muset hledat soupeře jinde. Možná by i takový Rimac Concept One měl co dělat...


Majitel Tesly Model 3 vyzval na souboj sporťák McLarenu. Podívejte se, jak dopadl - 1 - Tesla Model 3 2018 versus McLaren 720S 2018 drag race 01Majitel Tesly Model 3 vyzval na souboj sporťák McLarenu. Podívejte se, jak dopadl - 2 - Tesla Model 3 2018 versus McLaren 720S 2018 drag race 02Majitel Tesly Model 3 vyzval na souboj sporťák McLarenu. Podívejte se, jak dopadl - 3 - Tesla Model 3 2018 versus McLaren 720S 2018 drag race 03Majitel Tesly Model 3 vyzval na souboj sporťák McLarenu. Podívejte se, jak dopadl - 4 - Tesla Model 3 2018 versus McLaren 720S 2018 drag race 04Majitel Tesly Model 3 vyzval na souboj sporťák McLarenu. Podívejte se, jak dopadl - 5 - Tesla Model 3 2018 versus McLaren 720S 2018 drag race 05Majitel Tesly Model 3 vyzval na souboj sporťák McLarenu. Podívejte se, jak dopadl - 6 - Tesla Model 3 2018 versus McLaren 720S 2018 drag race 06
Tesla Model 3 2018 nejede špatně, ale zároveň nejede zdaleka dobře jako McLaren 720S 2018

Zdroj: Drag Times@Youtube

Mirek Mazal

Diskuze 23 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.