Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Majitelé Chevroletu Volt prý ujedou až 1 600 km bez tankování
8.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už jsme si zvykli, že si z nás automobilky někdy trochu utahují. Někdy více, někdy méně nápaditě, trik s dojezdem Chevroletu Volt na jedno natankování je ale snad až příliš průhledný.
„Někteří z dosavadních majitelů Voltu říkají, že ujedou i 1 000 mil, než doplní palivo,” pronesl oslavně bez dalších podrobností Tony Posawatz, produktový manažer Chevroletu Volt. To by znamenalo, že Volt ujede více než 1 600 kilometrů na jediné natankování, což by při kapacitě jeho akumulátorů a objemu palivové nádrže znamenalo hotové pojízdné perpetuum mobile. Je Volt opravdu tak mimořádně efektivní?
Realita je bohužel pro Chevrolet poněkud odlišná. Ostatně ani vesměs nadsazené oficiální parametry nenaznačují něco podobného - vůz má být schopen ujet na plně nabité akumulátory okolo 56 kilometrů a spalovací motor má teoretický dojezd prodloužit o dalších 554 km. To dohromady dává 610 kilometrů. Jistě slušné číslo, hranici 1 600 se ale neblíží ani zdaleka.
Pes je v tomto případě zakopán na zcela obvyklém místě. Automobilky si z pochopitelných důvodů u rozličných plug-in hybridů zvykly ignorovat fakt, že vůz je třeba nejen tankovat, ale také dobíjet. Elektřina je jen jiný zdroj energie a nelze říkat, že netankuji, pokud jen dobíjím. Přesně to ale výrobci rádi říkají.
Stejným způsobem tak vznikla fáma o dojezdu Voltu na jediné natankování. Většina majitelů totiž nenajede denně tolik kilometrů, aby rezervoár energie v palivové nádrži ve větší míře využili a po návratu domů si vůz zase dobijí. Díky tomu není potřeba tankovat benzin častěji než za tisíc ujetých mil, neznamená to ale, že není třeba tankovat vůbec. Naopak, tito lidé „tankují” denně po pár desítkách ujetých kilometrů, jen ne benzin, ale elektřinu.
Pokud by vás takový způsob využití přesto zaujal, můžete si Volt pořídit, prodávat se vedle Opelu Ampera bude i v Evropě. A kdyby vás zajímalo, jak Volt jezdí v praxi, můžete shlédnout jeho poněkud netradiční video z okruhu v Laguna Seca.
Chevrolet Volt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 2800koňové Audi R8 ukázalo svou akceleraci. Připomíná to zrychlené scény z filmů, i na 400 km/h je dřív, než řeknete švec
včera (103) - Automobilka nabízející dosud jen elektromobily nově nabídne i spalovací motory, v EU se tak vyhne dovozním clům
7.11.2024 (3) - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
5.11.2024 (4)
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- K mání je zapomenutá francouzská silniční stíhačka. Vznikla jen v 1 046 kusech, na prodej je teď jedna jediná
před 3 hodinami - Největší průšvih moderních aut nekončí. Už opravené vozy mohou dál hořet, musí znovu do servisů
před 11 hodinami - Absurdní čtyřválcový Mercedes C63 AMG je propadák všude. Ani o 1,1 milionu levněji než u nás se ho nedaří prodávat
včera - Audi po tragickém kvartálu znovu zdražuje spalovací auta a zlevňuje ta elektrická, přinese mu to jen další zkázu
včera - Dodnes zánovní Škoda Octavia II v bizarní specifikaci stojí pakatel, i když vypadá jako z katalogů škodovky
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva