Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
McLaren MP4-12C Spyder odhalen skrze věrohodné ilustrace
31.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britský výrobce sportovních vozů potřebuje nezbytně rozšířit výrobu, aby vytvořil kapacity pro otevřenou verzi MP4-12C. Zde je jeho velmi realistická podoba.
Minulý týden se patrně z vývojového centra McLarenu ve Wokingu anebo partnerského Webasta dostaly ven první záběry připravovaného nového modelu MP4-12C Spyder. Nebyly příliš kvalitní a nezachycovaly celý vůz, nicméně to podstatné z nich vyčíst šlo - Britové ve spolupráci s divizí Roof Systems německé společnosti Webasto vyvíjí pevnou sklápěcí střechu pro svůj momentálně jediný sériový automobil.
Měla by být vyrobena z hliníku v kombinaci s kompozitem na bázi uhlíkových vláken a poslední zprávy dodávají, že s návrhem a přípravou sklápěcího mechanismu i zesílením otevřené karoserie asistoval rovněž Lotus. Na konci programu má být vůz, který dokáže na požádání tlačítkem sklopit nebo „natáhnout” střechu pomocí elektro-hydrauliky během 17 sekund.
Dnes pro vás máme několik různobarevných vizualizací jednoho počítačem vytvořeného záběru od známého ilustrátora jménem Wildspeed, který se snaží detaily spatřené na inkriminovaných nekvalitních fotografiích do poněkud výmluvnějších renderů. Nutno říci, že jsou na první pohled velmi zdařilé, ačkoli na ten druhý dost dobře nevysvětlují, jak by se mohlo kolmé zadní okno spouštět do karoserie, když jeho horní základna je širší, než rozpětí mezi oběma ochrannými oblouky ve spodní části.
Asi by to šlo vyřešit třeba tak, že by sklo bylo předsunuto před nimi, respektive stačilo by do obou tunelů vytvořit patřičné zářezy. To berte jen jako poznámku pod čarou, oni si s tím inženýři Webasta, McLarenu a Lotusu jistě poradí sami, respektive dost možná se tak už i stalo, jak jsme to viděli na fotkách. Ostatně o tom, jak dalece program pokročil, nevypovídají jen obrázky auta, ale též plány upravené fabriky McLarenu, kde má firma Webasto již vyhrazené své místo.











Na posledním záběru můžete vidět, že Webasto a jeho sekce RHT (retractable hardtop - sklápěcí střecha) dostala místo téměř uprostřed výrobních prostorů
Ilustrace: Wildspeed přes Teamspeed.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nejnovější články
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
včeraStellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
včeraNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
včeraČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včeraFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.08. 21:42 - Eda
- Fiat a vše kolem nich 10.08. 18:39 - pavproch
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12