Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
MG Zero Concept: nový rok nula pro „britskou” automobilku?
7.5.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Automobilka MG patřící dnes čínskému seskupení Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) hlásí návrat na scénu. V Pekingu byla představena studie kompaktního hatchbacku s názvem Zero.
Design této koncepční studie byl svěřen britskému studiu MG Design sídlícím v Birmihghamu pod vedením Tonyho Williamse. Čtyři metry dlouhý automobil naznačuje ambice dříve slavného britského výrobce. Vývoj velkosériově vyráběného automobilu této kategorie sice vyžaduje nemalé finanční výdaje, koncern SAIC by však v tomto ohledu neměl mít větší problémy.
Čtyřdveřový hatchback má, když si odmyslíme futuristické detaily, celkem reálný design a pokud je opravdu myšlen vážně, mohla by mít sériové verze celkem podobné tvary. „Tento koncept by měl být velmi individualizovaný ve sportovním duchu. Přední část se točí kolem osmihranného loga, automobil se vyznačuje širokým, sebevědomým postojem, aby vyjadřoval dynamiku a velkou zábavu, kterou od automobilu značky MG očekáváte,“ tvrdí na adresu svého dílka Williams.
Interiér má velmi jednoduché linie a také si jej lze představit u sériového automobilu, pokud si odmyslíte futuristický volant s nepraktickými ovladači přímo na věnci a stejně nepraktickou ale velmi atraktivní bílou barvu palubní desky, volantu i sedadel.
Číňané převzali automobilku MG Rover v roce 2007. Zpočátku to vypadlo, že značka zanikne, ale postupem času se začaly v Čině vyrábět modely Roewe 750, Roewe 550 (pokračovatelé modelu Rover 75) a nejnověji Roewe MG6 (viz foto dole). Koncern SAIC, jemuž patří také 51 procent akcií korejského SsangYongu a spolupracuje navíc s Volkswagenem, dále vyvíjí aktivity v Británii, kde se chystá obnovit výrobu automobilů. Sériová verze vycházející z konceptu Zero by se právě na výrobní linky závodu v Longbridge docela hodila.



Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 9 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 10 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
