Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Muž ukázal, co dokáže moderní Němec s prťavým tříválcem na rychlostně neomezené dálnici
26.11.2021 | Petr Miler
K těmto motorům máme své výhrady, jedno jim ale upřít nelze. Na svůj objem a koncepci jsou neobyčejně výkonné a autům jako Opel Astra propůjčují docela zajímavou dynamiku.
Nemáme rádi tříválce. Ne z plezíru, ale pro všechny jejich vrozené a povětšinou neřešitelné nedostatky, které z nich dělají jen motory šité na míru evropským testům spotřeby paliva resp. emisí CO2. Pro doslova o pár procent lepší výsledek v normovaném testu zahazují kultivovanost, příjemný zvukový projev, ovladatelnost, rovnoměrné rozložení výkonu do otáček... Jsou to příliš velké oběti, které by zákazníci za normálních okolností nepřijali a automobilky s nimi. Ovšem s vidinou obrovských pokut za nadlimitní flotilové emise CO2 se prostě každý ušetřený gram hodí.
Mimo Evropu se tyto motory používají jen zřídka, na starém kontinentu se naopak staly téměř standardem u malých a kompaktních aut. Nemáme z toho radost a nikomu bychom takový motor nedoporučili, jedno jim ale upřít nelze. Zejména německé automobilky se naučily dolovat z této koncepce velmi sympatické výkony a odmyslíte-li si vše výše zmíněné, i relativně velká auta jimi poháněná se dynamicky neprojevují úplně marně.
Velmi výmluvně to dosvědčuje přiložené video člověka stojícího za kanálem TopSpeedGermany na Youtube, který vzal poslední generaci Opelu Astra (označovanou také písmenem K) s motorem 1,2 R3 o výkonu 145 koní na rychlostně neomezenou německou dálnici. A ostudu si tam opravdu neutrhla.
Na místě i za jízdy je patrný nepříjemný, jakoby neúplný mixérovitý zvuk, ovšem když se nad něj povznesete a budete si všímat jen dynamiky, nemůžete neuznat, že tohle auto prostě jede. S tachometrem se dostane až někam k 240 km/h, i zrychlení na stovku či dvoustovku ale probíhá velmi svižně a v provozu plném výkonnějších aut se ani trochu neztrácí. Podívejte se na to nakonec sami, člověku ne až tak citlivému na jakousi homogenitu projevu motoru takové auto nemusí vadit.
Opel Astra s tříválcem 1,2 je nepochybně kompromisní řešení, velmi slušnou dynamiku mu ale upřít nelze. Foto: Opel
Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 22:32 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis