Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025 | Petr Miler
Volkswagen ho vyrábí už 52 let bez větších změn a evidentně ani nemá důvod k nim přistupovat. Jen loni si našel přes 8,5 milionu kupců, jistě i proto, že stojí asi 450 Kč za... kilo. Jde totiž o párek, jehož obliba ani ve složitějších časech zřetelně neklesá, právě naopak.
Německý automobilový gigant nemá v záloze mnoho dobrých zpráv, o které by se mohl podělit. Jeho prezentace loňských výsledků byla plná bolestivých čísel, zmínkou o mohutném propadu zisků počínaje a výčtem potenciálně zavíraných továren konče. Jeden velmi pozitivní výsledek se ale přece jen najde a týká se dokonce toho nejprodávanějšího produktu firmy.
Takže Golf valí? Nenechte se zmást, jak vypichuje agentura DPA, ve výsledcích VW se skví jeden opravdu skvělý výsledek - automobilka prodala 8 552 000 kusů... párků. Tím byl překonán nejen loňský odbyt, ale i předchozí rekord z roku 2023, a to o víc než 200 000 prodaných kusů za 12 po sobě jdoucích měsíců.
O párcích VW jste možná slyšeli, někteří jim říkají klobásky, jiní currywurst, my bychom je mohli překřtít hezky česky na „karibuřt” - patrně něco jako debrecínské párky. Tak či onak je to skutečně produkt Volkswagenu, který automobilka začala vyrábět primárně kvůli zásobování svých kantýn. Jeho popularita ale dosáhla takové úrovně, že jej prodává komukoli a není problém jej pořídit v německých e-shopech za asi 450 Kč za kilo.
Je to už poměrně dlouhá tradice, vlastní karibuřt VW vyrábí už od roku 1973 a jeho klobásky i s „kompatibilním” kečupem jsou nabízeny jako oficiální „náhradní díl” s vlastním produktovým číslem v sadách, které můžete vidět níže. A i po 52 letech v prodeji valí. Inu, když mají lidé hlouběji do kapsy, vezmou k večeři zavděk i „lidovým párkem”, to je zřejmé.



Tohle je neprodávanější Volkswagen, loni na rozdíl od většiny zbytku nabídky slavil rekordní rok. Gratulujeme. Foto: Volkswagen
Zdroje: Volkswagen, DPA
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 4 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Fiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 29 minutamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před hodinouČínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před 3 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 4 hodinamiOjetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva