Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejrychlejší diesel světa své doby ukázal svou dynamiku v běžném provozu, padlo skoro 300 km/h
18.5.2022 | Petr Miler
Tohle je dnes totálně zakázané ovoce a je skoro neuvěřitelné, že ještě před pár léty se podobné auto hrdě prodávalo jako žhavá novinka. Je čeho litovat, jeho kombinace dynamiky, akustického komfortu a provozní efektivity je neopakovatelná.
Když Porsche Panamera 4S Diesel přišlo v roce 2017 na trh, automobilka jej titulovala jako nejrychlejší sériově vyráběné naftové auto světa. Druhá generace luxusně-sportovního liftbacku dostala čtyřlitrový osmiválec, v základech stejný motor jako Audi SQ7 či později VW Touareg V8 TDI. Není to zase tak dávná historie, přesto byste dnes jakékoli z těchto aut v prodeji hledali marně.
Ke škodě nás všech, je třeba dodat. Šlo o jeden z nejvyspělejších dieselů vůbec, který si v Zuffenhausenu upravili k obrazu svému. Motor byl zbaven třetího přeplňování elektrickým kompresorem, neboť to Porsche přišlo zbytečně složité, a dostal „jen” konvenční biturbo. Přesto se osmiválec chlubil působivými parametry - až 422 koní výkonu a 850 Nm točivého momentu není ani dnes málo.
S tímto výkonem měl vůz zvládnout zrychlení na stovku už za 4,3 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlost 285 km/h, což žádný jiný diesel neuměl a při současném vývoji pochybujeme, že kdy umět bude. Je navíc třeba dodat, že osmiválcový diesel je v jakkoli vyšších rychlostech skoro neslyšný motor a přidáme-li si k tomu vysokou provozní efektivitu... Je to ideál svého druhu.
Že nejde o přehnaná slova, nejlépe ukazuje video níže z německé dálnice. Na něm vidíme, jak si právě tato Panamera nenuceně klestí cestu provozem na úseku s neomezenou rychlostí. Při plném zatížení řadí automat až těsně pod hranicí pěti tisíc otáček, auto akceleruje na stovku za nějaké 4 sekundy a když při 250 km/h zařadí sedmičku, dál upaluje k udávanému maximu. Nejvíce se na tachometru objeví 298 km/h. To není špatné na diesel, co říkáte? Bohužel, takový vůz už dnes můžete hledat jen v bazarech, nedožil se ani konce životního cyklu Panamery II jako takové, ta se totiž stále prodává.
Porsche Panamera 4S Diesel ještě v roce 2017 hrdě mířilo na trh jako nejrychlejší nafťák světa, dnes už jej nové nekoupíte. A ani jeho motor nedostanete v jakémkoli jiném modelu koncernu VW, byl nepřímo zakázán evropskými regulacemi. Ilustrační foto: Porsche
Zdroj: Carpool of Eren@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 4 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 5 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz