Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejrychlejší silniční Lotus má svou cenu, Evora 400 začíná na 2,58 milionu Kč
18.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Evropští zákazníci zaplatí za Lotus Evora 400 mezi 2,5 a 3 miliony korun a svá auta budou dostávat od srpna. Američan zaplatí 2,11 mil., Číňan 5,11 milionu.
V únoru představený Lotus Evora 400 je podle hethelské automobilky velkým faceliftem. Spousta ostatních, větších automobilek by však změny, které oproti Evoře S proběhly, za úplně novou generaci. Hledejme za tím nejspíš marketing, nicméně faktem je, že na Evoře skoro nezůstal kámen na kameni - téměř dvě třetiny všech komponentů je nových nebo upravených.
Klíčový je motor, který je oproti tomu ve verzi S citelně silnější - má 406 koní a 410 Nm. Odpovídajícím způsobem se vylepšily jízdní parametry - na stovce je Evora 400 za 4,2 vteřiny a maximálka činí 300 km/h. Základem je však stejná jednotka, 3,5litrová V6 od Toyoty. Změny se dostalo také podvozku a novinka je o 22 kg lehčí, takže firemní okruh v Hethelu zvládne za 1 min 32 s, srovnatelně s Lotusem Exige S.
Tohle všechno ale už nějaký ten pátek víme. Co se dozvídáme čerstvě, je, kolik peněz si bude Lotus za novinku účtovat. Britská cena byla stanovena na 72 tisíc liber, tedy 2,66 milionu korun, německá na 96 tisíc Eur, tedy asi 2,58 milionu korun - a právě od ní se bude odvíjet částka, za kterou zaplatí zájemce z České republiky. Také byla stanovena cena čínská a japonská; v Číně za Evoru zájemci zaplatí 1,32 milionu jüanů, tedy 5,11 milionů korun, a v Japonsku přijde tato novinka na 13,2 milionu jenů, tedy 2,58 milionu korun.
Kdy se dostane tohle auto do Orientu, není zatím známo, ale pro nás je podstatnější start v Evropě. K prvním zákazníkům by se tento stroj měl dostávat v srpnu tohoto roku. Pokud má zájem Američan, bude si muset počkat do prosince, ale zase zaplatí nejméně - 89 900 dolarů, tedy asi 2,11 milionu korun.















Faceliftovaný Lotus Evora je o kousek větší a vypadá agresivněji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 6 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Mercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před hodinouPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 2 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 4 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 5 hodinamiNejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva