Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin

Správné Ferrari musí být červené, no ne? A taková F40, ta se v jiné než v červené barvě přímo ve fabrice ani nevyráběla. Teď si ale někdo poručil přelakování na zelenou a konzervativce to psychicky deptá, i když výsledek podle nás vypadá vůbec špatně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin

před 3 hodinami | Petr Miler

Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin

/

Foto: Ferrari

Správné Ferrari musí být červené, no ne? A taková F40, ta se v jiné než v červené barvě přímo ve fabrice ani nevyráběla. Teď si ale někdo poručil přelakování na zelenou a konzervativce to psychicky deptá, i když výsledek podle nás vypadá vůbec špatně.

Ferrari F40 je jednou z největších automobilových legend všech dob. Je to v prvé řadě výjimečný vůz s kořeny ve snahách Ferrari zúčastnit se rallyové skupiny B, své k jeho ikoničnosti ale řekl i jistý neurvalý přístup Italů k jeho prodeji. Automobilka - tehdy ještě alespoň částečně řízená Enzem Ferrarim - ho kupcům nabídla v jakékoli barvě, pokud to bude červená, jiný lak prostě k dispozici nebyl. A byť sběratelům slíbila, že půjde o limitovanou edici, výrobu nakonec „zapomněla” zastavit, takže do světa poslala 1 311 aut. Protože, hm, pecunia non olet?

To bylo skutečně hodně výjimečných vozů na přelom 80. a 90. let, takže nakonec není divu, že jeho ceny nejprve vylétly do stratosféry, poté ale spíše prolétly podlahou. Je z dnešního pohledu neuvěřitelné, že F40 šlo ještě před nějakými 20 až 25 roky koupit za ceny okolo 220 000 USD, protože jich na trhu bylo prostě moc a ikonický status vozu stále chyběl. I po započtení inflace či zohlednění odlišných směnných kursů té doby se pořád bavíme o ekvivalentu asi 8,5 milionu dnešních korun. Kdo tehdy koupil, neprohloupil - pod 60 milionů Kč dnes nekoupíte ani hodně jeté F40, na hezké kousky to chce spíše 70 milionů, na výjimečné exempláře klidně přes 100 „mega”.

Výjimečný se v tomto případě obvykle rovná co nejvíce originální a nejetý, tak to je, to sběratelé ocení nejvíc. Není tedy divu, že většina majitelů ef-čtyřicítky jednak nepoužívá, jednak je udržuje v maximálně původní kondici. To pochopitelně znamená i zachování onoho červeného laku, neboť ten na první pohled říká, jak moc originální auto je. Jeden z britských majitelů vozu na to ale nebral zřetel a svou F40 nechal přelakovat - skutečně přelakovat - do naprosto nepřehlédnutelně jiné barvy.

Místo červené je tak jeho vůz zelený. Nechceme říci světle, nechceme říci tmavě, je to prostě zelená metalíza. Podle nás to v ní autu docela sluší, výsledkem je v každém případě unikát. A volba barvy není jen provokace - jde o odstín Verde Fortunato, tedy Šťastná zeleň, který vůz dostal jako výraz úcty Ferrari 330 GTC Speciale s číslem podvozku 08753. Pro tradicionalisty je to podle jejich reakcí přesto zločin, pro ty ale bude zločinem i použití jiných čepiček ventilků pneumatik... Tady je navíc změn víc, firma DK Engineering, která změnu provedla, přidala i dílčí změny v interiéru, systémem zdvihu přední nápravy a karbon-keramickými brzdami.

Jak moc se výsledek zamlouvá vám, posuďte sami úplně dole, pro srovnání přidáváme i fotky klasiky. Buď jak buď je třeba, že majitel s autem pravidelně jezdí, není to žádná královna garáží. Ani to dnes není běžné...


Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin - 1 - Ferrari F40 ilustracni foto 02Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin - 2 - Ferrari F40 ilustracni foto 03Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin - 3 - Ferrari F40 ilustracni foto 06Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin - 4 - Ferrari F40 ilustracni foto 05
Všechny F40 sjely z výrobní linky v tomto provedení, auto na záběrech níže je nyní zelené. A je to skutečně lak, ne fólie, podívejte se navíc na změny v interiéru. Foto: Ferrari

Zdroj: DK Engineering

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše