Někteří majitelé elektromobilů by raději zaplatili za benzin ještě o polovinu víc, než aby čekali ve frontě na nabíječku

Férové vyznání majitele Tesly jen připomíná, jak složitý může být život s elektrickými auty. I když je benzin drahý jako čert, někteří by pořád raději zaplatili ještě víc, než aby nikam nejeli. S tím se s frontami u Superchargerů musí smířit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Někteří majitelé elektromobilů by raději zaplatili za benzin ještě o polovinu víc, než aby čekali ve frontě na nabíječku

21.3.2022 | Petr Miler

Někteří majitelé elektromobilů by raději zaplatili za benzin ještě o polovinu víc, než aby čekali ve frontě na nabíječku

/

Foto: Tesla

Férové vyznání majitele Tesly jen připomíná, jak složitý může být život s elektrickými auty. I když je benzin drahý jako čert, někteří by pořád raději zaplatili ještě víc, než aby nikam nejeli. S tím se s frontami u Superchargerů musí smířit.

Benzin a nafta jsou v posledních dnech zase o něco levnější, ceny kolem 45 korun za litr ale rozhodně nelze považovat za nízké. Jako jedna z rad, jak se jim vyhnout, je nadhazována možnost koupě elektrického auta, které v přepočtu na cenu jedné kWh rozhodně „dotankujete” levněji. Je to ale poněkud ošidné.

Jednak nižší cena není dána ani tak tím, že by elektřina byla levnější. Jde tu o daňové aspekty a také o fakt, že energetický sektor je mohutně regulovaný, ceny jsou stanovovány na dlouho dopředu a nereagují bezprostředně na výkyvy cen zdrojů. Z dlouhodobé perspektivy ale není udržitelné ani jedno - když nebude mít stát daňové příjmy ze spotřebních daní na benzin a naftu, vezme si je z elektřiny. Však dnes v Česku nejlépe vidíme, jak jsou spotřební daně pro politiky posvátné. A maloobchodní cena elektřiny dříve nebo později dožene velkoobchodní realitu, zcela nevyhnutelně.

Je ale cena tím největším problémem? Pro některé jistě, pro jiné ani ne. Mezi těmi, kteří na elektromobilitu přesedlali a nejásají nad tím, najdeme i Bena Bergmana, korespondenta magazínu Business Insider a majitele Tesly. Ten včera na Twitter přidal níže připojené video s komentářem, že by „raději zaplatil 6 dolarů za galon benzinu a byl znovu na cestě”. A podle svých pozdějších komentářů by nebyl sám To by i oproti současným extrémním cenám bylo skoro o 50 % víc, přesto by někteří majitelé elektromobilů raději sáhli do kapsy pro další peníze, než aby u dlouhé fronty na nabíječky jen čekali a čekali.

Přesně k tomu byl ale odsouzen, neboť alternativa neexistuje. Pokud si tedy nechcete zastavit kolemjedoucí autobus a Teslu nechat kdesi na půli cesty. Tohle je trápení, které jen umocňuje už tak dlouhé dobíjení, navíc přes slova Elona Muska o tom, že Tesla pracuje na nápravě, nelze čekat zlepšení. O Česku ani nemá smysl hovořit, ale třeba ve Velké Británii přibylo podle dat asociace výrobců aut SMMT v posledních dvou letech nabíječek o 82 %, elektroaut ovšem o 600 %. A jasně největší část nabíječek je velkých městech na jihu země. Představa některých o totální elektrifikaci osobní dopravy v řádu let je mimořádně utopická, už teď je elektromobilita pro některé zjevně nesnesitelná.


Někteří majitelé elektromobilů by raději zaplatili za benzin ještě o polovinu víc, než aby čekali ve frontě na nabíječku - 1 - Tesla Model S Ukrajina dobijeni Perex ilu
Zapíchnout a odejít na hodnu na kafe? I tahle dost odrazující představa může být snem, když ve frontě na volnou nabíječku čeká spousta dalších lidí jako na videu níže. Ilustrační foto: Tesla

Zdroje: Ben Bergman@Twitter, SMMT

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše