Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Němci možná sebrali Lamborghini kus duše, aspoň jim ale spravili tachometry
29.6.2020 | Petr Miler
Tvrdé jádro příznivců italské automobilky asi nikdy nepřekousne moment, kdy se Lamborghini stalo součástí koncernu VW. Autům to prý vzalo duši, také jim to také mnohé dalo.
Italská auta byla, jsou a zřejmě vždy budou předmětem vášnivých debat. Mají totiž často moc chytnout člověka za srdce, ať už jde o design či jízdní anebo jakýkoli jiný projev. Italové bůhvíjak dokáží dát autům duši, to jim zkrátka nelze upřít, současně jim ale obvykle nedokáží dát kvalitu, trvanlivost a praktičnost tolik nezbytnou pro každodenní použitelnost. To není opakování klišé, ale zkušenost autora, který si s pár italskými auty užil své, v dobrém i zlém.
Lidé mají tendenci si myslet, že tohle se týká vozů jako jsou Fiaty či nanejvýš Alfy Romeo, že nad nimi stojí docela jinak koncipované stroje značek, jako je Lamborghini. Není tomu tak, dělat auta „takhle” je italský národní sport a před pár dny to nejlépe připomněly záběry akcelerace Lamborghini Murciélago na Autobahnu. Auto jedoucí ve skutečnosti o 36 km/h pomaleji, než kolik říká tachometr, to se skutečně jen tak nevidí. Současně bylo ale i z videa patrné, že z tohoto auta tryskají emoce na všechny strany.
Murciélago bylo v podstatě poslední Lamborghini, které neslo ryzí stopy italského vývoje a výroby. Ačkoli automobilka už tehdy patřila Audi, kvanta bizarních řešení postrádajících logiku a nakonec i výše zmíněné projevy nekvality jsou jasně Made In Italy. Později už Němci automobilku plně ovládli a poslední novinky připomínají spíše stylová Audi než umírněná Lamba a někteří jim to nemohou odpustit. Část svérázu těchto vozů se s tím jistě vytratila, ale přišly jiné věci, jako kvalita.
Ukazuje to další video z Autobahnu, které si tentokrát bere na paškál Lamborghini Aventador S Roadster, tedy o poznání modernější auto, třebaže ne s těmi úplně nejmodernějšími základy. Tento stroj opět fascinuje zvukem a dynamikou, však na 300 km/h je za 27 sekund po startu z místa. A rozjede se až na tachometrových 336 km/h. V tu chvíli ale nejede dle GPS s bídou 300, ale 323 km/h, jak by se dalo očekávat.
Vstup Audi do Lamborghini tak nepřinesl jen zlé, přinesl i dobré věci a fungující tachometr je toho spíše symbolem, nikoli až tak podstatným projevem. Co je pro vás důležitější, posuďte sami, osobně bych dal přednost italským autům vyrobeným pod německou taktovkou, může to být spojení toho nejlepšího z obou světů.










Lamborghini Aventador S Roadster jede. A netváří se přitom, že by jelo o mnoho víc, než ve skutečnosti svede. Foto: AutoTopNL@Youtube
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před hodinouLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB