Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nissan Qashqai 1,6 dCi: downsizing jako řeznictví koní
3.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jak naznačuje Qashqai, downsizing nemusí být pouze o snížení objemu, ale také o omezování výkonu. Nissan přesto ujišťuje, že řidiči nebudou strádat.
Ortodoxní jádro příznivců atmosférických jednotek a motorů „objem-ničím-nenahradíš“ bude zásadně proti, ale v některých aspektech může mít downsizing alespoň dílčí pozitivní smysl. Třeba tak může vzniknout agregát s nižší hmotností, který napomůže vhodnějšímu rozložení hmotnosti a tím také lepším jízdním vlastnostem, a též něco, co má vyšší výkon než motor původní. Když se to ale vezme až příliš doslovně, vznikne něco jako náhrada Nissanu Qashqai s dieselovým dvoulitrem.
Ten měl výkon až 150 koní při 4 000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 320 newtonmetrů o dva tisíce otáček dříve. A jeho náhrada? Přeplňovaná šestnáctistovka se stejným točivým momentem při nižších otáčkách (1 750 ot/min.), jenže hlavně maximálním výkonem sníženým o dvacet koní.
Nissan přesto tvrdí, že k nižší spotřebě a emisím zvládne novinka pod kapotou stejnou maximální rychlost jako 2,0 dCi. Japonská značka dosud nezveřejnila detaily k dynamice, ale nabízí jeden parametr, kde podle měření automobilky menší agregát dominuje - pružnou akceleraci z 50 na 80 km/h. Patrně ale jen na nesmyslně vysoký převodový stupeň, kde nový motor využije větší výkon v nízkých otáčkách. Jinak mu těch 20 koní prostě bude muset chybět, to se nedá zamluvit.
V kombinovaném cyklu by měla šestnáctistovka s manuální převodovkou a pohonem předních kol jezdit za 4,9 l/100 km a to je o litr lepší hodnota než u identického vozu s dvoulitrem. V příštím roce pak bude možné kombinovat tuto verzi se systémem stop-start, který má snížit spotřebu až na 4,5 litru nafty. Motor se dostane do prodeje ještě letos a cena by se měla oproti Nissanu Qashqai 2,0 dCi snížit. Zbývá už jen dořešit, co s jednotkou 1,5 dCi, která má stejnou nebo horší udávanou spotřebu, nižší výkon a už ne takovou cenovou výhodu. Co takhle snížit její objem a výkon?










Nissan Qashqai 1.6 dCi nahrazuje agregát 2.0dCi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 11 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025Německé automobilky čeká podle analytiků doba temna. Můžou si za to hlavně samy
3.4.2025K mání je výjimečně zachovalá italská kráska z dob, kdy jste i v kompaktu mohli mít šestiválec. Nic takového znovu nekoupíte
3.4.2025Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 16:23 - Stepan
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB