Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový VW Passat se ukázal v úplném základu, na auto za 1,2 milionu vypadá tak „oholeně”, jak může vypadat jen Němec
31.12.2023 | Petr Miler
Němci přes některé ústupky nezapomněli na své kořeny a zadarmo vám nedají nic, nichts, prostě keine grosszügigkeit. Základní nový Passat tak vypadá až neuvěřitelně základně, i když není ani trochu levný.
Kolega se mi před pár dny pochlubil autem, které si s koncem roku pořídil do firmy. Šlo o Audi A4 Avant 2,0 TDI s pořizovací cenou přes 1,6 milionu Kč, tak jsem skoro čekal nějaký luxus. Ale omyl, navzdory relativně skromnému motoru a relativně vysoké ceně v autě pořád víc věcí není než je. Na jednu stranu tak má na palubě vymoženosti jako nezávislé topení, tovární navigaci, plnou konektivitu, rozličné pokročilé asistenční systémy, sportovní sedačky, LED světla, elektrické víko kufru, dvě sady kol, spoustu věcí. Na tu druhou se ale musí spokojit s jednozónovou klimatizací, chybí asistent dálkových světel, parkovací kamera...
Při pohledu na takové auto si člověk může říci jen dvě slova: Ha, Němec! Jen Němci jsou schopni vzít Audi střední třídy a v základu jej vybavit takovým minimem prvků, že vás ani nenapadne, co všechno není v základu. Jednozónovou klimatizaci měla snad naposledy Škoda Rapid, auto bez automatických dálkových (přes přítomnost dešťového senzoru, čtení značek, udržování jízdy v pruhu atd.) snad už ani neexistuje, parkovací kamera je také čím dál tím víc standardním prvkem. Němci si ale zkrátka nechají platit za vše, za vše a znovu za vše, a tak i když vezmete statisíce korun na příplatkovou výbavu (ve zmíněném Audi je jí za dobrých 350 tisíc korun), pořád vám bude chybět spousta věcí, které leckdo označí za elementární.
S pobavením jsem se tak podíval na základní verzi nového Passatu. Ten se na prvních fotkách pochopitelně představil v plné polní, a tak nebylo jasné, jak budou vypadat skromnější specifikace. U nás se na ně nepodíváte ani v konfigurátoru - auto nemá ani české ceny, a tak neexistuje ani konfigurátor. V zahraničí se ale vůz už nějaký ten pátek prodává a v mém druhém domově v Nizozemsku si jej můžete i poskládat. A budete se muset hodně snažit, abyste z tohoto vozu vykřesali fešáka.
Jak můžete vidět i na záběrech níže, v základní specifikaci není prakticky nic. Dostanete jen bílou barvu, 16" (!) kola s pneumatikami typu balón, nelakované černé plasty na spoustě míst (naštěstí ne na klikách dveří a u zrcátek jen částečně) nebo základní světla vpředu i vzadu, která sice mají LED, ale vypadají jako halogeny a o moc lépe svítit nebudou (vzadu s nimi mizí celý světelný pás, prostě nesvítí). Výlučně základní verze zvaná prostě Passat (takže VW Passat Passat) má dál jako jediná základní potahy sedadel, prošívání na palubní desce je falešné, infotainment pak neobsahuje žádné vymoženosti (na navigaci zapomeňte) a pochybujeme, že Android Auto a Apple CarPlay budou bez příplatku.
Je tu ale i pár dobrých zpráv, standardem je třeba adaptivní tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, couvací kamera (zajímavé je, že u Audi v základu není, u VW ano) a dvouzónová (opět) automatická klimatizace. Přesto existuje hromada důvodů, proč dát přednost vyšší verzi, o to nakonec VW jistě jede - základ je obvykle jen reklamou na příplatky. Cena k tomu ale moc nemotivuje, i ten nejprimitivnější Volkswagen Passat Variant Passat (sic) 1,5 eTSI stojí v Nizozemsku od 48 990 Eur, tedy 1,212 milionu Kč. To si zaškrtáte... A pak si za to také zaplatíte, slušná specifikace za 1,6 milionu tady též problém nebude.







Deutschland, Deutschland über alles! Takovouto základní verzi auta za víc jak 1,2 milionu Kč umí udělat jen Němci. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
dnes
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 6 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 9 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 10 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
