Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
O manuální řazení v Chevroletu Corvette je překvapivě velký zájem, zvlášť u Z06
3.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Mezi všemi Corvette tvoří manuál skoro čtvrtinu prodejů a u vrcholné verze Z06 to je ještě více. Další nárůst může znamenat příchod modelu Grand Sport.
Říká se, že Severoamerický kontinent je zemí automatickým převodovkám zaslíbenou. A je to pravda - manuální řazení tam mají pouhé jednotky procent všech prodaných automobilů. Poslední móda cpát povinné automaty zejména do výkonnějších aut, by tak tamním zákazníkům mohl vyhovovat. Asi už ale víte, že tomu tak není, kupci sportovních vozů si v USA potrpí na manuály a nakonec i pár evropských automobilek dodává jinak striktně „automatické” modely do USA s manuálem.
Ani u čistě amerického Chevroletu Corvette C7 to ale není jinak. Modelový rok 2016, který byl nedávno uzavřen s 40 689 vyrobenými kusy, to dosvědčuje jasně. Z oněch necelých 41 tisíc vozů bylo 23 %, tedy 9 249 kusů, vybaveno manuální převodovkou. Na to se lze dívat optikou z půlky plné nebo z půlky prázdné sklenice - 23 % sice není zrovna moc, ale taky to je výrazně více pár procent v USA obecně. A nebyly to jen základní verze, které za odbytem manuálů stály. Právě naopak, u vrcholné Corvette Z06, které se prodalo celkem 14 275 kusů, byl podíl ručního řazení ještě vyšší - 4 156 aut bylo vybaveno manuální převodovkou, to jest 29 %.
Připomínáme, že Corvette Z06 má 659 koní a 881 Nm na zadních kolech. I mnohem nižší výkony vrcholných provedení vedou nejednu automobilku k nabídnutí pouze automatického řazení, Chevrolet ale nabízí i manuál. A velké procento zákazníků si věří natolik, že chtějí i takový výkon kroti sami pomocí tří pedálů a klasické řadicí páky. To je dobře a doufáme, že se Chevrolet nevydá cestou Porsche, které do 911 991 GT3 manuál nenabídlo a až teď to hodlá napravit.
Zrovna v případě Corvette je vidět velký rozdíl mezi základním modelem a Z06. Jednak pochopitelně 200 koní, ale zejména tu je velký skok v ceně - Z06 je o zhruba 24 tisíc dolarů (cca 580 tisíc korun) dražší než základní Stingray. Mezi tyto dva konce přibude verze Grand Sport, která sice nabídne „jen” 456 koní atmosférické V8 LT1, ale podobně jako Z06 bude orientovaná na jízdu po závodních okruzích a bude možno si k ní pořídit paket Z07. A v základu bude i zde manuální převodovka. Jak bude oblíbená, se ukáže za rok.






















Téměř třetina zákazníků Corvette Z06 zvolila manuál














Corvette Grand Sport se ukázala v Ženevě. Zvedne podíl manuálů?
Zdroj: National Corvette Museum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 17 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před hodinou
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
