Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 3008 Hybrid4 2012: francouzský hybrid míří dolů se spotřebou
13.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hybridní crossover je v prodeji necelý rok a už má za sebou nenápadnou modernizaci. Zaměřila se na další snižování spotřeby, změnou software a pneumatik.
První sériově vyráběná diesel-elektrická pohonná jednotka namontovaná v osobním automobilu měla podle jejího tvůrce své skryté rezervy. Necelý rok po uvedení modelu 3008 do prodeje se proto Peugeot rozhodl využít je a v podobě technologického faceliftu vypustit na silnici. Formální premiéra vozu je naplánována pro Paříž, na stránkách českého zastoupení PSA však papírově úspornější modelový rok 2012 už najdete.
Viditelné změny na autě nehledejte, abyste modifikované provedení rozpoznali, musíte se ptát, nebo podívat do tabulek technických parametrů a v nich hledat až někde na konci u hodnot spotřeby. Výkonově zůstává 3008 Hybrid4 na svém. Nabídne vám 163 koní a 300 newtonmetrů z dvoulitrového HDi pohánějícího přední nápravu a těch samých 37 koní a 200 newtonmetrů určených pro kola zadní nápravy z elektromotoru.
Výhoda podle Peugeotu dlí ve snížení papírové průměrné spotřeby z 3,8 nebo 4,1 litru (podle výbavy) na současných 3,5, respektive 3,8 litru na sto kilometrů. Jak budou vypadat reálná čísla, je pochopitelně jiná, do záznamu o průměrných emisích CO2 ale bude moci hybridní 3008 přispět hodnotami 91 až 99 g oxidu uhličitého na kilometr.
Peugeot uvádí, že ke zlepšení došlo updatem řídicího softwaru spalovacího agregátu i elektromotoru a také výměnou původních pneumatik za šestnáctipalcové gumy s extrémně nízkým valivým odporem. Zdali bude mít tato náhrada znatelný vliv třeba také na komfort a celkovou kvalitu jízdy, to se Peugeot nepochlubil. Každopádně ceny se nemění a 3008 Hybrid4 dále startuje na ne zrovna levných 799 900 Kč.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.





Nový software a jiné pneumatiky stačily Peugeotu na papírovou redukci průměrné spotřeby z 3,8 na 3,5 litru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 2 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 4 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 5 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub