Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Peugeot 3008 Hybrid4 2012: francouzský hybrid míří dolů se spotřebou
13.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hybridní crossover je v prodeji necelý rok a už má za sebou nenápadnou modernizaci. Zaměřila se na další snižování spotřeby, změnou software a pneumatik.
První sériově vyráběná diesel-elektrická pohonná jednotka namontovaná v osobním automobilu měla podle jejího tvůrce své skryté rezervy. Necelý rok po uvedení modelu 3008 do prodeje se proto Peugeot rozhodl využít je a v podobě technologického faceliftu vypustit na silnici. Formální premiéra vozu je naplánována pro Paříž, na stránkách českého zastoupení PSA však papírově úspornější modelový rok 2012 už najdete.
Viditelné změny na autě nehledejte, abyste modifikované provedení rozpoznali, musíte se ptát, nebo podívat do tabulek technických parametrů a v nich hledat až někde na konci u hodnot spotřeby. Výkonově zůstává 3008 Hybrid4 na svém. Nabídne vám 163 koní a 300 newtonmetrů z dvoulitrového HDi pohánějícího přední nápravu a těch samých 37 koní a 200 newtonmetrů určených pro kola zadní nápravy z elektromotoru.
Výhoda podle Peugeotu dlí ve snížení papírové průměrné spotřeby z 3,8 nebo 4,1 litru (podle výbavy) na současných 3,5, respektive 3,8 litru na sto kilometrů. Jak budou vypadat reálná čísla, je pochopitelně jiná, do záznamu o průměrných emisích CO2 ale bude moci hybridní 3008 přispět hodnotami 91 až 99 g oxidu uhličitého na kilometr.
Peugeot uvádí, že ke zlepšení došlo updatem řídicího softwaru spalovacího agregátu i elektromotoru a také výměnou původních pneumatik za šestnáctipalcové gumy s extrémně nízkým valivým odporem. Zdali bude mít tato náhrada znatelný vliv třeba také na komfort a celkovou kvalitu jízdy, to se Peugeot nepochlubil. Každopádně ceny se nemění a 3008 Hybrid4 dále startuje na ne zrovna levných 799 900 Kč.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.





Nový software a jiné pneumatiky stačily Peugeotu na papírovou redukci průměrné spotřeby z 3,8 na 3,5 litru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 6 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 7 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 9 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 10 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva