Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Plně funkční papírový Wankel jasně ukazuje výhodu rotačních pístů (videa)
3.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Po V6 a V8 je tu miniaturní papírový model Wankelu, který běží na stlačený vzduch. Má sací i výfukové otvory. A už takhle vibruje jen minimálně.
Motory jsou většinou z kovu a jen na některých jejich součástech najdeme plast, gumu, karbon či dalších materiály, které si s pohonnými jednotkami tak úplně nespojujeme. Papír mezi nimi ale není, ten potkáte leda ve filtrech. Tedy pokud se nejmenujete Aliaksei Zholner a nestavíte z papíru celé motory malinké tak, že se vejdou do dlaně.
Měli jsme tu od něj šestiválec a zkraje letošního roku také V8 i se škrticí klapkou. A nyní se můžeme podívat na další motor, tentokrát Wankel, který pro všechny své neduhy na trhu produkčních aut momentálně zcela vyklidil pole. Zda se ještě někdy do produkce vrátí, je otázkou, Zholner ale na odpověď čekat nebude. Papírový Wankel tak prostě postavil a oproti svým předchozím dílům mu nechal jednu stěnu průhlednou, abychom se mohli na funkci pořádně podívat.
Už u tohoto modelu je poznat, o kolik menší vibrace má Wankel třeba oproti zmíněným vidlicovým motorům, které se ve svých videích znatelně chvějí; u Wankelu nic takového nevidíme, chod je zcela hladký. A když už jsme nakousli tu V8, podívejte se i na druhé video níže, ve kterém Zholner postavil z papíru celé auto a osadil ho právě tímto svým motorem. Je to jen „palivová nádrž” a motor na rámu, ale hýbe se, i když papírový motor je tu spíše „nevýkonným prostředníkem” než skutečnou hybnou silou.



I v papírovém provedení má Wankel minimální vibrace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 11 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
