Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Poník pro jeden trik od Mercedesu nepřekoná svého předchůdce vždy ani při akceleraci, i když mu k tomu umetli cestu
24.6.2024 | Petr Miler
A přestože je nové Céčkové AMG s pouhým čtyřválcovým motorem majícím na starosti 2 190 kg „živé váhy” ve sprintech i tak dominantní, Mat Watson vše shrnuje trefně: „Nové auto ovládlo v zásadě všechno, krom našich srdcí.”
Mercedes se po dekádách excelence stal v poslední době spíš továrnou na malé automobilové tragédie, což nejlépe ukazuje nová generace jeho vrcholné třídy C od AMG. Nevíme o nikom krom zaměstnanců Mercedesu, kteří tak činí zřejmě jen z profesionální povinnosti, kdo by o tomto autě hovořil s nadšením. Ani německá média ho nechápou, ani evropští zákazníci ho nekupují a když si projdete komentáře k přiloženému videu na Youtube, zjistíte, že ten s nejvíce palci nahoru zní: „AMG nepochopilo, že C63 si nikdo nekupuje kvůli zrychlení v přímce. Pokud je to to, co chcete, pořiďte si Teslu, lidé si ho kupovali kvůli motoru.”
Přesně o ten ale auto přišlo. Ještě bychom asi snesli, kdyby dostalo šestiválec a přijatelnou hmotnost, bohužel dostalo jen dvoulitrový čtyřválec s hybridní podporou, který hmotnost vozu v provedení kombi dostává až těsně pod hranici 2,2 tuny. Vzhledem k tomu, jaký ohromný výkon vůz má (až 680 koní), je i tak v přímce rychlejší než relevantní konkurence, je to ale jediný trik, který dokáže. Co dál má? S danou hmotností nemá šanci pořádně bodovat ani při jiné dynamické disciplíně a s popsanou pohonnou jednotkou stěží zjitří emoce.
Odkazované srovnání pocházelo z díly Mata Watsona z Carwow, který nyní to samé auto postavil přímo proti předchůdci v podobě ještě osmiválcového kombíku C63. Je jasné, že při startu z místa je s 510 koňmi a pohonem zadní osy předem poražený, 680 koní a 4x4 jsou jiná liga, i když rozdíl v hmotnosti plných 440 kg (!) je značný. Je to ale znovu jediná oblast, ve které je novější auto jasně lepší.
Upřímně řečeno jsme čekali, že novinka bude lepší ve všem, koní má pořád na rozdávání a je to prostě nové auto, takže má i fakticky i evolučně nové pneumatiky, brzdy, nenajelo desítky, možná stovky tisíc kilometrů (konkrétní nájezd zkoušeného auta neznáme, ale „leštěnka” to od pohledu není), takové věci pomohou ve všem. Jakmile ale došlo na sprint s letmým startem, najednou předchozí generace vítězila a trvalo půl míle, než jej novinka téměř dotáhla.
Navíc je třeba dodat, že jí u Carwow značně zvýhodnili, neboť normálně probíhá toto srovnání s letmým startem v komfortním módu při zašlápnutí plného plynu. To dává smysl, prostě jedete normálně v provozu a najednou potřebujete přidat - předjet, zařadit se do rychlého pruhu, cokoli takového. Novější hybridní auto je ale v tomto módu tak ospalé, že srovnání nemělo smysl, a tak se odehrálo v režimu Sport. Je to značně nefér, neboť přesně o tom má komparace být. Nový C63 se ale takto naplonprobudit vůbec neumí, museli byste změnit režim jízdy a pak vyrazit, to je nešikovné. Kolegové v tom měli nové auto vykoupat a neudělali to, ale ani tak nevyhrálo. Jak ostudné.
V ostatních disciplínách vůz vítězí, jak by měl, vše ale nakonec nejlépe shrnuje Mat: „Nové auto ovládlo v zásadě všechno, krom našich srdcí.” A zrovna emoce jsou při koupi racionálně nesmyslného sportovního kombíku to, co obvykle rozhoduje. Mercedes prostě šlápl vedle a musí to vidět. Teď aby to konečně dokázal přiznat a pokud možno i napravit...



Nový Mercedes C 63 S nakonec nemusí být ve srovnání s osmiválcovým předchůdcem rychlejší ani v přímce. A to mu zametli cestu k tomu, aby byl, smutné. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
Nejnovější články
Elektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 2 hodinamiŠéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 3 hodinamiDrahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.16. 07:53 - Truck Daškam
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček