Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Porsche 911 991: manuální sedmistupňová převodovka detailněji (foto, info)
30.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Příliš mnoho kvaltů, řidičova smrt? U Porsche si to zjevně nemyslí a novou 911 obdařili sedmistupňovou přímo řazenou převodovkou. Nyní o ní víme ještě více.
Nová manuální převodovka je bezesporu nejpoutavější technickou novinkou další generace Porsche 911. V posledních dnech jste si u nás mohli prohlédnout hlavně její první pořádné video a přímé srovnání s předchozí generací, nyní se ale vrátíme zpět k řazení. To proto, že automobilka se rozhodla vůz poprvé představit médiím, a tak se ven dostaly další informace a fotky.
Ty naše pocházejí od Chase Halletta, šéfredaktora britského magazínu What Car?, který dal na vědomí pár zajímavých detailů. Předně sice mizerně, ale opravdu detailně vyfotil hlavici řadící páky zuffenhausenské novinky, kterou jsme z větší dálky mohli vidět již na dřívějších snímcích. Nyní už opravdu nemůže být pochyb o tom, jak jsou jednotlivé stupně v kulise uspořádány, při pohledu na rovných osm pozic řadící páky (pět nahoře a tři dole) nám už ale jde trochu hlava kolem.
Co je možná cennější, Hallett zjistil, jak celé řazení funguje. Opravdu nemá žádné mechanické jištění, které by při potřebě zařazení sedmého stupně vyžadovalo aktivitu řidiče, elektronické jištění ale pochopitelně nepostrádá. Přesně jak jsme předpokládali, sedmičku je možné zařadit pouze pokud máte zařazený pátý nebo šestý rychlostní stupeň, jinak nikoli. Předpokládáme, že též opačným směrem bude řazení omezeno - tedy při podřazování ze sedmičky bude možné zvolit pouze šestý či pátý stupeň.
Jde o vcelku elegantní cestu, která sice neumožňuje řazení dle libovůle řidiče, zásadně jej ale neobtěžuje. Navíc otevírá cestu minimálně k přidání osmého stupně, který už „nic nepokazí”.
Nevíme, jestli se vám zrovna manuální sedmistupňová převodovka jakožto řešení zamlouvá - je stále třeba mít na paměti, že jde stále primárně o ústupek evropským regulacím normované spotřeby a nikoli krok vstříc směrem k zákazníkům, kteří by podobný prvek vyžadovali. Ale coby technickou libůstku je možné ji vnímat jaok zajímavou záležitost.


Fotky Chase Halletta ze stuttgartské prezentace nové 911
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
před 3 hodinamiZ „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
před 4 hodinamiKolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
před 6 hodinamiLuxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
včeraZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 11:53 - HondaMan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 07:47 - Snowman000
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon