Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Poslední Bugatti vzniklé před převzetím VW se ukázalo v akci na brzdě, zní fantasticky
16.11.2021 | Petr Miler
Na svou dobu bylo úžasným počinem, jako jednoho z nejméně doceněných aut historie se jej ale prodala jen hrstka. Vidět jej dnes v jakékoli akci je tak zázrak, natož pak v takové, kdy se motor podívá až k 8 700 otáčkám za minutu.
Ještě než se Bugatti chopil šéf VW Ferdinand Piëch a s velkým trápením z něj vykřesal dnes ikonický Veyron, byla tato automobilka samostatnou firmou. S naprosto stejným cílem, tedy vrátit ji na výsluní jako výrobce nejrychlejších aut světa, jí vládl jiný umíněný autokrat - Romano Artioli. Dnes už víme, že jeho sen o velkém návratu francouzské legendy skončil velmi neslavně, není to ale tak, že by nic nedokázal.
Artioli byl též extrémně schopný člověk, na rozdíl od Piëcha ale neměl za zády obří automobilový koncern a jednu z nejbohatších rodin Evropy, třebaže i on do značky napumpoval peníze miliardy z jiného byznysu. Ještě než všechno dopadlo špatně, sen si svým způsobem splnil - jeho Bugatti EB110 se stalo nejrychlejším autem světa a jeho technická sofistikovanost daná zapojením největších kapacit své doby dodnes fascinuje.
Vzniklo jich před krachem firmy jen něco přes 100 a byť stále nejde o tak respektovaný stroj, jakým je pozdější Veyron, o kus automobilové historie jde zcela nepochybně. Ocenění se dočkává až nyní, což pomáhá i růstu jeho cen - bez desítek milionů v kapse o tomto autě ani neuvažujte. Vidět jej tak někoho jakkoli používat je velmi neobvyklé, záběry zveřejněné na videu níže jsou pak naprostou raritou.
Netušíme, proč se majitel vydal s jedním stříbrným exemplářem základního EB110 s 553 koňmi (vznikla ještě verze GT s 603) změřit výkon na „motorovou brzdu”, ale udělal to a jednoho z automobilových youtuberů vzal s sebou. Vychutnat si tak můžeme nejen cestu do a ze zkušebny, ale také samotné měření, při kterém se dvanáctiválec se čtyřmi turby (ano, už tehdy...) podívá až k 8 700 ot./min. A na rozdíl od moderních turb zní opravdu parádně. Vychutnejte si to ale sami jako všechno ostatní, je to raritní podívaná stojící za pár minut vašeho času




Bugatti EB110 GT z časů Romana Artioliho proslavil hlavně Michael Schumacher, na záchranu firmy už ale ani jeho koupě a s ním spojená publicita nestačila. Základní verzi EB110 nyní v akci ukázal jeden z majitelů, podívejte se níže, jak jede a zní. Je to stále úchvatné auto. Ilustrační foto: Bugatti
Zdroj: NM2255@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Ford upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 4 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 5 hodinamiNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
před 7 hodinamiDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 8 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB