Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Poslední Lamborghini s ryzím V12 ukázalo svou dynamiku, 345 km/h v běžném provozu se nevidí
17.12.2021 | Petr Miler
Bohužel, i za tímhle typem aut se zavírá voda a i když Lambo s dvanáctiválci nekončí, už současné iterace Aventadoru mají hybridní pohon. A příští modely na tom nebudou jinak. Aventador S posílený na 740 koní se opírá jen o benzinový motor.
Lamborghini Aventador S není žhavou novinkou, světu se představilo skoro na den přesně před pěti léty jako rozsáhle modernizovaná verze původního Aventadoru. Ta se podržela původního pohonu kombinujícího šestilitrový dvanáctiválec s robotizovaným manuálem zvaným E-Gear a náhonem na všechna kola, motor ale dostal 40 koní navíc.
Při modernizaci ale nešlo pouze o vyšší výkon, proměnou prošla také aerodynamika. Vpředu vozu přibyly nové boční otvory a na ně navazující vzduchové kanály, vzadu byl přepracován difuzor a upraveno bylo i zadní křídlo. Aventador S tak produkuje až o 400 % vyšší přítlak než jeho předchůdce. Rychlejší je tedy nejen v přímce, ale i v zatáčkách, dnes se ovšem podíváme na jeho dynamiku v přímce.
Lidé z AutoTopNL totiž právě kdysi modernizovaného (a dodnes takto nabízeného, jakkoli dorazily i dále vylepšené verze) býka protáhli po německé dálnici a ukázali, co dovede. Je to v podstatě jediné místo, kde se může pořádně rozparádit, neboť oficiálně dosáhne dvoustovky za pouhých 8,9 sekundy a ke zdolání magické třístovky potřebuje 24,5 s. Je tedy jasné, že opřít do pedálů se dokáže i daleko za touto metou a přesně to na Autobahnu potvrzuje.
Rozjede se celkem s lehkostí až k blízkosti 350 km/h a je to docela surreální pohled. Test proběhl na dvouproudé dálnici za ne úplně nulového provozu, takže auta kolem doslova létají. Nevidí se často jet někoho až takto rychle za podobných podmínek a litovat můžeme snad jen toho, že vozu byla ponechána ona robotizovaná převodovka. Řadí i podle našich zkušeností pomalu a přesto hrubě, což je patrné i z videa. Ovšem, požitek z řvoucího motoru V12 se 740 koňmi ani to nezkazí, žádné další Lambo už ryzí dvanáctiválec bez hybridizace dostat nemá.



Lamborghini Aventador S je dnes už pět let staré auto, přesto na německé dálnici předvádí v provozu pozoruhodné představení, jak se můžete přesvědčit níže. Ilustrační foto: Lamborghini
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 11 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
8.6.2025Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
8.6.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 16:35 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 16:21 - HondaMan
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan