Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Možná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
4.12.2023 | Petr Miler
Teoreticky se může stát, že Italové s takto koncipovaným autem ještě přijdou, velkosériový model to ale bude jen stěží. Fakt, že se i za Ferrari bez turb a elektromotorů zavírá voda, je smutný. 812 Superfast připomíná, že rychlé může být Ferrari i bez toho, navíc zní jako král vysokých C.
Nemáme nic proti žádnému typu aut, vadí nám ale, když si každý nemůže vybrat podle svého gusta to, co se mu líbí a vyhovuje jeho řidičským potřebám a preferencím. Stále pokračující turboéra sice nadělila autům bezprecedentní dynamiku, což je fajn, někteří by ale zkrátka více než tu ocenili přesnost a znělost atmosféricky plněných motorů. V kombinaci s elektromotory pak přibylo hmotnosti a ubylo ovladatelnosti i konzistence dynamiky, což puristé též neocení. Výjimek s ryzími „atmosférami” je na trhu k dispozici naprosté minimum a téměř či zcela je opustily i značky, které jim byly kdysi oddány.
Jednou z takových je Ferrari, které je skoro synonymem pro nepřeplňované, točivé dvanáctiválce, i u něj se ale naneštěstí za takovými stroječky téměř zavřela voda. A pokud lze výhledově očekávat jejich udržení v nabídce, bude to nejspíše jen s elektrickou asistencí. Donedávna to neplatilo, to dokud firma držela v nabídce možná poslední pravověrný model, kupé založené na někdejším typu F12. S dvanáctiválci pořád nekončí, v tuto chvíli jej ale má ze sériových typů k dispozici jen SUV Purosangue, které lze za pravověrné Ferrari považovat jen stěží.
V tzv. FUV najdeme poslední iteraci dvanáctiválcové jednotky o objemu 6,5 litru s výkonem omezeným na 725 koní, níže ale můžete vidět v letu jeho předchozí evoluci o stejném objemu s výkonem až 800 koní v modelu 812 Superfast. A zlobit se není na co. Už to je extrémní porce výkonu, zvláště na nepřeplňovaný motor, jehož servírování působí stejně lahodně jako opojně.
V běžném provozu na rychlostně neomezené německé dálnici je to o to lepší podívaná, neboť v takovém prostředí působí dosažených až 331 km/h přece jen zajímavěji než třeba na letišti. Je to přesto tak trochu let, auto je na třístovce až hříšně brzy a pokud by řidič ve 331 km/h nesundal nohu z plynu, vůz by jistě dosáhl i avizovaných 340 km/h jako nic. Impozantní, škoda jen, že skoro mrtvé.
Ferrari 812 Superfast svým jménem až tak nepřehání, na německé dálnici je skutečně superrychlé, jak vám nejlépe ukáže video níže. Ilustrační foto: Ferrari
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejčtenější články
- Tohle Porsche si kdysi koupil Nissan, aby „obšlehnul” řešení pohonu všech kol pro svou vlastní legendu
19.2.2024 - Celosvětové prodeje elektrických a hybridních aut začaly prudce klesat, v lednu byly nejnižší od května 2023
19.2.2024 - Unikly technické parametry nového BMW M5 a je to obrovské zklamání, jeho hmotnost je doslova šílená
19.2.2024 - Nové rakouské řešení pohonu spalovacích aut emise CO2 z atmosféry dokonce stahuje, pro elektromobily je to další rána
19.2.2024 - K mání je nejvzácnější verze legendárního BMW M1. Existují jen tři, můžete s ním založit klub s Berniem Ecclestonem
19.2.2024
Živá témata na fóru
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 03.18. 21:48 - M.Z.
- Pomoc s výběrem 4x4 03.18. 19:41 - vikos.b
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.18. 19:31 - řidičBOB
- BMW Divize 03.18. 19:29 - delphin
- Porsche - vse o sportovnich modelech 03.18. 11:49 - Eda
- Suzuki obecně 03.17. 23:40 - jarka
- Policejní kontroly a měření 03.17. 16:46 - Stepan
- Volvo V60 2019/2020 03.16. 18:18 - Mosky323