Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Příznivci Saabu okupují profil GM na Facebooku, situaci ale změní jen těžko
25.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Málokterá jiná automobilová značka má tolik loajálních příznivců jako Saab. Ti se nyní s vervou sobě vlastní rozhodli přimět General Motors k požehnání převzetí švédské firmy Číňany.
Oddanost „ssabistů” zřejmě nezná mezí. Uběhl sice již více než půlrok od chvíle, kdy z továrny v Trollhattanu vyjel poslední nový Saab a společnost se dnes nachází v takřka patové situaci, současní i minulí zákazníci značky na ni ale stále nezapomínají.
Pro ty z vás, kteří v posledních týdnech dění v této kauze nesledovali připomeňme, že koncem října se celý příběh agónie švédské automobilky zdál být u konce, když se její aktuální vlastnící domluvili s Číňany na úplném převzetí. Byla to pro budoucnost Saabu dobrá zpráva a po projevu souhlasu čínských orgánů se zdála být ještě lepší, jenže pak se vše znovu začalo komplikovat. Aby totiž mohla celá transakce proběhnout v souladu s představami obou stran, je nutný i souhlas předchozího vlastníka firmy, tedy koncernu General Motors. A ten dal jasně najevo, že tento způsob převzetí nepodpoří.
Jak z toho ven? O tom se jistě v posledních týdnech vedou náročná jednání, nezdá se však, že by GM přivedla k jinému způsobu uvažování. Mluvčí Saabu James Cain totiž před pár dny v rozhovoru pro švédský Dagens Industri prohlásil: „Saab a Youngman mohou udělat cokoli si myslí, že je pro firmu dobré. Pokud ale výsledkem bude stoprocentní převzetí Saabu, pak to budou muset udělat bez aut, která pro Saab vyrábíme, tedy bez modelu 9-4X, a bez technologií GM.”
Jinými slovy, General Motors zjevně nehodlá blokovat převzetí jako takové, za aktuálně nastavených podmínek by k němu ale přistoupil jen tak, že by to Saabu ve výsledku znemožnilo faktické fungování, neboť jeho aktuálně vyráběné modely jsou na technologiích GM více či méně založené. Čínsko-holandské duo tak má na výběr jen ze dvou cest: buď znovu hledat jiný způsob spolupráce, který Američanům nebude proti srsti, nebo se domluvit jen na převzetí toho, co Saabu patří bez ohledu na GM - movitého i nemovitého majetku, značky, patentů a dalšího duševního vlastnictví, dealerské sítě, obchodních vazeb... Není toho málo, jistě to ale nebude tím, co by Číňané chtěli koupit za stejných podmínek jako dříve celou firmu i s jejími vazbami na GM.
Tento přístup amerického koncernu ale zjevně rozlítil fanoušky Saabu, kteří se rozhodli k pozoruhodné nátlakové akci. Na internetových fórech věnovaných jejich milované značce se sjednotili s cílem „deptat” General Motors do chvíle, dokud nesvolí k převzetí Saabu Číňany. Prvním projevem této snahy je „okupace” profilu koncernu na Facebooku, který zaplavili vlastními příspěvky a komentáři. Takto odhodlaných lidí je evidentně hodně a jsou z celého světa, neboť proud nových fotek, příspěvků a komentářů neustával po celou noc.
Nevím přesně, jakým z těchto praktik lze z pozice správce Facebookové prezentace zamezit, patrně všem, jenže příznivci Saabu si k „útoku” vybrali americký Den díkůvzdání, kdy na ně nikdo nebyl s to reagovat. A tak ještě v tuto chvíli (pátek ráno) najdete na profilu GM nespočet (stovky, možná tisíce) nejrůznějších příspěvků nesoucích se v duchu hesla „Let Saab Go!” tedy nechte Saab jít. Sem tam se mezi ně přidá i náznak odporu některých z tří set tisíc skutečných fanoušků GM, záplavě zmíněných výzev ale podobné akce nejsou s to čelit.
Je to samozřejmě jen gesto a nepředpokládáme, že by GM kvůli „zaplevelenému” profilu na Facebooku změnil svůj postoj k celé věci. Když už nic jiného ale jde i o signál pro čínské zájemce - komunita „ssabistů”, kterým na firmě velmi záleží, je očividně stále velmi silná...
Takto to také může vypadat na oficiální facebookové prezentaci GM. Je to jako malý návrat v čase - Saab kam se podíváte...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 7 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 8 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 10 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 11 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis