Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025 | Petr Miler
Kdo to jen mohl čekat? Navíc je třeba si povzdychnout: Kdyby aspoň automobilka říkala pravdu... Realita je nakonec jiná, škoda už ale byla napáchána a lidé jednají spíš v souladu se svým přesvědčením o realitě než v souladu s už zjištěnou skutečností.
Psali jsme to v nadsázce, navíc spíš ve snaze lidi odradit, ale asi se z toho stal ekvivalent pověstného: „Neolizujte železné zábradlí! Neolizujte ani namrzlé kliky dveří!” Informace o tom, že vrcholná verze Xiaomi SU7, tedy dnes už skoro pověstné čínské Porsche za cenu Octavie má znak výrobce obsahující pravé zlato, zjevně způsobila mimořádný zájem o něj mezi zloději. A na internetu už se začaly objevovat první kradené kusy v prodeji. Však odkud by jinak chvíli po zahájení prodeje pocházely?
Majitelé nyní musí trochu proklínat samotného výrobce, který se použitím „zlatého” loga chlubil, navíc zjevně přeháněl. Možná se něco ztratilo v přehledu, vzhledem k okolnostem to tak ale spíš nebude, jak zjistila lokální média. Ačkoli Xiaomi hovořilo o tom, že znak obsahuje několik gramů zlata, což by mu snadno dalo hodnotu nejméně tisíců korun, čínští fandové už zjistili, že v logu je ho reálně asi 0,3 gramu.
Ani to není vzhledem k aktuální ceně žlutého kovu málo, z typického jednouncového slitku byste dnes takové množství „uštípli” za asi 700 Kč, znaky jsou ale nabízeny až za ceny okolo 5 000 Kč. Lidé tedy přinejmenším žijí v přesvědčení, že zlata je víc, jinak na logu Xiaomi, které se objevuje na široce rozšířeném autě, není nic vyloženě sběratelského.
Poptávku tedy vytvořila sama automobilka informací o tom, že logo je „zlaté”, navíc přeháněla o tom, jak moc zlaté je. A kde je poptávka, tam se objeví nabídka, tak to chodí. Vzhledem k tomu, že kupovat tento díl s cílem prodat jej s určitou marží asi nikdo nemá velkou motivaci, stane se zdrojem nabídky hlavně kradené zboží. Ale nakonec je možná i to Xiaomi libé - o jeho autě se mluví, logo se prodává, servisy mají co dělat a jeho dodavatel co vyrábět. Možná tak nějak funguje celý čínský ekonomický zázrak (prosím znovu s nadsázkou)...






Xiaomi SU7 Ultra je jistě zajímavé auto jako jako takové, lákavé je ale i jeho logo. Místo gramů zlata obsahuje nakonec jen desetiny gramu zlata, to ale nezamezilo bujení černého trhu s ním. Foto: Xiaomi
Zdroje: Weibo, Car News China
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
První nové AUDI má ten nejsměšnější zavazadelník, jaký jsme kdy viděli, ukazuje nedomyšlenost auta v každém ohledu
před 10 minutamiBentley právě realizovalo největší objednávku ve své historii, jediný zákazník si najednou převzal 9 aut
před hodinouPoláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 22:52 - Brus
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 17:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.08. 16:38 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.08. 15:30 - pavproch
- Politický koutek 05.08. 12:59 - jerry
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda