Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault Mégane RS 2012 K-Tec s až 305 koňmi: také Renault se dá „přechipovat”
9.8.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ne snad, že by šlo o tak ojedinělou záležitost, do hledáčku zejména „softwarových tunerů” se ale vozy Renaultu přece jen příliš často nedostávají.
Těžko říci, čím to přesně je, pokud si ale projdete sekci Tuning na našem webu, najdete v ní převážně vozy německé trojky Audi, BMW a Volkswagen, k tomu maximálně pár Mercedesů a docela dost supersportů. Na ostatní značky přijde řeč jen zřídka.
Určitě to přitom není tím, že bychom někoho záměrně zanedbávali - nabídka nezávislých úprav pro vozy ostatních automobilek určitě existuje, je ale o mnoho skromnější, a tak se o ní také o hodně méně píše. Pokud i v tomto segmentu funguje trh a není to dáno tím, že se třeba jiná auta upravují složitěji, pak to musí vycházet z omezené poptávky. Zákazníci Citroënu, Pegoetu, Renaultu ale třeba i Fordu, Fiatu a dalších významných značek prostě po dalších úpravách svých aut tak často netouží. Neplatí však, že by po nich netoužili vůbec a o tom svědčí i nová nabídka britského K-Tec Racing, který se podíval na zoubek faceliftovanému Renault Mégane RS 2012.
Ten už v továrně dostal nedávno vyšší výkon, který vyrovnal dřívější špičkovou verzi Trophy, komu to ale není dost, může právě u K-Tecu vykoledovat 40 dalších koní k dobru. Firma nabízí čistě softwarovou úpravu, která maximum výkonu posune až na hranici 305 koní při 6 000 ot./min, vrchol točivého momentu se posune o 54 Nm až na hodnotu 414 Nm při 2 750 ot./min.
Dynamické parametry upravené verze úpravce nezmiňuje, dozajista ale budou lepší než ty sériové definované hodnotami zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,0 sekundy a maximální rychlostí 254 km/h. Co ale zmiňuje je velmi příjemná cena. Samotné zvýšení výkonu je k mání za 414 britských liber (cca 13 200 Kč), za dalších 234 liber (cca 7 500 Kč) pak můžete mít i zařízení zvané Renflash, které vám dovolí přepínat mezi továrním a novým nastavením řízení motoru. Pokud byste tedy měli zájem, můžete si ve svém Méganu RS vyjet na olympiádu a vrátit se nejen s pěknými zážitky z výkonů jiných...

Vizuální stránky vozu se úprava K-Tec nedotknula, a tak jediný oficiálně uvolněný obrázek firmy vypadá takto...
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 4 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 9 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 2 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 4 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 5 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva