Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Rimac Concept-One: elektrický supersport ohromí 1 088 koňmi
5.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čtyři elektromotory a dvě převodovky se souhrnným výkonem přes tisíc koní. Postaví neznámá chorvatská firma bateriemi poháněnou odpověď na Bugatti Veyron?
Doplněno 16.30: Přidali jsme pár dalších fotek, které sice neodhalují podobu vozu, ale ukazují nové detaily jako elektroniku nebo konstrukce světel a pohonu.
Zdá se, že dobrá dostupnost pokročilých technologií a značně zjednodušená konstrukce elektromobilu oproti vozům s klasickými motory a převodovkami vytvořily živnou půdu pro spoustu firem a firmiček, o kterých jsme až dosud neslyšeli.
Jednou z nich bude asi také chorvatská společnost Rimac Automobili s nemalým cílem - porazit Veyron pomocí elektrické energie. Jejich Concept-One navrhli designéři Adriano Mudri a Goran Popovic, kteří údajně pracovali pro Lamborghini, McLaren a Maserati. Má jít o vůz vybavený čtyřmi vodou chlazenými elektromotory umístěnými podél osy a párem nezávislých jednostupňových převodovek, jež bude k vidění na frankfurtském autosalonu.
Sportovní dvoudveřový automobil podle tvrzení internetových stránek firmy výrobce disponuje celkovým výkonem 1 088 koní (každý elektromotor má 272 k) a maximálním točivým momentem 3 800 newtonmetů (950 Nm na kus). Concept-One by měl být schopen při hmotnosti 1 650 kg rozjet se z místa na 100 km/h za pouhých 2,8 vteřiny a nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena na 305 km/h.
Kapacita akumulátorů se zdá být nadprůměrná (firma uvádí až 92 kWh), ale pořád jde o ekvivalent pouze necelých 23 litrů nafty a čím vyšší bude toto číslo, o to déle bude muset být vůz připojen na nabíječku. Pravdou je, že na trhu zatím není elektromobil, který by se mohl pochlubit reálným dojezdem 300-350 kilometrů na nabití (tedy pokud nebudete využívat jeho potenciál), pořád je zde ale problém s hmotností a tím pádem i cenou. Pokud výrobce použije li-ion akumulátory (a že mu nic jiného nezbude, neboť i ty jsou pořád velmi drahé), pak 92 kWh akumulátorů bude znamenat téměř tunu hmotnosti. Na řešení celého zbytku vozu pak při udané hmotnosti zbývá jen 650 kg - toho snad i lze docílit, ale jen za cenu použití extrémně lehkých a tedy i extrémně lehkých materiálů. A jen oněch 92 kWh akumulátorů přijde výrobce skoro na 2 miliony korun...
Jistě k ceně Veyronu je pořád daleko, přesto se nám celá vize jeví být poněkud utopická. Ale uvidíme ve Frankfurtu, pokud tam lidé z Rimacu skutečně něco přivezou, budeme mít mnohem jasněji v tom, jak se věci mají.
















Čtyři elektromotory znamenají snadné vektorování síly zvlášť na každé kolo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
 Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
 26.10.2025 (1)
Nejnovější články
 Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
 před 10 hodinami
 Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
 včera
 Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
 včera
 Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled Nová Mazda s Wankelem je zpátky, sází ale na kontroverzní techniku a snad ještě kontroverznější vzhled
 včera
 Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu Odvolaný šéf Stellantisu to s Teslou vidí bledě, do 10 let prý může jít definitivně ke dnu
 včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter