Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Rimac Concept-One: elektrický supersport ohromí 1 088 koňmi
5.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Čtyři elektromotory a dvě převodovky se souhrnným výkonem přes tisíc koní. Postaví neznámá chorvatská firma bateriemi poháněnou odpověď na Bugatti Veyron?
Doplněno 16.30: Přidali jsme pár dalších fotek, které sice neodhalují podobu vozu, ale ukazují nové detaily jako elektroniku nebo konstrukce světel a pohonu.
Zdá se, že dobrá dostupnost pokročilých technologií a značně zjednodušená konstrukce elektromobilu oproti vozům s klasickými motory a převodovkami vytvořily živnou půdu pro spoustu firem a firmiček, o kterých jsme až dosud neslyšeli.
Jednou z nich bude asi také chorvatská společnost Rimac Automobili s nemalým cílem - porazit Veyron pomocí elektrické energie. Jejich Concept-One navrhli designéři Adriano Mudri a Goran Popovic, kteří údajně pracovali pro Lamborghini, McLaren a Maserati. Má jít o vůz vybavený čtyřmi vodou chlazenými elektromotory umístěnými podél osy a párem nezávislých jednostupňových převodovek, jež bude k vidění na frankfurtském autosalonu.
Sportovní dvoudveřový automobil podle tvrzení internetových stránek firmy výrobce disponuje celkovým výkonem 1 088 koní (každý elektromotor má 272 k) a maximálním točivým momentem 3 800 newtonmetů (950 Nm na kus). Concept-One by měl být schopen při hmotnosti 1 650 kg rozjet se z místa na 100 km/h za pouhých 2,8 vteřiny a nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena na 305 km/h.
Kapacita akumulátorů se zdá být nadprůměrná (firma uvádí až 92 kWh), ale pořád jde o ekvivalent pouze necelých 23 litrů nafty a čím vyšší bude toto číslo, o to déle bude muset být vůz připojen na nabíječku. Pravdou je, že na trhu zatím není elektromobil, který by se mohl pochlubit reálným dojezdem 300-350 kilometrů na nabití (tedy pokud nebudete využívat jeho potenciál), pořád je zde ale problém s hmotností a tím pádem i cenou. Pokud výrobce použije li-ion akumulátory (a že mu nic jiného nezbude, neboť i ty jsou pořád velmi drahé), pak 92 kWh akumulátorů bude znamenat téměř tunu hmotnosti. Na řešení celého zbytku vozu pak při udané hmotnosti zbývá jen 650 kg - toho snad i lze docílit, ale jen za cenu použití extrémně lehkých a tedy i extrémně lehkých materiálů. A jen oněch 92 kWh akumulátorů přijde výrobce skoro na 2 miliony korun...
Jistě k ceně Veyronu je pořád daleko, přesto se nám celá vize jeví být poněkud utopická. Ale uvidíme ve Frankfurtu, pokud tam lidé z Rimacu skutečně něco přivezou, budeme mít mnohem jasněji v tom, jak se věci mají.












Čtyři elektromotory znamenají snadné vektorování síly zvlášť na každé kolo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Nový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 2 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 3 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 5 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha