Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Saab odmítá, že by se chystal požádat o ochranu před věřiteli
27.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
I českými médii včera probleskla zpráva, že se problémy sužovaná švédská automobilka chystá dobrovolně podstoupit proces reorganizace. Skutečnost je ale jiná.
K rozšíření jakékoli zvěsti stačí někdy hodně málo - aby dávala smysl s ohledem na ostatní okolnosti a pocházela z věrohodného zdroje. Přesně tyto parametry měla včerejší zpráva o tom, že se nepříliš solventní švédská automobilka Saab resp. její mateřská společnosti Swedish Automobile chystá požádat o ochranu před věřiteli. Přeloženo do řeči srozumitelné pro každého - firma by se tak rozhodla dobrovolně podstoupit tzv. řízený bankrot neboli cestu restrukturalizace pod dohledem svých věřitelů po vzoru kdysi mateřského koncernu GM, jenž stejným procesem prošel v roce 2009. Tento krok by po všech předchozích peripetiích dával smysl, zprávu navíc vypustil do světa švédský veřejnoprávní rozhlas. Jenže citoval nejmenovaný zdroj a ten pravdu evidentně nemluvil.
Ukázalo se to o pár hodin později, kdy Mats Fägerhag, šéf technického vývoje Saabu, sdělil švédskému rozhlasu, že žádné rozhodnutí o zvolení této cesty nepadlo. Navíc se ještě před večerem ozvala i přímo „švédská automobilová”, která ve svém krátkém tiskovém prohlášení popřela, že by se její dceřiná firma Saab Automobile AB rozhodla dobrovolně podstoupit proces reorganizace podle švédských zákonů. A zopakovala svá slova o hledání jiného řešení, které povede k obnovení výroby ve firmě.
Jenže celá zvěst si mezitím začala žít vlastním životem a i česká média plnila ještě dlouho poté informace, že bankrot Saabu je na spadnutí. Nelze popřít, že k němu může tak jako tak dojít, z hlediska posledních událostí je dokonce docela pravděpodobné, že vedení společnosti na reorganizaci automobilky dříve nebo později vsadí, pro tuto chvíli ale takové řešení v plánu rozhodně není.
Co se bude dít dále? To uvidíme zřejmě již v nejbližších týdnech, kdy bude Saab muset opět zaplatit svým zaměstnancům a pokud k tomu nesežene peníze, odboráři jej zřejmě šetřit nebudou. Riziko ale hrozí z vícero stran a je vlastně až malý zázrak, že firma zatím měla jen relativně drobné problémy s dotírajícími věřiteli. Zřejmě opravdu věří, že se z toho Saab dostane, nebo vědí něco, co my ne...

A jede se dál...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nejextrémnější Ferrari F40 jde do aukce. Brutální stroj s víc jak 700 koňmi na tunu se může stát tím nejdražším v historii
27.7.2025Dacia to se zaujetím místa Škody myslí vážně, jejího konkurenta Octavie nafotili bez maskování
27.7.2025Porsche v zoufalosti začalo nabízet přímé slevy na elektrický Macan. Nepamatujeme, kdy naposledy něco takového udělalo
27.7.2025Mansory se znovu vyřádilo na Tesle Cybertruck. Asi má pocit, že napoprvé nezašlo dost daleko
27.7.2025Šéf výrobce elektromobilů je totálně mimo. V těžkých časech křičí, že tradiční značky elektroauta nikdy nechtěly a přejí si jejich konec
28.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva