Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Schopný pilot vytáhl na okruh obyčejný dieselový Golf, majitelé sporťáků museli z cesty
3.10.2021 | Petr Miler
Podobné auto se na okruh hodí asi jako holínky do divadla, jenže když za jeho volant usedne někdo, kdo z něj s nadhledem umí dostat maximum, působí i vedle schopnějších strojů jako zjevení.
Je cosi zvláštně uspokojivého na snahách vytáhnout určité auto do míst, kam se vůbec nehodí. Pravda, s Aixamem na dálnici asi velká zábava nebude, ostatně tam ani nesmí, obyčejné auto na okruhu ale zaujmout dokáže. I my jsme proto v minulosti vytáhli na Nordschleife třeba Škodu Rapid 1,2 TSI a něco podobného teď udělal člověk, který si na Youtube říká Sebastian Vittel.
Pochybujeme, že je to jeho pravé jméno, ale to je jedno. Vittel už opakovaně dokázal, že auta řídit umí a podobně jako v našem případě ježdění Rapidem (video též můžete zhlédnout níže) si to náramně užil, a to hned ze dvou důvodů.
Jednak je vždy pozoruhodné vidět, že i taková auta mohou být vyvíjena s cílem odolat extrémní jízdě, což je něco, co se z automobilového průmyslu spíše vytrácí - s ohledem na snahy o minimalizaci nákladů už mnohé automobilky vyvíjí nové vozy spíše pro typického než maximálně náročného zákazníka. Němci si to ale pořád netroufnou a pokud s nějakým vozem přijdou na trh, je jedno, jestli má 100, 200 nebo 300 koní, vždy je vyvinut tak, aby neměl problém využít maxima svého potenciálu klidně na okruh. Jistě ne po 50 kol v řadě, ale dost dlouho na to, aby jedno kolo na Nordschleife nepředstavovalo větší problém.
A jednak je tu jakási „praxe relativity”. Rychlá auta jsou pochopitelně rychlejší než ta pomalá, většina lidí ale jejich dynamiku umí využít leda při akceleraci. Když pak schopný pilot sedne do auta jako Golf 2,0 TDI nebo Rapid 1,2 TSI, dokáže z něj dostat absolutně vše do poslední kapky, a to není zase tak málo, aby polovičatě využívané vozy méně schopnými řidiči se 200, 300 nebo klidně i 400 koňmi na technické trati stačily. To je pak zábava sama o sobě.
Přesně to předvádí Sebastian Vittel na videu níže - se 150koňovým Golfem prostě jede na maximum (mohl si tedy podle nás vypnout protiprokluz a řadit si permanentně sám a byl by ještě rychlejší) a najednou to nevypadá vůbec tak nudně, jak by se mohlo zdát, stačí kulisy okolo. V našem starším videu s Rapidem jich není mnoho a možná bude lepší si jej pustit 125% rychlostí, ale i tak je patrné, kolik pilotů Porsche 911 v technických pasážích v podstatě jen drží krok, i když mají troj- či čtyřnásobně silnější auta, pro která je Nordschleife druhým domovem.
Inu, rychlé auto dělá pořád hlavně řidič - vždy tomu tak bylo a vždy bude. A ti schopní si možná lépe zajezdí v těch slabých, protože když je posadíte třeba do onoho Porsche, jedou už leda proti času, srovnatelného soupeře nachází jen obtížně...



Dieselový Golf 8 se na okruh opravdu nehodí, správně řízený ale spíše zazáří, než aby si utrhl ostudu. Však se na to podívejte níže a jeho jízdu si můžete srovnat s výkonem našeho kolegy v ještě slabší Škodě Rapid. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: Sebastian Vittel@Youtube
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
dnes
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Dnes už zapomenutá francouzská silniční stíhačka se dá koupit ve stavu nového auta, majitel z ní udělal muzejní kus
před 4 hodinami
Zkušený mechanik chtěl opravit nabourané Bugatti, ceny náhradních dílů mu vyrazily dech
před 5 hodinami
Reálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
před 7 hodinami
K mání je auto, které osobně zdevastoval „Mr. Bean”. Pak ho nechal opravit, přesto jej prodává s dírou
před 8 hodinami
Na nových Hummerech si dealeři chtěli mastit kapsy, teď je nedokážou prodat ani se slevami 900 tisíc Kč
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
