Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Octavia Combi RS se starým dobrým benzinem ukázala, co dokáže na německé dálnici
8.11.2021 | Petr Miler
Optikou některých je to dnes nudné provedení spoléhající na jeden benzinový motor. Právě s ním ale jede nejlépe, jak ukazuje i test na rychlostně neomezeném Autobahnu.
Škoda pro čtvrtou generaci Octavie RS poprvé nabízí tři motory. Ve své první iteraci byla k mání pouze jako benzin 1,8 T, později se k silnějšímu benzinu 2,0 T(F)SI přidal i diesel 2,0 TDI, které vozu v různých provedeních vydržely v jeho druhém i třetím provedení. Nyní tu máme to čtvrté a k opět trochu jiným dvoulitrům spalující obě nejběžnější paliva přibyl do nabídky také hybrid iV spojující benzin 1,4 TSI s elektromotorem.
Na papíře je to nejvýkonnější provedení spolu s benzinovým 2,0 TSI, když obě dosahují shodného maxima 245 koní, praxe jejich ježdění ale docela odlišná, jak ukazuje i přiložené video zachycující dynamiku kombíku s ryzím benzinem na německé dálnici. Tato varianta je dál velmi svižným autem, které dokáže vysokou dynamiku servírovat stále dokola, hybrid je pomalejší a ani jeho horší dynamika není konzistentní.
Benzinová verze je totiž citelně lehčí (iV váží 1 780 kg, to je o 151 kg víc než TSI), navíc není závislá na tom, kdy ji začne docházet elektřina v akumulátorech. S hybridním iV máme své zkušenosti a byť přivést jej vyloženě do úzkých úplným vybitím baterek chce hodně rychlou jízdu, od takové tu modely RS jsou. Ve vysokých rychlostech legálně dosažitelných právě jen na Autobahnech se pak iV vyloženě trápí a i na udávané maximum 225 km/h se nedostává úplně snadno. Benzin se opírá o omezovač v 250 km/h s lehkostí.
I takový kalup uvidíte na přiloženém videu, řidič se s autem rozjede až na tachometrových 264 km/h, což je právě moment, kdy zasáhne omezovač v reálných přibližně 250 km/h. Akcelerace na stovku pak trvá okolo 6,5 sekundy, na dvoustovku pod 23 sekund. To všechno je velmi rychlé představení. Podívejte se na to ale sami a všímejte si také zvuku - zatímco zvenčí auto skoro není slyšet, uvnitř po přepnutí do sportovního módu hučí pomalu jako osmiválec. Je to pochopitelně umělá záležitost.



Škoda Octavia RS vypadá jako červený kombík velmi dobře. A špatně si nevede ani při snaze předvést svou dynamiku na německé dálnici, jak můžete spatřit na videu níže. Ilustrační foto: Škoda Auto
Zdroj: Test Drive Freak@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 10 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
před 11 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1