Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021 | Petr Miler
A nevyhrál díky objemu kufru či větší praktičnosti, to by bylo moc jednoduché. Ačkoli byli díky lepšímu poměru výkonu a hmotnosti favority jeho konkurenti, Audi RS6 na mokru prodalo své quattro.
S ohledem na vývoj v současném světě je to možná naposledy, co si můžeme vychutnat souboj třech německých superaut vyšší střední třídy, která umí být současně vším, co vás napadne - prostornými, praktickými, komfortními, sakramentsky rychlými a přitom nezastavitelně konzistentními stroji. Pakliže dojde v dalších generacích na jejich rozsáhlejší hybridizaci nebo dokonce použití elektrického pohonu, mohou být pořád leccos z výše zmíněného, o konzistentní výkonnosti si ale budou moci nechat jen zdát. Hybridizace by z nich udělala náladové vozy jedoucí jednou tak a jednou onak podle stavu baterek. A při elektrifikaci by už nikdy nešlo s rodinou a plným kufrem přeletět Německo za 2 hodiny a po jedné rychlé kávě pokračovat v cestě.
O to více si ale važme toho, že si můžeme dnes vychutnávat jejich klání. Řeč je o novém Audi RS6 Avant, faceliftovaném BMW M5 Competition a stejně tak modernizovaném Mercedesu-AMG E63 S. Je to jeden kombík a dva sedany, i Mercedes ale může být kombík a fakt, že M5 je k mání pouze s tříprostorovou karoserií, její rodinné využitelnosti příliš neubírá. Za normálních okolností jsou to BMW a hlavně Merecedes, které mají ve sprintech těchto modelů navrch, jenže Mat Watson z carwow je vytáhl na deštěm smáčené letiště. A papírové předpoklady vzaly rychle za své.
Jakmile byla auta v pohybu, BMW s Mercedesem vládly, klíčový je ale vždy sprint na 400 metrů s pevným startem a v tom vyučovalo Audi. Soupeři si vyžádali postupně dvě opakování, ale nebylo to k ničemu, Audi z místa vypalovalo s takovou konzistencí, že oba německé souputníky nechávalo daleko ve vodní tříšti a Mata nutilo se smát, protože to byl part jen pro jím řízený vůz.
Ve všech případech jde přitom o stroje s přibližně 600 koňmi výkonu a pohonem všech kol, jenže Audi je koncepčně předokolka s přidaným pohonem zádě, zatímco BMW a Mercedes jsou koncepčně zadokolky s přidaným pohonem přídě. A i my už jsme nejednou poznali, že v zásadě primitivnější koncepce Audi je z hlediska přenosu výkonu při akceleraci z místa u aut s motorem vpředu nepřekonatelná.
I když tedy všechny vozy používají chytrou elektroniku, systém kontroly startu a další vychytávky, které na suchu vedou k velmi podobnému výsledku, na mokru se BMW a Mercedes na prvních metrech trápí tak moc, že Audi prostě „foukne” a soupeři už jej nikdy nedoženou. Podívejte se na to sami, příznivci quattra z toho budou mít radost.



Audi RS6 není a do příchodu ostřejší verze Performance nebo Plus nebude králem dynamiky mezi německými rodinnými síhačkami vyšší střední třídy, na mokru ale díky lepšímu startu vládne i tak. Foto: Audi
...i Mercedes-AMG E63 S musely sklonit hlavu, jakmile ale nešlo o start z místa, osvědčily lepší poměr výkonu a hmotnosti. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
před 5 hodinami - Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
28.2.2021 - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021 - Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021
Živá témata na fóru
- Koronavirus 12:04 - Stepan
- Onboard videa 10:23 - Arkis
- Lampárna (stěžovatelna) 09:31 - rhinos
- Rychlodotazy 09:31 - 970ka
- BMW Divize 07:18 - Vokys
- Octavia IV 16:42 - ctrl_j
- Elektromobily a vse kolem nich 11:03 - rhinos
- Za kolik jezdíte s dieselem? 08:57 - risomas
- Politický koutek 00:27 - ExFun
- 2 auta za spolu cca 35000€ 28.2.2021 - Snowman000
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Ford má na krku žalobu kvůli motorům EcoBoost, odcházejí jim klíčové díly
9.12.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1)