Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Sprint dvou německých superkombíků nedopadl podle očekávání, morálním vítězem je nižší hmotnost
19.2.2024 | Petr Miler
Jsou to dvě parádní auta svého druhu a po obou bychom klidně sáhli, jedno ale hraje o ligu výš svou třídou, výkonem a nakonec i koncepcí. Přesto ve výsledku není rychlejší, i když s hmotností na tom na dnešní poměry není zase tak zle.
Jak rychle se mění vnímání jinak objektivně stále stejných veličin, chce se říci v úvodu ke srovnání dvou extrémně výkonných kombi německých značek BMW a Mercedes-Benz. Když před nějakými 7 roky přišlo BMW s tehdy novou M5 G30 se základní hmotností okolo 1 950 kg, zmocňovaly se nás dávivé pocity. Však co to je za sportovní sedan, když s sebou musí tahat skoro dvě tuny mrtvé váhy? A to samé šlo říci o menší M3 G80, když před pěti léty dorazila s údaji v kolonce „Hmotnost:”, které nikdy neklesaly pod 1 800 kg. Tak moc? Na tak „malý” model?
Tahle auta existují i dnes a jsou pořád stejně těžká, podobně jako jejich soupeři - takový Mercedes-AMG E63 S 4Matic+ W213 prodávaný od roku 2016 váží podobně jako M5 G80 okolo 1 950 kg, třída C63 AMG W205 pak od 1 730 kg. Všechno jsou to těžké váhy, ale podívejme se, co se na nás přivalilo či valí. Současné Céčko 63 váží přes 2,1 tuny, nová M5 má vážit okolo 2,5 tuny, podobně příští třída E 63 AMG. Přitom už mnohem drobnější rozdíly v hmotnosti snadno mažou výkonovou nadvládu, jak ukazuje i srovnání dvou přímo si nekonkurujících aut - současného BMW M3 Touring a dožívajícího Mercedesu E63 S Kombi od AMG.
Tohle by mělo být jasné vítězství Mercedesu. Model E63 už mnohokrát ukázal, že je extrémně rychlý, do tohoto klání pak nastupuje s 612 koňmi výkonu z motoru 4,0 V8 biturbo, zatímco M3 si musí vystačit s 510 kobylami z řadového šestiválce. Jejích 1 865 kg se navíc jeví být jako brutální číslo i vedle 1 940 kg vážícího Éčkového Mercedesu, žádná stuttgartská exhibice se ale nakonec nekoná.
Podívejte se na výsledek tohoto srovnání sami, ve stručnosti ale řekneme, že Mercedes má velký problém obhájit svoji papírovou nadvládu danou 102koňovým náskokem a některá dílčí dynamická srovnání dokonce prohraje. A byť je formálně vítězem, morálně ani ne, zvlášť když projede komparaci brzdných schopností. A to je to v podstatě střízlík, počkejme si na novou, snadno znovu 2,5tunovou generaci. Hmotnost aut nikdy neměla uletět do tak absurdních výšin, opravdu ne...



BMW M3 Touring je opravdu rychlé auto, takový... Foto: BMW
...Mercedes-AMG E 63 S 4Matic Kombi by ale měl být jasně rychlejší. Není, někdy dokonce i prohrává. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
před 11 hodinamiRusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
22.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- V prostřední kubatuře není nic rozhodnuto včera 18:52
- Vznikl ES Road Racing včera 15:07
- Aprilia SR GT Replica 2025: v designu MotoGP motocyklů včera 14:41
- Finále šampionátu MS-Superbike začíná v Aragónu 24.9.2025
- Stane se Marquez mistrem světa už v Motegi? 24.9.2025
Nejnovější články
Hacker provalil specifikace nové nejlevnější Tesly, bude to auto oholené až úplně na kost
před 10 hodinamiPrvní elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
před 11 hodinamiDalší velký dodavatel automobilek krachuje, je v insolvenci. Má největší pobočku v Česku, zaměstnává 4 500 lidí
včeraNěmci vyzkoušeli někdejší milionovou pýchu Mercedesu jako ojetinu za 100 tisíc a ptají se: Je to auto pro bosse, nebo jde o vrak?
včeraČistka ve vedení Mercedesu: Technický ředitel odpovědný za spoustu přešlapů náhle končí, kufry si balí i šéf AMG
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva