Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SRT Viper dorazí do Evropy i oficiálně, ale až v roce 2014
14.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Zájemci o nový Viper v EU by se měli obrnit trpělivostí. První auta nedorazí dříve než v roce 2014. Legalizovat individuálně dovezená auta navíc přitom nebude tak snadné.
Příznivci Viperu měli letos skutečné žně. Sportovní divize Chrysleru Street and Racing Technology, která svým jménem nyní projekt zastřešuje, představila zcela novou generaci vozu s vidlicovým desetiválcem 8,4 litru a výkonem 649 koní, vypustila spoustu fotek, videosnímků, rozjela nabídku doplňkového příslušenství oddělení Mopar a samozřejmě také prodej samotného vozu. Potíž pro skutečné zájemce o auto je ale v tom, že k mání je pouze ve Spojených státech.
Pochopitelně pokud někdo v Evropě nechce čekat na oficiální import, má možnost vyřešit nákup Viperu individuálním dovozem, jenže podobně jako u předchozích generací se bude potýkat s problémy souvisejícími s rozdílnou legislativou. Ta se netýká pouze osvětlení, ale v případě Zmije také třeba výfukového systému vyvedeného po stranách, což je v USA povoleno, v EU však nikoli.
Koncern Fiat-Chrysler jistě dotazy na dostupnost vozu, nebo rovnou předběžné objednávky jistě registruje, respektive neodmítá, auto postavené podle evropských předpisů však tak rychle mít nebude. Kolegové z nizozemského Autoweeku se o nový Viper zajímali u tamního importéra a odpověď nebyla zrovna pozitivní. „Ještě chvíli potrvá, než zjistíme, jestli bude zajímavé homologovat auto pro Evropu,“ řekl tamní mluvčí Chrysleru a dodal „Rozhodnout by se mělo koncem letošního roku, ale dodávky Viperu bychom měli rozjet v roce 2014.“
Z roční produkce 2 000 kusů aut by se mělo do Evropy dostat přibližně 200. „Považujeme to za dostatečný počet, který již pokryje náklady na nutnou přestavbu pro evropskou homologaci,“ řekl nedávno zástupce divize SRT Russ Ruedisueli, přičemž naznačil, že bude zapotřebí přepracovat také přední část vozu, aby konstruktéři našli místo pro „espézetku”. Jaké cenovky můžou zájemci očekávat, to Chrysler nenaznačuje, téměř jisté však je, že zmiňované výdaje spojené s přestavbou se cenách promítne.





















Na oficiální příchod Viperu bude nutné čekat více než rok
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nejnovější články
Nová Dacia Duster se dočkala provedení, které by si mohlo říkat RS. Vypadá jako ministr války, v černé až nahání strach
před 45 minutamiExpert jmenoval 9 aut a jejich motorů, které nejčastěji zvládnou ujet 400 000 km bez větších oprav
včeraDacia vám svůj nejnovější model prodá i jako hotel na kolech nebývalých rozměrů, stojí jen jako jedna rodinná dovolená
včeraDalší majitel elektromobilu při parkování ťuknul zadní světlo, tentokrát kvůli tomu auto totálně selhalo a dál už nejelo
včeraKie asi nestačí, že její poslední novinky odrazují už pohonem, přidala jim tedy ještě bizarní design
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva