Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SRT Viper dorazí do Evropy i oficiálně, ale až v roce 2014
14.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Zájemci o nový Viper v EU by se měli obrnit trpělivostí. První auta nedorazí dříve než v roce 2014. Legalizovat individuálně dovezená auta navíc přitom nebude tak snadné.
Příznivci Viperu měli letos skutečné žně. Sportovní divize Chrysleru Street and Racing Technology, která svým jménem nyní projekt zastřešuje, představila zcela novou generaci vozu s vidlicovým desetiválcem 8,4 litru a výkonem 649 koní, vypustila spoustu fotek, videosnímků, rozjela nabídku doplňkového příslušenství oddělení Mopar a samozřejmě také prodej samotného vozu. Potíž pro skutečné zájemce o auto je ale v tom, že k mání je pouze ve Spojených státech.
Pochopitelně pokud někdo v Evropě nechce čekat na oficiální import, má možnost vyřešit nákup Viperu individuálním dovozem, jenže podobně jako u předchozích generací se bude potýkat s problémy souvisejícími s rozdílnou legislativou. Ta se netýká pouze osvětlení, ale v případě Zmije také třeba výfukového systému vyvedeného po stranách, což je v USA povoleno, v EU však nikoli.
Koncern Fiat-Chrysler jistě dotazy na dostupnost vozu, nebo rovnou předběžné objednávky jistě registruje, respektive neodmítá, auto postavené podle evropských předpisů však tak rychle mít nebude. Kolegové z nizozemského Autoweeku se o nový Viper zajímali u tamního importéra a odpověď nebyla zrovna pozitivní. „Ještě chvíli potrvá, než zjistíme, jestli bude zajímavé homologovat auto pro Evropu,“ řekl tamní mluvčí Chrysleru a dodal „Rozhodnout by se mělo koncem letošního roku, ale dodávky Viperu bychom měli rozjet v roce 2014.“
Z roční produkce 2 000 kusů aut by se mělo do Evropy dostat přibližně 200. „Považujeme to za dostatečný počet, který již pokryje náklady na nutnou přestavbu pro evropskou homologaci,“ řekl nedávno zástupce divize SRT Russ Ruedisueli, přičemž naznačil, že bude zapotřebí přepracovat také přední část vozu, aby konstruktéři našli místo pro „espézetku”. Jaké cenovky můžou zájemci očekávat, to Chrysler nenaznačuje, téměř jisté však je, že zmiňované výdaje spojené s přestavbou se cenách promítne.
Na oficiální příchod Viperu bude nutné čekat více než rok
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva