Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong SUT 1: koncept nového Actyonu pro Ženevu
7.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
V posledních letech se za symboly jihokorejského automobilového rozmachu vžily hlavně Hyundai a Kia, ale o své místo na slunci bojuje i SsangYong. V Ženevě se ukáže s novým konceptem SUT 1, který naznačuje pojetí nové generace pick-upu Actyon Sports.
Ssangyong kdysi proslul bez nadsázky šílenými designovými kreacemi, které si nezřídka našly čestné místo v rozličných anketách o nejošklivější auta všech dob. Ale časy se mění, i když pozvolna. Poslední novinky SsangYongu jsou přece jen konformější a při pohledu na tu poslední můžeme směle říci, že jde o vcelku elegantní auto.
Zatím jde pouze o koncept s označením SUT 1, automobilka ale otevřeně říká, že jde o předobraz další generace Actyonu Sports. Právě ten nepatří zrovna ke krasavcům, když zejména jeho přední partie vypadají jak složené z několika různých aut. Nová generace je ale očividně z jiného těsta, tedy rozhodně svou přídí, jež si odpouští jakékoli designové výstřelky a drží se jemně elegantních linií. Trochu smutná záď současného Actyonu se až tak nezmění, nicméně ta není příliš kontroverzní ani dnes. Zjevné je z prvních snímků konceptu i to, že nový Actyon bude opět jakýmsi hybridem mezi pick-upem a SUV.
Víme také, že novinka je 4 985 mm dlouhá, 1 910 mm široká, 1 755 mm vysoká a stojí na podvozku s rozvorem 3 060 mm. Pod kapotou najdeme dvoulitrový turbodiesel s výkonem nejvýše 155 koní a točivým momentem až 360 Nm. K dispozici budou šestistupňové automatické a manuální převodovky a vůz bude dodáván s pohonem předních i všech kol.
Z SUT 1 se má nový Actyon stát začátkem příštího roku, kdy se dostane do prodejů na většině pro automobilku významných světových trhů. Další podrobnosti se dozvíme v Ženevě, kde pro vás jistě pořídíme i sadu poněkud živějších fotografií.




SsangYong SUT 1 pro Ženevu coby předobraz nového Actyonu Sports...




...a současné provedení Actyonu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 32 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
