Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Suzuki pro Tokio: Q-Concept, Regina a Swift EV Hybrid
9.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Tokijské koncepty patří ke koloritu tamního autosalonu. Budoucí sériové vozy to zrovna nejsou, ale občas něco naznačí. Třeba ty od Suzuki.
Ze tří studií má ke skutečné produkci asi nejdál hračku připomínající Q-Concept. Dvoumístné vozítko se sedadly umístěnými v tandemu měří na délku pouze 2,5 metru a je vyšší (1 650 mm) než širší (1 300 mm). Suzuki tvrdí, že jde o „nový způsob městské mobility využívající výhody běžného auta a motorky“. Nápad to ale není zase natolik originální a svými tvary připomíná první a druhou verzi Nissanu Pivo a nemá daleko ani ke tvarům Renaultu Twizy. A podobně jako francouzské přibližovalo, také Suzuki Q-Concept nemá spalovací motor ale pouze baterky a spoustu vinutí. Co přesně se v podlaze a mezi koly nachází, firma neupřesnila, ale uvádí dojezd 50 km a maximální rychlost 60 km/h. Takže asi nic moc.
O kus blíže ke skutečnosti má další kompaktní a doslovně zelené vozítko Regina, které svými rozměry (3 550 x 1 630 x 1 430 mm a rozvorem 2 425 mm) spadá pod dnešní Swift. Podle Suzuki „reprezentuje vizi firmy na budoucí globální malý automobil s vynikající aerodynamikou, nízkou hmotností i spotřebou“. Regina váží pouze 730 kg a k levnému provozu si vystačí s konvenčním benzínovým motorem. Automobilka neuvádí objem ani výkon, ale spotřeba v japonském cyklu dělá jen 3,1 l/100 km a podle Suzuki vykazuje při měření v evropském režimu emise oxidu uhličitého pouze 70 g/km.
Poslední vůz Swift EV Hybrid má patrně také namířeno do výroby a svou koncepcí zapadá do segmentu elektromobilů s prodlouženým dojezdem. To znamená, že čistě na baterky by měl jezdit dvacet až třicet kilometrů a následně se do hry vloží spalovací motor v roli generátoru. Na podrobnější specifikace vozu si ale budeme muset chvíli počkat.





Neodsuzujte jej, podobná vozítka jsou duší tokijského autosalonu







Regina má být náznakem, jak bude vypadat příští malé globální auto






Swift EV Hybrid je tzv. range extender, elektrobmobil s prodlouženým dojezdem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. včera 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely včera 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu 18.12.2025
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejnovější články
Výrobce elektromobilů svým posledním krokem nechtěně přiznal, jak ohromně tato auta ztrácejí hodnotu
včera
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
včera
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
včera
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
