Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tesla Model 3 může mít už v základu přes 400 koní, naznačuje únik
1.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tesla si pro Model 3 úplně sama, bez součástek z obchodu, vyvíjí invertor. Model 3 se tak může dostat blízko základnímu Modelu S.
Když se před několika měsíci představila Tesla Model 3, dozvěděli jsme se, že má ujet asi 350 km na jedno nabití. To ale bylo v podstatě všechno, Tesla si další technické parametry vozu nechala pro sebe, snad i proto, že Model 3 je stále ve vývoji a možná je ani sama nezná. Nyní už víme trochu víc, ovšem stále nečekejte detailní údaje.
Dozvídáme se víc z fotografie, na které je nový invertor Tesly. To je součástka, která převádí stejnosměrný proud z akumulátorů na střídavý pro motor a její maximální výkon je klíčový, protože motor pak nemůže jít nad tuhle hranici. Na obrázku vidíme invertor s popiskem, na kterým je napsáno číslo 320 kW.
Podobný invertor pracuje v útrobách současných Modelů S a X a je poskládané ze součástek, které jsou normálně dostupné na trhu. Zejména jde o balíček polovodičů, který je kupován už hotový. Pro Model 3, který mimochodem stojí na nové generaci platformy oproti Modelům S a X, ovšem je vyvíjena nová verze invertoru, která už bude mít i balíček polovodičů vyvinutý u Tesly. To by mělo znamenat snížení nákladů.
Samozřejmě není řečeno, že Model 3 na kola pošle přesně 320 kW, což odpovídá 435 koním. Další dostupné zprávy ostatně už dříve říkaly, že invertor v Modelu 3 bude mít „přes 300 kW”. Pochopitelně to neznamená, že by vůz musel mít přesně takový výkon, dá se ale očekávat, že se mu bude alespoň blížit. Sama cifra 435 koní by znamenala, že by Model 3 byl o chloupek silnější než BMW M3 a i když to je podstatně lehčí, je to poměrně podstatné srovnání. BMW řady 3 obecně totiž bude patřit ke konkurentům Modelu 3, ať se nám to líbí nebo ne. Jaké ale bude mít přesné specifikace, si ale zatím musíme počkat. Do startu prodejů zbývá ještě mnoho měsíců i podle slibů automobilky a ty se také nemusí shodovat se skutečností.


Vlevo 320kW invertor Tesly. Květináč není jeho součástí
Zdroj: Electrek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Problémy VW se prohlubují, nejvyšší vedení kvůli finančním potížím odmítlo schválit investice do továren a nových modelů
16.11.2025
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
