Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tesla stále nemá povolení pro stavbu nové továrny v Německu, les ale už vykácí zcela
21.2.2020 | Mirek Mazal
Postup Tesly je pochopitelný, přesto připomíná, že hnacím motorem jejího fungování jsou obchodní, nikoli ekologické zájmy, jak ráda tvrdí.
Německý soud rozhodl, že Tesla může pokračovat v kácení lesa u městečka Grünheide. Právě tam, nedaleko hlavního města spolkové republiky firma započala s přípravnými pracemi pro stavbu své první evropské továrny na elektromobily. Ty pokračují navzdory nalezeným výbušninám a vytrvalým protestům místních podpořených ekologickými aktivisty.
Firma stále nemá povolení pro výstavbu samotné továrny a může se pochopitelně stát, že ji ani nebude vydáno. Do kácení tedy investuje s rizikem, že může přijít vniveč a právě to vadilo ekologům. Na soud se tedy obrátili, aby kácení zastavil a předběžným opatřením to učinil. Finální rozhodnutí ale tyto snahy zhatilo.
Stavbaři tak mohou pokračovat v hromadném odlesňování a v tuto chvíli už neexistuje způsob, jak je zastavit. Soud označil své rozhodnutí za konečné a i kdyby se ekologové pokusili dosáhnout jiného, nemají reálnou šanci cokoli změnit - odlesňování má být dokončeno během tří dnů.
Americký výrobce automobilů zveřejnil plány na výstavbu další Gigafactory v dojezdové vzdálenosti hlavního města Německa loni. Politici to vesměs přijali s nadšením, nyní však čelí silné opozici upozorňující mimo jiné na omezování zásob pitné vody v regionu a škodlivost stavby pro divokou zvěř. Politici v reakci na to varovali před neblahými následky podobných průtahů na obraz Německa jako přátelského místa pro podnikání a další vývoj zatím tomuto pohledu nahrává.







Zelený porost ustupuje po hektarech, odpůrci stavby nové továrny Tesly u Berlína neuspěli
Zdroje: Reuters, Ruptly@Youtube
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025 (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva