Toyota Chiron vypadá jako nejlevnější cesta k autu s výkonem přes 1 000 koní

Kdo by nechtěl opravdu silné auto? Takových tisíc koni se zdá být akorát, problém je „jen” v tom, že ho nabízí hrstka aut s cenou v řádu desítek milionů. Toyota Chiron vypadá jako levnější cesta, aspoň ve virtuálním světě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Toyota Chiron vypadá jako nejlevnější cesta k autu s výkonem přes 1 000 koní

23.6.2019 | Petr Miler

Toyota Chiron vypadá jako nejlevnější cesta k autu s výkonem přes 1 000 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdo by nechtěl opravdu silné auto? Takových tisíc koni se zdá být akorát, problém je „jen” v tom, že ho nabízí hrstka aut s cenou v řádu desítek milionů. Toyota Chiron vypadá jako levnější cesta, aspoň ve virtuálním světě.

Výkon auta je něco jako peníze nebo krása - čím více ho je, tím lépe, neexistuje žádná horní hranice „dostatečnosti” nebo cokoli podobného. Pokud jste si prošli nějakým automobilovým vývojem, víte to nejlépe. Sám jsem kdysi jezdil autem s 40 koňmi a říkal jsem si, že to není špatné. Pak se pod kapotu nastěhovalo 75 kobyl a bylo to už slušné svezení. 100koňový vůz o něco později působil už dost svižně, ten se 150 koňmi byl rychlým autem a stroj se dvěma stovkami se zdál být definitivní odpovědí na všechny otázky tohoto světa. Dnes vím, že 400 koní je zajímavější svezení, 600 ještě víc a tak to jde pořád dál.

Přesto je třeba si říci, že existuje výkon, který je v běžném provozu daleko za hranicí použitelnosti a ani při akceleraci třeba při předjíždění jej nemáte možnost rozumně zapojit. Takových 1 000 až 1 500 koní se zdá být akorát, zvláště třeba v civilizovaném podání Bugatti. Problém je ale v tom, že dovolit si něco takového může jen hrstka lidí z celého světa a ruku na srdce, těžko to bude kdy jinak. I kdyby náhodou svět ovládly elektromobily, ze kterých lze takové výkony dostat relativně levně, všechno ostatní bude drahé - takový výkon „živit”, brzdit nebo pracovat s aerodynamikou se nikdy nemůže stát jednoduchým a laciným úkolem.

Snít ale můžeme a na pomoc naší fantazii přichází ruský designér, který si na Instagramu říká radiator_spr1ngs. Ten slepil obě moderní Bugatti, tedy Chiron i Veyron, s příděmi dobových Toyot Camry. Pochopitelně, to samo o sobě nečiní auto levným, ale výsledek tak aspoň působí - levný hypersport od Toyoty, to zní skutečně a aspoň trochu realizovatelně.

Jak budete těmto autům říkat, necháme na vás - v úvahu připadá i Bugota Camron nebo žertovnější Toyatti Chimry. Popř. Toyochiru, když už tu máme předobraz v podobě kupé vzešlého ze spolupráce Toyoty a Subaru jménem Toyobaru. Na každý pád je zajímavé, jak obyčejnějším se najednou jinak exkluzivní Bugatti stanou. A to bychom jinak řekli, že zrovna poslední Camry, které je dostupné i u nás, zase tak obyčejně nevypadá...


Toyota Chiron vypadá jako nejlevnější cesta k autu s výkonem přes 1 000 koní - 1 - Toyota Chiron render 01Toyota Chiron vypadá jako nejlevnější cesta k autu s výkonem přes 1 000 koní - 2 - Toyota Chiron render 02Toyota Chiron vypadá jako nejlevnější cesta k autu s výkonem přes 1 000 koní - 3 - Toyota Chiron render 03
Spojení Toyoty a Bugatti je bozarní, vytváří ale zajímavou iluzi plnou dostupných dynamických očekávání

Zdroj: radiator_spr1ngs@Instagram

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše