Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota GT 86: známe základní cenu pro Evropu, je vyšší, než jsme čekali
4.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Na evropských stránkách Toyoty se model GT 86 zatím nevyskytuje, do projede by se měl dostat někdy v polovině roku. Alespoň základní cenu známe už nyní.
V polovině minulého týdne jsme se pokusili sestavit možný ceník Toyoty GT 86 z částek dostupných na japonském trhu. Jen pro představu, tamní klientela se k nové zadokolce dostane za v přepočtu kolem půl milionu korun. Nutno ale dodat, že v takovém případě se jedná o naprosto oholené auto, vhodné spíše na přestavbu na závodní speciál, respektive pro velmi nenáročnou klientelu.
V základní výbavě sice najdete třeba dálkové ovládání na klíčku, ale nárazníky jsou bez barvy, kola jen plechová o průměru 16 palců, s klimatizací nepočítejte a na volantu nebo řadicí páce byste marně hledali alespoň náznak umělé kůže. Vůz nemá dokonce ani samosvorný diferenciál, protože se předpokládá, že si majitel sežene zvláštní kousek s větší svorností.
Současná Toyota ovšem v Evropě image výrobce sportovních vozů nemá a patrně ji ani nehodlá podobným způsobem rozvíjet, takže s nejlevnější GT 86 ve verzi RC (původní označení pro základní provedení provedení bylo Evo) nelze oficiální cestou počítat. To se samozřejmě odrazí i na ceně importovaných automobilů, což můžeme nyní pozorovat v Británii. Na internetových stránkách tamního zastoupení se objevila poznámka „cena od” a činí 24 995 liber.
Přesná specifikace výbavy ještě neexistuje, ale Toyota prozradila, ze zákazníkům za tuto částku přibalí klimatizaci, 17" litá kola, LED v předních světlech, mlhovky a samozřejmě dvoulitrový boxer o výkonu 200 koní, šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál. V přepočtu to vychází na zhruba 750 tisíc, a to už zdaleka nevypadá tak dobře, jako „cena od 600 tisíc”, o čemž jsme nedávno spekulovali my.
Pořád to nezní špatně, ale Toyota si tím koleduje, že se dostane do křížku s Hyundai Genesis Coupé, který s motorem 2,0 turbo začíná na 770 tisících. To by GT 86 ještě nemuselo ublížit, ale pokud se lépe vybavené verze dostanou do teritoria modelu 3,8 V6 za 830 tisíc, bude mít japonský stroj jen malou šanci.
Jak moc může být český ceník Toyoty GT 86 blízký tomu britskému? Na ostrovech obecně vychází větší a dražší auta levněji než u nás, někdy dokonce o dost, naopak menší vozy jsou obvykle dražší, i když zase mají lepší výbavu. U tohoto vozu se dá předpokládat, že naše „cena od” bude na podobné úrovni, možná s o něco horší výbavou. Velké rozdíly ale očekávat nelze, neboť i jiná lokální evropská zastoupení Toyoty již stihla v mezičase potvrdit, že se u nich cena GT 86 v eurech vejde do třicetitisícové hranice, a to je opět kolem 750 tisíc českých korun.
Pochopitelně ideální by bylo, kdyby cena v Česku byla citelně nižší, ale zázraky se nedějí. No, necháme se překvapit, snad příjemně...















Toyota GT 86 v Británii startuje na částce kolem 750 tisíc korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 11 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva