Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
V prodeji se objevila kola z Putinovy obrněné limuzíny, ukazují neviděné detaily jejich zvláštní konstrukce
29.1.2023 | Petr Miler
Někteří by jistě viděli v prodeji raději Putinův skalp, ale buďme realisté, i tato věc v nabídce je překvapivá. Ukazuje, že za jinak celkem všedně působícími disky luxusního vozu se skrývá specificky pojaté řešení nevídané na jiných osobních vozech.
Viděno zpětně se člověk musí ptát, zda si ruští papaláši v čele s Vladimirem Putinem vymínili vývoj a výrobu domácích luxusních aut značky Aurus skutečně jen proto, aby nemuseli „potupně” jezdit s Mercedes a jim podobných zahraničních vozech, jak tvrdili. Anebo dávno věděli, že na otevřený rusko-ukrajinský konflikt může dojít a případné sankce by z jejich německých limuzín udělaly dříve nebo později obtížně použitelné zboží.
To už se asi nikdy nedozvíme, Aurus na každý pád vznikl, funguje a navzdory omezeným dodávkám „civilistům” tuto úlohu plní. A loni dokonce přišel i s SUV. Tím se ale dnes zabývat nebudeme, místo toho se vrátíme k luxusnímu sedanu Senat, který v prodlouženém a pancéřovaném provedení používá od první možné chvíle prezident Putin. V prodeji se totiž objevila kola právě z tohoto vozu, což je neobvyklé samo o sobě, jistě nejde o veřejně dostupné zboží. A protože disky kol vidíme „svlečené”, můžeme ještě méně obvykle nahlédnout do jejich útrob.
Na první dobrou si možná řeknete, co na takové věci může být zvláštní, ale podívejte se pořádně. Jednak je zjevné, že disk na autě drží s pomocí celkem osmi šroubů, což je v případě osobních aut krajně neobvyklé, maximem bývá pět či šest. Důvodem je jak vysoká hmotnost obrněného vozu, který má v tomto ohledu blíže k náklaďáku, tak bezpečnost, aby disky na autě držely i v extrémních situacích. Neobvyklá je také konstrukce vnitřní strany disku, která je bohužel ve fotkách v inzerátu na zdrojovém odkazu k vidění jen mizerně (je značně uzpůsobena tomu, aby na unašeč kola sedla nebývale přesně a pevně), jasně patrná je ale ještě jiná vychytávka.
Jde o vložku z tvrdé pěny táhnoucí se okolo celého disku, která dovoluje vozu pokračovat v jízdě i po defektu či třeba průstřelu pneumatiky. Je to taková alternativa pneumatik run-flat, kdy konstrukce samotných pneu zůstává standardní (a tedy poddajná), při případném defektu ale pneumatiky mohou dále fungovat a zvládnout bez vzduchu až po dalších 50 km jízdy.
Z detailů záběrů je patrné, že nejde zdaleka o nové zboží a jeho popisky naznačují, že by mohlo jít o vývojový prototyp, který splnil svůj účel a kdosi jej - dost pravděpodobně ilegálně - odnesl z továrny pneumatikářské firmy Kama v Nižněkamsku, kde byl vyvinut. Tak či onak zajímavý pohled pod pokličku, za který Putinova ochranka zřejmě nebude dvakrát ráda. Kdybyste jej chtěli mít doma, dvojice takových disků vyjde na 110 tisíc rublů, tedy asi 34 tisíc Kč. Jen si nejsme jisti, jestli by vám je někdo v Rusku dovolil vyvézt do Česka.



Aurus Senat (zde v „krátké” verzi) už známe dobře, na odkazu níže si ale můžete prohlédnout obnažené disky jeho kol, které se nyní objevily v prodeji. K obvyklým mají daleko. Foto: Aurus
Zdroj: Drom
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
před 9 hodinamiNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
před 10 hodinamiNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
včeraHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva