Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Volkswagen Caddy Maxi Camper je novinkou jen ve Velké Británii
27.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britové dostali možnost pořídit si obytný VW Caddy Maxi Camper, pro nás to ale mnoho neznamená. V kontinentální Evropě je dávno k mání jako Tramper.
Z newyorské automobilové výstavy připravujeme detailní představení dalších avizovaných i méně očekávaných aut, než se k nim ale dostaneme, odskočíme si na chvíli zpátky do Evropy, konkrétně pak k Volkswagenu. Největší německý koncern se totiž pochlubil užitkovým Caddy Maxi přestaveným na obytný model Camper.
Některá média se této zprávy pochopitelně chytla a limetkově zelený Volkswagen prezentují jako velkou novinku, pravdou ale je, že se o žádný objev nejedná. Caddy Maxi určený ke kempování je ve skutečnosti v prodeji už pár let nejen v sousedním Německu, ale pod názvem Tramper také u nás a za nový vůz jej tak můžou považovat pouze Briti, pro které byla inkriminovaná tisková zprava určena. Proč tedy o Camperu píšeme? Jednak uvádíme na pravou míru jiné, nepřesné prezentace a pak jsme se dosud věnovali pouze pseudoterénnímu Cross Caddy a standardním modelům. Tak proč se nepodívat i na mobilní bydliště nenáročného turisty.
Caddy Maxi Camper/Tramper je pětisedadlový vůz, ukrývající na palubě sklápěcí lůžko o rozměrech 1,1 x 2,0 metru, sadu závěsů sloužících k zakrytí oken, ale součástí jeho výbavy je rovněž chladicí box, skládací židle a přenosný stolík. Pokud po spánku zrovna netoužíte a potřebujete své VW využít jako dodávku, ani tomu se velké Caddy nebrání. Pokud je to nutné, jeho zavazadelník lze zvětšit až na 3,2 metru krychlového.
O pohon obytného vozu se starají buď diesely TDI o objemu buď 1,6 nebo 2,0 litru o výkonu 105 nebo 140 koní, k mání je ale také jako 1,2 TSI (105 k), verze BiFuel 1,6 l (102 k) a může jej pohánět rovněž zemní plyn v provedení 2,0 l Erdgas (109 k). V závislosti na výbavě vám Volkswagen nechá do vozu namontovat automatickou klimatizaci, kompletní elektrifikaci oken a zpětných zrcátek, kůží čalouněný volant, palubní počítač či tempomat. Více můžete zjistit z prezentace Tramperu na webu českého zastoupení VW.







Kromě standdardního pohonu všech kol lze Tramper mít rovněž ve verzi 4Motion
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nejnovější články
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraMohutný požár v parkovacím domě na letišti JAX pohřbil přes 50 aut, způsobil kolaps budovy
včeraKrásně modrá, dodnes skoro nejetá Škoda Octavia RS TFSI za míň jak 300 tisíc Kč je přehlíženou perlou mezi ojetinami
včeraMajitel napravil největší nedostatek Tesly, přidal jí spalovací motor. Stálo ho to docela směšné peníze
včeraNejnovější Nissan dostal jméno Micra asi omylem, jeho odpudivá otylost čiší už z prvních fotek
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 05.22. 21:50 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.22. 16:53 - řidičBOB
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.22. 11:00 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.22. 10:34 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 05.21. 14:21 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.21. 07:53 - abgx1
- Výběr navigace do auta 05.21. 05:57 - GabrielMarks
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan