Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
VW Polo R WRC: sílniční verze 220koňové „hot mini” na desítkách nových fotek
5.7.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Asi už jste si všimli, že Volkswagenu se v mistrovství světa v rallye daří. Teď je čas vrátit se k tomu, co jeho vstupu do tohoto seriálu přecházelo.
Je to vlastně docela hloupé pravidlo. Aby VW mohl bojovat na kolbištích světových rallye se speciálem Polo R WRC, musí dostat do prodeje alespoň 2 500 silničních aut, které jsou jeho předobrazem. Jenže zatímco soutěžák používá motor 1,6 turbo, sekvenční převodovku a pohon všech kol, loni představená silniční verze má dvoulitrové tubo, manuál a pohon předních kol, a to jsou jen nejzřetelnější rozdíly. Co tedy nakonec oba vozy spojuje? Těch pár rychlých pruhů na kapotě? Možná, jinak jde zkrátka o úplně jinak konstruované vozy.
Nám to ale vadit nemusí, neboť jsme se díky tomu dočkali limitované produkce (2 500 kusů, to vás jistě překvapí) onoho silničního pseudo předobrazu, který obyčejný rozhodně není. Však kolik si dnes koupíte mini s takovým motorem a výkonem 220 koní? Navíc s přímo řazenou převodovkou? Tohle je zkrátka zajímavé auto a více než co jiného budete muset překousnout jeho cenu, která činí tučných 33 900 Eur, tedy něco kolem 880 tisíc Kč.
Jestli se vám to podařilo, můžeme dnes dodat, že právě při příležitosti zahájení prodejů vozu v Německu Volkswagen uvolnil novou, no spíše první pořádnou sadu fotek tohoto auta - ta první byla hodně skromná. Mnohem lépe si tak můžete prohlédnout, jak slušivým balením se podařilo automobilce obdařit oněch 220 koní a dynamiku reprezentovanou hodnotami 6,4 sekundy a 243 km/h. To jsou mimochodem čísle srovnatelná či lepší než v případě nového Golfu GTI Performance.
Prohlížejte dobře, neboť všechny vozy budou prodány právě v tomto barevném provedení na právě těchto 18" kolech, možnost volby není k dispozici veškerá žádná.







































Vizuální atraktivita ani rychlost silničnímu Polu R WRC nechybí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- 8h Suzuka vyhrála favorizovaná dvojice Hondy, YART out včera 13:00
- Končí šampionát IRRC-Superbike, pojede se IRRC-Super Twin včera 11:46
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 2.8.2025
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora 1.8.2025
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW 1.8.2025
Nejčtenější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva