Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Zemřel Sergio Pininfarina, dvorní designér Ferrari či Maserati
3.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V noci na dnes odešla ve věku 85 let světová legenda italského designu, která se nesmazatelným způsobem zapsala do vývoje automobilového stylu.
Rok 2012 bude v automobilové historii zapsán černějším písmem, než kterýkoli jiný. V dubnu zemřel Ferdinand Alexander Porsche, tvůrce původní devětsetjedenáctky. Ještě ten samý měsíc bylo Porsche i svět chudší o další slavné jméno - automobilka ze stuttgartského Zuffenhausenu ztratila svého bývalého šéfa stylistického oddělení Tonyho Lapina.
V květnu jsme se dozvěděli další smutnou zprávu, zemřel Caroll Shelby, automobilový konstruktéra a autor slavného AC Cobra. Zubatá však neúprosně kosí mezi automobilovými legendami minulého století dál. Dnes v noci umřel ve společnosti své manželky a dětí Sergio Pininfarina.
Jako dítě věhlasného návrháře Battisty „Pinin“ Fariny bylo v jeho osudu předurčeno, aby se také stal designérem. Sergio Pininfarina se narodil 8. září 1926, vystudoval strojní inženýrství na Polytechnickém institutu v Turíně a vzápětí v roce 1950 nastoupil do rodinného podniku. O deset let později se přepracoval na pozici generálního ředitele a po smrti svého otce se v roce 1966 ujal vedení.
Pokud bychom chtěli vyjmenovat všechny slavné vozy pocházející z jeho studia, vydalo by to asi na hodně dlouhý seznam. Spolupracoval především s domácími automobilkami Ferrari, Maserati, Lancia nebo Fiat, ale kus z jeho umění získali také majitelé značek Peugeot, Cadillac, zkrátka karosoval téměř vše - noblesní auta jako Rolls-Royce, ale v posledních letech pomáhal prosadit se také spoustě čínských značek.
V roce 2005 byl za své zásluhy jmenován doživotním senátorem a zasadil se třeba i o to, že se jeho společnost pustila také do jiných oblastí průmyslového designu. Jeho jméno nebude zapomenuto, přesto zůstává už jen říci čest jeho památce.








Většina dodnes vyrobených Ferrari nese rukopis studia Pininfarina, ale Sergio spolupracoval také s GM, Maserati, Alfou nebo Peugeotem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 7 hodinami
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
 Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
 Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
 Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
 Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
 Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    