Američan otestoval Trabant. Nechápal vůbec nic

 | 149 příspěvků | 10.11.2016 Marek Bednář
Reagovat

Nepřihlášený xpert

vtipny, dobre jsem se poba.. | 10.11.2016 16:03reagovat
avatar

vtipny, dobre jsem se pobavil :)

Nepřihlášený Martin Ostrý

Připomnělo mi to film Rudé.. | 10.11.2016 16:08reagovat
avatar

Připomnělo mi to film Rudé horko ;-)

Nepřihlášený Jirka_1

Co by chtěl za 26 000 Kčs... | 10.11.2016 16:17reagovat
avatar

Co by chtěl za 26 000 Kčs... :-)

Nepřihlášený Vladimír

Chláme se jak šíleneček a.. | 10.11.2016 16:19reagovat
avatar

Chláme se jak šíleneček a já nechápu, proč. Jistou dobu jsme všichni byli rádi, že jsme něco takového měli a dost jsme se tím povozili. Některé výsměšky jsou hloupé. Která auta měla v 60. letech otáčkomě? Jak vypadaly brzdy u jiných typů té doby? Jak vypadalo otvírání dveří u jiných aut té doby? Na dobu vzniku to bylo geniálně vymyšlené auto, kdy se s minimálními technickými nároky dosáhlo možností srovnatelných s jinými typy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Milan

Hlupáci | 10.11.2016 16:22reagovat
avatar

Hlupáci

Nepřihlášený Janek

Kdo tvrdí že Trabant bylo.. | 10.11.2016 16:23reagovat
avatar

Kdo tvrdí že Trabant bylo špatné auto tak neví o tomto vozítku zhola nic.Jednalo se o pravé lidové auto bez veškerých zbytečností,z velmi dobrou akcelerací,z dostačujícími brzdami a v provedení universal-tedy kombi i slušnou užitnou hodnotou .Jenom hlupáci a kritici všeho co nepasuje do dnešní šablony oo dokonalém autě,kydají na dřívější vozy ubohé odsudky,dost také možná ,že si Trabanta nemohli za režimu ani dovolit.A posměšné zde pojednání o hrozné kvalitě zn. Trabant je jen snůška zlomysných keců včetně onoho ,nic nechápajícího amíka.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Robert

Reakce na: Chláme se jak šíleneček a.. | 10.11.2016 16:27reagovat
avatar

Přesně tak, ten blbý amík by si měl uvědomit, že Trabant vznikl ve druhé půli 50. let jako lidové vozidlo, jeho výbava odpovídala své době a třídě a od té doby se prakticky nezměnil. A ať ho zkusí porovnat ze soudobými vozy té doby, např. s Fiatem 600, Renaultem 4CV, nebo i s VW Broukem, který se do USA dovážel.

Trabant byl jednoduché a spolehlivé vozidlo, které si v případě potřeby uměl každý opravit sám a to klidně i na silnici.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jozef

Reakce na: Přesně tak, ten blbý amík.. | 10.11.2016 16:30reagovat
avatar

Tak! Co lze očekávat od amíka? Nic! Akorát se nacpávat hamburgrem!

Nepřihlášený jarda

ameryka je brak svéta tak.. | 10.11.2016 16:34reagovat
avatar

ameryka je brak svéta tak není se čemu divyt

Nepřihlášený Evžík

No smát se může kdo chce j.. | 10.11.2016 16:56reagovat
avatar

No smát se může kdo chce jak chce, je módní záležitost smát se všemu čím jsme prošli a plivat na vlastní rodiče a jejich dobu. Ale kdo chce tak si pamatuje, T 601 se dvěma dospělými a 3-4 dětmi a obytným přívěsem, jel od Baltu k Černému moři s průměrem ( bez zastávek) 85 km/ hod. protože na rovinkách pokud nefoukal velký vítr jel i 130km/hod.!!!!! Sólo na rovince 145 km/hod. na Hitlerově dálnici byl normál! Šlo to tak vymakat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený macycek

Tááááááááááák POZOR :-)!!!.. | 10.11.2016 16:56reagovat
avatar

Tááááááááááák POZOR :-)!!! Tomu mýmu bude za měsíc 38 let !!! Tendle tejden jsem dovršil 200 tisíc km. Pochopitelně má svoje mouchy. Ale, 2x mně dovez až k albánskejm hranicím a málokdo s takovým sqostem umí zacházet. Vysmívat se dokáže každej hňup, Jo, a jezím za 6 a půl /100 :-). Má svůj palubní deník a přivez jsem ho po vlastní ode v roce 1978 až z Banský Bystřice, tady to bylo nedostatkové zboží. Usakluky mám rád ....

papy

no super, tak ste si zanad.. | 10.11.2016 17:10reagovat
avatar

no super, tak ste si zanadavali na američanov... v čase, keď uvádzali na trh tento zázrak socialistickej techniky, tak v amerike začínala napr. tretia generácia Lincoln Continental s motorom 7.0 V8 (nehovoriac o komfortnej výbave...) a takisto boli na trhu muscle cars ako Dodge Charger a pod.

Čo na tom, že trabant začínal koncom 50.rokov. Vtedy bol možno OK, ale predávať tú istú plechovicu (bakelitovicu) ešte v 90-rokoch, tak to už je fakt drzosť.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Čurda

blbý amík -jek to nemá počít.. | 10.11.2016 17:18reagovat
avatar

blbý amík -jek to nemá počítač a návod jak s tím zacházet tak je v pr... V jednoduchosti je síla

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Fik

Technická zajímavost . Tra.. | 10.11.2016 17:30reagovat
avatar

Technická zajímavost . Trabant byl první kdo měl bezdušové pneumatiky se soupravou na opravu. A přepínání dálkových světel elektrické. Kde byly ostatní?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JaRy

Američan nepochopil..... n.. | 10.11.2016 17:31reagovat
avatar

Američan nepochopil..... nic zvláštního.

Nepřihlášený jura

pánové,měl jsem svého času.. | 10.11.2016 17:34reagovat
avatar

pánové,měl jsem svého času ford cortina.Mechanický ostřikovač jako trabant,to samé zrcátko,posun sedaček typu kolébka,o korozi se nebudu ani rozepisovat.Tehdejší cena náhradních dílů hodně vysoká.Na sněhu a mokré vozovce jsem záviděl trabošům, dáciím a varťasům. Asi tak.

Nepřihlášený karel

Inu, pokud je to amík, kte.. | 10.11.2016 17:47reagovat
avatar

Inu, pokud je to amík, který se diví a nezná...prosím. Ale stupidita tvůrce čekého textu je dokonalá. Tipnul bych si na mladší ročník, co si něco dokáže najít na síti..ale osobní zkušenost nulová. Stydím se za něj...

Nepřihlášený

Ty dva za to nemuzou,vypat.. | 10.11.2016 17:48reagovat
avatar

Ty dva za to nemuzou,vypatlanci

Nepřihlášený PepaSFI

Reakce na: Technická zajímavost . Tra.. | 10.11.2016 17:49reagovat
avatar

Trabant sice měl bezdušové pneu ale nevím co myslíš tou soupravou na opravu. Leda hever, klíč a rezervu. Navíc tady ty bezduše nikdo nechtěl nebo neuměl opravit takže se tam prostě dala duše. A přepínání dálkových světel měl šlapacím čudlíkem na podlaze jako staré náklaďáky. To čemu říkáš "elektrické" přišlo až dost pozdě, byla to trošku nutnost když se chtěli zbavit toho šlapáku a přitom neměnit původní páčku. Ale popravdě řečeno, stálo to za prd, to relé chodilo všelijak, hlavně v zimě. Ale jinak Trabi jako srandavozejk super. Jako normální auto na nic, ikdyž třeba úzká Škoda 105 byla skoro i horší.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Arnošt Vodička

Reakce na: Kdo tvrdí že Trabant bylo.. | 10.11.2016 18:28reagovat
avatar

stejně tak lze Žižkovi vytknout, že nepoužil proti křižákům nadzvuková letadla. Měl jsem Trabanta a vzpomínám na něj až s láskou. SKVĚLÉ AUTO.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Míla

rozmazlený a nafrněný frac.. | 10.11.2016 18:43reagovat
avatar

rozmazlený a nafrněný fracek,který dokázal jen několikrát ze sebe vypravit "Ó můj Bože" a na křižovatce mu to chcíplo?? Neschopný posměváček,kterému bych opravdu velmi rád ukázal,co je Tráboš za autíčko a jak se s ním jezdí...

Nepřihlášený baribal

Reakce na: stejně tak lze Žižkovi vyt.. | 10.11.2016 19:31reagovat
avatar

Máš pravdu Arnošte.Oba mí bráchové měliTrabíky combi. Já si vozil zadek ve Warťasu 353W. Na to auto

nikdy nezapomenu. Takový odpich nemělo žádný jiný.

A ty brzdy se žátěžovým regulátorem byla pohádka.Jen ať mi ten chytrák ukáže ušácký auto, který mělo v roce 75 čtyřpístkový kotoučovky a tříokruhový systém. Pro blbce vysvětlím, že třetí okruh znamenal nouzový režim pro kterýkoliv okruh v poruše. A to namluvím o pérování, prostoru v kabině i kufru. A pro jiného chytráka uvádím, že souprava na opravu bezdušovek bylo už tehdy totéž, co dneska používají pneuservisy. Vrtáček, hříbky, lepidlo a vsazovací trn. To vše v igelitovém pytlíku červenohnědé barvy, který se vešel do kapsy. Ať každej, kdo pomlouvá dederony radši skočí po hlavě do sráče.

Nepřihlášený Peter S

Ľutujem tých úbožiakov, kt.. | 10.11.2016 19:38reagovat
avatar

Ľutujem tých úbožiakov, ktorí kritizujú a nevedia čo. Príspevky tu uvedené dostatočne popisujú fakt, že autor článku je mladý cucák, ktorý má ďaleko k tomu, aby mohol o niečom objektívne písať. O americkom blbovi škoda hovoriť. Oni sa divia všetkému, lebo to čo nie je "emerické" - to neexistuje alebo je blbé. Ale to je ich vec.

Nepřihlášený Zdeněk

Trabant je trabant, všechn.. | 10.11.2016 19:41reagovat
avatar

Trabant je trabant, všechno ostatní je už jenom auto. Lehký , jednoduchý - tam jenyl jediný šroubek navíc a přitom tam bylo všechno. co bylo skutečně potřeba. Žádná elektronika, která by mohla selhat. V Trabantech měli zálibu třeba stíhací piloti, a vůbec značná část letecké armády. V tzvl losím testu porazil v roce 1990 tehdejší malé BMW. Prostě - mám ho rád. Své dva poslední trabanty jsem dal do muzea. Jeden je Sinsheimu mezi stíhačkami, druhý v Hrádku vedle vznášedla.

Nepřihlášený Laco

To ještě nejel ve Velorexu.. | 10.11.2016 19:48reagovat
avatar

To ještě nejel ve Velorexu.To by teprve zíral ten vymaštěnej amík.

Nepřihlášený milan83

Jen hlupák může napsat něc.. | 10.11.2016 19:54reagovat
avatar

Jen hlupák může napsat něco v tom smyslu, že trabant je jedno z nejhorších aut. Ano, je to zajímavě řešené vozítko, ale na svou dobu poměrně zdařilé. Dnešní rozmazlenci, co musí mít posilovače na všem, kam jen nacpat jdou, holt neví, co znamenolo před 40 lety BÝT ŘIDIČEM. Auto nemuselo v sobě mít 10 kilometrů drátů ke stovce čidel, řídicí jednotku i na zamykání dveří a další 100 vychytávek pro troubu, co sedí za volantem (záměrně nepíšu pro řidiče, protože dnešní obsluha aut už řidiči v pravém slova smyslu ve většině případů bohužel nejsou). Prostě tohle auto nepotřebovalo elektroniku a přitom jezdilo. Je to stejné, jako když se puberťák směje svému otci, že jezdil na Jawě. Ano, dneska se třeba Jawy jeví jako vykopávky, v šedesátých letech patřily ke světové špičce a značka Jawa vlastnila množství patentů, na které ani Japonci neměli.

Trabantovi se může smát sice každý, ale zkuste dneska do auta namíchat směs benzínu a nafty )když si spletete náhodou stojan). Bez odtahovky se neobejdete. Trabant od stojanu odjel a jezdil, dokud motor byl zahřátý. pak stačilo naftu rozředit benzínem a jel dál. Své mouchy měl, ale zároveň tohle vozítko má své kouzlo. Kouzlo nemá snad jen pro hlupáky. Kdo slyšel to trabantí rintintin, ten na Trabiho nedá dopustit :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený dan

bože ... no amerika no ,.. | 10.11.2016 20:52reagovat
avatar

bože ... no amerika no ,,, když jsem poprve sedl do trabanta tak stacila jedna jizda a človek zjisti co je na co ... ale hlavně co se pos.... se doma taky opravilo :D

Nepřihlášený Mirek

Trabant,dobrý,to dal.Hlavn.. | 10.11.2016 21:06reagovat
avatar

Trabant,dobrý,to dal.Hlavně ať ho nepouštěj k Vejtřasce.To by mohlo natáhnout.

Nepřihlášený Fanda 2

S kloudným autem plné vymo.. | 10.11.2016 21:22reagovat
avatar

S kloudným autem plné vymožeností umí jezdit kdejaký blb,ale umět si poradit třeba s Trabantem,PV3S,RTO a podobně umí jen ten co něco umí.

Nepřihlášený Drood

Vysmívat se něčemu, co vzn.. | 10.11.2016 22:14reagovat
avatar

Vysmívat se něčemu, co vzniklo dřív, než se narodil můj otec je dost stupidní. Ale co, dnes je taková doba, každý se živí, jak může...

Nepřihlášený Petr

Ten kdo napsal hodnocení n.. | 10.11.2016 22:29reagovat
avatar

Ten kdo napsal hodnocení na Trabanta se měl narodit o dvě generace dřív aby věděl o čem tak blbě napsal.Trabant na tehdejší dobu měl viníkající výkon a motoristé byli rádi když se po třech až pěti letech dočkali jeho koupě.Byl totiž na pořadník.Jinak se můžete podívat na ČT 2 kde je s ním cestománie.

Nepřihlášený klepo

Reakce na: no super, tak ste si zanad.. | 10.11.2016 22:33reagovat
avatar

Ja by som chcel videt americanov vyrobit auto z nicoho a este byt obmedzovany ruskom... Na to aky je maly Trabant tak je vyuzity vsetok priestor, to sa u dnesnych autach nevidi... mal lepsie crash-testy ako jednotkovy golf! Bolo to prakticke auto na svoju dobu!! papy ty si radsej pozri dokument Trabant auto za dolar a pochopis preco sa predaval este v 90 rokoch!!! https://www.youtube.com/watch?v=fOREbpt0N6k

Nepřihlášený Adam

Když je to tak dokonale au.. | 10.11.2016 22:49reagovat
avatar

Když je to tak dokonale auto, tak proč se ještě dneska nevyrábí? Mimochodem zkusil někdo z vás hrdých majitelů někdy za Trabantem jet? Bez plynové masky to nejde. Vlastně jde, ale musím zapnout vnitřní okruh topení. To je taky vec, co trabos nemá...

papy

ešte raz a pomaly - v roku.. | 10.11.2016 23:45reagovat
avatar

ešte raz a pomaly - v roku 50 to mohlo byť kľudne super auto. v roku 91?!?!? Máte predstavu, kde vtedy boli iné automobilky?

http://www.auto.cz/eunos-cosmo-ultimativni-maz da-kterou-evropa-nedostala-100064

mali skončiť s trabantom v roku 65 a vyvinúť niečo lepšie. Spomienkový optimizmus je fajn, no trabant je každopádne šrot a ten čo ho chváli, nech na ňom najazdí ročne 40k+ čo na amerických veteránoch nie je žiadny problém, v plnom komforte.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tůma. J

Reakce na: Chláme se jak šíleneček a.. | 10.11.2016 23:55reagovat
avatar

Naprostej souhlas, trabík bylo velice dobrý autíčko. Byl jednoduchej, spolehlivej. Nebyl to výkřik poslední techniky ale mít novej, byl za něj rád i dnes. Bohatě by mi stačil.

Nepřihlášený Fík

Na Tr jsem založil dodnes.. | 11.11.2016 00:01reagovat
avatar

Na Tr jsem založil dodnes úspěšné podnikání měl jsem jich 8. Když došel vzal jsem SPZ a přehodil, žádné kontroly na, STK. Výměna motoru za 2h. Ukradli mně dynamo - sundal jsem masku a plechy z motoru a jel jak s motorkou. Opravy karoserie - skvělé R Právo a pryskyřice. Výměna pneu bez heveru. Řídil jsem ze sedadla spolujezdce a kochal padajícími čelistmi protijedoucích. Levým kolenem řídil pravým řadil, ruce za hlavou. A když si mně jeden škodovkář stále dobíral postavil jsem Tr za škodovku a požádal ho, aby obě auta přeběhl a nabídl mu 1000,- Odcházel za všeobecného posměchu a bez 1000,- Již 12 let se mně zákazníci ptají proč jsem nepřijel s TR. Vzpomínat je krásné. Dnešní auta - 8 vteřim a dost

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: ešte raz a pomaly - v roku.. | 11.11.2016 00:27reagovat
avatar

papy nevíš o čem mluvíš, ta jednoduchost toho mechanismu je úžasná i dodnes ;) na opravy ti stačej dva klíče a kudla :D a co mě zarazilo nedávno, tak se na to prej prodávali kolíbky, že sis auto prostě hodil na bok a dělal jsi na podvozku klidně doma bez žádnejch heverů, nebo jámy :D

a co se týče těch tvejch "slavnejch amerik"... :D mno, řekněme, že auto těžký jako kráva a s litrovým výkonem 50 koní, nebo kolik to bylo, se spotřebou 10 na sto taky nebyla žádná výhra. Teda za předpokladu, že jsi na to auto měl.

Nepřihlášený kdysitrabo

Článek je stejně ujetý, ja.. | 11.11.2016 02:15reagovat
avatar

Článek je stejně ujetý, jako video. Ke kvalitě zpracování Trabanta - uvědomili si všichni zúčastnění, že posuzují 35 let staré auto? Kolik tak starých aut při minimální péči ještě existuje? A tenhle Trabant už na pohled nepatří mezi zrovna dvakrát opečovávaný kousek. Křivé spáry jsou evidentně způsobeny nepůvodními díly. Trabant měl vnější karosářské díly z plastu (lisovaná ovčí vlna s pryskyřicí) a proto byl vyráběn dost specifickým způsobem - spáry na karosářských dílech byly zabrušovány až na smontované karoserii. Z toho důvodu není možné jen tak vyměnit dveře, nebo blatník za díl z jiného vozu - ten kousek z videa je takto seskládaný. Ve videu zapomněli zmínit, že to nebylo jediné dostupné auto v DDR. A vtipné poznámky o volnoběžce, která je až na 4. rychlosti - které dnešní evropské auto má volnoběžku? Šaškárna s řazením tomu novináři moc nelichotí, ani na potřetí si nezapamatovat, kde je jednička a kde trojka. Motoricky to taky nebyl zrovna extra kousek, když se nevyšplhal přes 62 mph. Trábo v dobré kondici běžně zvládá 110 kmh. Ale jinak uznávám, že celé DDR bylo nešťastnou kapitolou dějin a na velikost země a počet obyvatel to mohlo s automobilovým průmyslem být lepší. U nás jsme v malé zemičce v 80. letech vyráběli technicky vyspělejší auta, než byl Wartburg a Trabant.

papy

Reakce na: Na Tr jsem založil dodnes.. | 11.11.2016 02:37reagovat
avatar

čo je na tej jednoduchosti úžasné?! Aj pästný klin je úžasný, však je brutálne jednoduchý a blbuvzdorný. Byť užasnutý z jednoduchosti je známkou akej mentálnej výbavy?

A že to ide ľahko opravovať? No fasa! Na inom aute z roku 91 (napr. corolla) bolo možné vymeniť olej raz za 15kkm a nič neopravovať 10 rokov!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jan

At se posměváčkové podívaj.. | 11.11.2016 07:11reagovat
avatar

At se posměváčkové podívají na různá vozítka,která sev době vzniku trabanta dělala třeba v NSR,Francii,nebo Anglii. Třeba různé tříkolky,třeba tříkolové auto z filmů mistra Beana. To byl tráboš proti nim ještě zlatý.

Nepřihlášený Karel

Možná by ten amík moh vědět.. | 11.11.2016 07:31reagovat
avatar

Možná by ten amík moh vědět, že s trabantama byla podniknuta cesta skrz Afriku, Jižní Ameriku, Austrálii a přes hedvábnou stezku. O Trabantu říká, že to je nejhorší auto na světě. To je podobné, jako bysme z muzea vzlai Ford-T a udělali na něj recenzi dnešními nároky, dopad by ještě hůř než Trabant.

Nepřihlášený Lukáš

Traboš je super vozítko. (.. | 11.11.2016 08:59reagovat
avatar

Traboš je super vozítko. ( měl jsem jich několik) když mi bylo 12 let tak sme s kámošem tahali domu starý octavky,stovky,tisícovky,moskviče vše co bylo za pár korun. Jezdili po polích atd a nic nevydrželo jak trabant. U Traboše stačilo utesnit zapalování dát ližinu pod karboš a zavařit matky na čepech kol a hurá na pole do lesa blbnout

Nepřihlášený Lovap

Reakce na: no super, tak ste si zanad.. | 11.11.2016 09:03reagovat
avatar

Prepáč, ale porovnávať Lrabanta s Lincolnom Continental mi príde ... tak trocha .... ako dosť dobrá volovina.

Nepřihlášený metudek

Chtěl bych vidět toho amík.. | 11.11.2016 09:16reagovat
avatar

Chtěl bych vidět toho amíka,jak mu jeho kára nastartuje v mínus 30!!!Mi stačilo 2 x protočit a šel jak hodinky.Je to auto k nezaplacení,protože jste schopni si na něm všechno opravit sami.Nemusíte jezdit s véměnou pojistky do servisu.A generálku na motoru si uděláte sami v dílně.Tomu magorovi by nedal ani kolo,protože neví jak se na něm šlape.Je to opravdu lidové vozítko pro lidi a ne pro zhýčkané aniky,kteří si neumí vyměnit ani žárovku na chodbě a nezažili ,co je nedostatek a improvizace.

Nepřihlášený mira111

Reakce na: Jen hlupák může napsat něc.. | 11.11.2016 09:19reagovat
avatar

Je fakt, že Trabi byl na svou dobu povedený vůz, vždyť vznikal v době, kdy v poválečném Německu byl nedostatek oceli a tak to řešení "bakelitové" kastle byla vlastně jediná možnost, jak vyrobit levné auto z dostupných surovin.

Jinak k té poznámce s naftou a benzinem: jedničová Octavia 1,9TDI jela na směs nafta benzin 1:1 (vlastní zkušenost).

Pokud by někoho zajímala historie výroby Trabiho, zde je dokument:

https://www.youtube.com/watch?v=v4SQsZMoN_I&list= FLnwt1wcZgg3xKn_oDwyZeaQ&index=12

https://www.youtube.com/w atch?v=fOREbpt0N6k&index=36&list=FLnwt1wcZgg3xKn_oDwyZeaQ

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mira111

Reakce na: Je fakt, že Trabi byl na s.. | 11.11.2016 09:26reagovat
avatar

Další díly historie výroby Trabiho:

https://www.youtube.com/watch?v=FXOSX7y4oBY&index= 39&list=FLnwt1wcZgg3xKn_oDwyZeaQ

https://www.youtube.com/ watch?v=TIbGWb6rigA&index=38&list=FLnwt1wcZgg3xKn_oDwyZeaQ

Nepřihlášený honza

Reakce na: čo je na tej jednoduchosti.. | 11.11.2016 11:21reagovat
avatar

papy, s trochou upgradu je pěstní klín dnešní kladivo a jak se mu vede! :D Musíš uznat, že v jednoduchosti je síla :)) když máš dneska lidový vozidlo tak máš na autě fůru věcí, který se můžou pos*at, a to přes vodní chlazení, únik oleje, turbo, rozvody, čerpadla (ať olej, nebo benzín), vstřiky atd atd :D trabant nemá ani jedno! :D a ta volnoběžka na čtyrku je úplně luxusní nápad (a není jedinej co to auto má), takže na tu dobu super auto, co má smysl zachraňovat ještě dneska ;)

Nepřihlášený Lkotek

Ostřikování předních skel.. | 11.11.2016 11:54reagovat
avatar

Ostřikování předních skel bylo v maluchovi (Polski Fiat 126P) ještě kurióznější. Tam byl gumový balónek který se mačkal. Výhoda byla že když zamrzla voda, tak nepraskl.

Nepřihlášený klepo

Reakce na: čo je na tej jednoduchosti.. | 11.11.2016 13:33reagovat
avatar

papy ty nechapes rozdiel tried? ako mozes porovnavat corollu s trabantom. trabant bol daleko lacnejsi ako corolla. ak nevies tak posledne trabanty mali z volkswagnu motor, takze tiez si menil olej raz za rok. V tedy nemci spravili z nicoho auto, to by amici nedokazali.... ceski trabantaci na nom presli afriku, juznu ameriku,... to by si na linkolne nepresol, a sami si opravovali auta... terajse auta su spotrebice!!! Trabant nebol!!! Trabant bol spolocnik!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený bob

Já jsem trabuko kombi měl.. | 11.11.2016 15:25reagovat
avatar

Já jsem trabuko kombi měl na práci a ten navozil tolik materiálu , že kdejaká tatra nebo liaz můžou akorát závidět . A na pár metrech se mu ve zrychlení v podstatě nic nevyrovnalo . Když něco upadlo , tak se to zahodilo a jezdilo se dál .

Nepřihlášený Trobant

Jak se tak divam do diskuz.. | 11.11.2016 16:24reagovat
avatar

Jak se tak divam do diskuze, tak "Amik" urazil minimalne 90% komunistu v zemi.

Zobrazit reakce..

papy

Reakce na: papy ty nechapes rozdiel t.. | 11.11.2016 18:13reagovat
avatar

samozrejme, že môžem porovnávať trabant a corollu, lebo tí dederoni mali tú drzosť predávať v roku 1991 auto, ktoré bolo vyvinuté v 50. rokoch. Keby vyvíjali celú tú dobu poctivo, mohli mať v roku 91 konkurencie schopné auto a nie šrot, ktorý obdivujú iba nostalgický snílkovia odtrhnutí od reality.

Čo že s tým partia nejakých zanietencov prešla cez afriku?! Koľko rezervných motorov sebou viezli? :-)

Toyoty jazdia po afrike celé roky a žiadne rezervné diely nosiť nemusia, lebo tú afriku zvádajú v pohode.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel56

Reakce na: samozrejme, že môžem porov.. | 11.11.2016 19:42reagovat
avatar

Pro papy Přes afriku nevezli žádný náhradní motor. Auta jela navíc velmi silně přetížena, bylo by zajímavé naprat vzpomínaný americký křižník nadoraz jak by daleko dojel.Těžko mohli něco poctivě vyvíjet, vše řídilo plánové hospodářství soudruhů v RVHP. Pro začátek doporučuji kouknout na youtube na Zašlapané projekty. Prakticky v každém dílu je vidět co jsme vymysleli a vyrobili a jak to skončilo.

Nepřihlášený

Trabant je malé levné auto.. | 11.11.2016 19:48reagovat
avatar

Trabant je malé levné auto. Vydržel s modernizací ve výrobě poměrně dlouho. Počátek vzniku je v šedesátých létech. Kdo měl možnost se seznámit, případně si zajezdit s auty levné minikategorie západní provenience, tak by ho zase až tak nezatracoval. Když si vzpomenu třeba na zvukový projev prvního Golfa z naftovým motorem, řekl jsem si proboha. A nebo na malé Fiaty s dvouválci. No nevím.

Nepřihlášený PepaSFI

aby náhodou nedošlo k omyl.. | 11.11.2016 20:10reagovat
avatar

aby náhodou nedošlo k omylu, měl jsem dva trabanty, měl jsem je moc rád a zažil jsem s tím spoustu srandy. Pořád mám slabost pro nenormální auta. Ale bohužel, Trabant opravdu není a nebyl dobré auto. Asi byl dobrá lidovka v dobách kdy se východní Evropa vyhrabala z pekla války a padala do sraček komunismu. Jenže oni to vyráběli s malou změnou karoserie a ještě menší změnou techniky až do roku 91. Když vezmem v úvahu to že konstrukčně to vychází z předválečného DKW, pak jde asi o nejdéle vyráběné auto. Tak a teď si zahrajem na alternativní historii. Píše se rok 1990. Fiat vyrábí model 500 který za 30 let prošel řadou inovací, dostal halogenové žárovky, pogumovaný volant a elektrický ostřikovač. BMW pro svůj osvědčený model Isetta připravuje nový motor s výkonem zvýšeným o 2 HP. To bylo jen tak pro srovnání. Nadáváte tady na toho američana že nepadl na prdel a neklaní se k zemi s obdivným óóóó. Jenže on zažil kulturní šok, on se propadl do automobilního středověku. navíc to docela zvládl a jak řekl, moc ho to bavilo. Myslím že většina zde přítomných zažije stejný šok když se sveze s Pragou V3S nebo Tatrou 805 úplně stejně se nebudou umět rozjet, řadit, řídit. A ještě poznámka pro kohosi výše, duroplast trabantí karoserie není z ovčí vlny ale z odpadní bavlny a nejde to nijak zlikvidovat, jen v tichosti zahrabat na skládce.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený rock

Souhlas s kolegou papy. V.. | 12.11.2016 10:33reagovat
avatar

Souhlas s kolegou papy. V r. 1965 to možná bylo dobrý auto ve své třídě, ale ono se to bez nějaké viditelné změny vyrábělo a prodávalo ještě v r. 1990 - a tehdy už to bylo fakt jenom k smíchu. Nebo k pláči, záleží na tom, jestli byl člověk okolnostmi donucen s tím jezdit.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr Š.

Trabant universal byl ve s.. | 12.11.2016 11:21reagovat
avatar

Trabant universal byl ve své podstatě první auto s karoserií shooting brake.

Nepřihlášený abc

Ten amík to je ale píp..... | 12.11.2016 13:17reagovat
avatar

Ten amík to je ale píp... Porovnávat dnešní auto s tímto veteránem. Ano, Trabant byl to krám, ale jak se to vezme. A jet s tímto autem a terénním, jako Pepa a spol. z Austrálie do Asie, atd., tak nevím, kdo by dojel. Protože, když se podělá terénní auto někde v džungli, pralese nebo široko daleko nikdo tak finito !

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PepaSFI

Reakce na: Ten amík to je ale píp..... | 12.11.2016 17:44reagovat
avatar

když se podělá jakékoliv auto v džungli tak se to buď povede nějak opravit nebo finito. Jak řekl trabantí cestovatel Dan Přibáň: ono je to fajn že se dá Trabant snadno opravit ale mnohem lepší by bylo kdyby se to pořád nerozbíjelo. Oni jedou trabantem protože to je výzva, úlet, dobrodružství. Kdyby jeli Toyotou nebo Defenderem tak by nemuseli každých 50 kilometrů spravovat, jenže by to byla tuctová dovolená v offroadu jakou jezdí tisíce lidí. Na cestách kde se Trabanty rozpadaly před očima, jiná auta běžně jezdí. Ty trabanty tam jsou zajímavé právě tím že jsou tak špatné a že to nemá vůbec žádnou logiku se s tím na takovou cestu pouštět.

Nepřihlášený Jarda

Reakce na: Chláme se jak šíleneček a.. | 13.11.2016 12:08reagovat
avatar

Naprostý souhlas. A navíc v téhle kategorii co do prostoru neměl konkurenci. A zrychlení? I tehdy se "stovkou" jsem měl co dělat abych mu ujel!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vegasgeek

A co byste asi delali vy,.. | 14.11.2016 10:24reagovat
avatar

A co byste asi delali vy, kdybyste se narodili pred 40-50 lety v USA? Obdivovali byste tu genialni myslenku Trabanta? Kulovy! Chlamali byste se uplne stejne jako on, protoze moc dobre vite, ze v 60 letech se v USA delala auta s obrovskyma motorama (pricemz nektera mela i docela slusny vykon) s klimatizaci, vsim moznym v elektrice, obrovskym prostorem vsude a navic nebyl problem koupit si takovych aut i vic a cena benzinu byla ta posledni vec, ktera nekoho trapila, stejne jako nejednoducha servisovatelnost, protoze to proste za vas udelal mechanik, tak jak se to dela u nas dnes. Trabant by pro vas byl stejnej kram tehdy i ted. Navic tyhle videa dela pro pobaveni publika, takze z toho dela show (stejne jako to dela treba Clarkson), ale to by nebyl klasickej cechacek aby absolutne subjektivne ohodnitil amika na prvni pohled a automaticky rekl, ze to je blbecek z emeriky ;) Trabant je plechovice (z bakelitu), ktera se s dobovyma amerikama neda srovnavat vubec v nicem a uz vubec ne v 90 letech, kdy se trabant jeste stale vyrabel, tak pochopte, ze v jeho ocich to nemohlo vyjit jinak, nez ze to je plechovice.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený PepaSFI

Reakce na: A co byste asi delali vy,.. | 14.11.2016 16:00reagovat
avatar

ještě bych dodal k té servisovatelnosti, na trabantu se lehce servisujou prkotiny co by se na jiných autech nestaly vůbec nebo ne tak často. Motor byl s tehdejším olejem zralý na GO po 60 tisících. Seřizovali jste někdo na trabantu zapalování? Asi ne. Ono to vůbec nebylo jednoduché pokud to mělo být správně. Bez znalosti patřičných fint a bez výroby speciálního nářadíčka skoro nemožné. Ta slavná volnoběžka, jo super ale když se opotřebovala tak přestala existovat čtyřka. A oprava znamenala kompletní rozborku převodovky. Já to dělal a je to přesně tak složitý jako kterákoliv jiná manuální převodovka.

Nepřihlášený Milan

amíci sa dokážu čudovať bár.. | 15.11.2016 09:25reagovat
avatar

amíci sa dokážu čudovať bársakej blbosti. trabnt bol v tej dobe auto ako stovky ďalších takýchto áut.Stačí si pozrieť Discovery, alebo AMS. A socialistický človek s ním postavil chalupu, precestoval soc. európu a opravil si ho sám.

Nepřihlášený rudo

autor asi nepozna trojkolk.. | 15.11.2016 10:14reagovat
avatar

autor asi nepozna trojkolku montgomerak /velorex/. inak by napisal uplne iny clanok.

Nepřihlášený fil

Reakce na: blbý amík -jek to nemá počít.. | 15.11.2016 21:04reagovat
avatar

:D :D :D

Nepřihlášený Tom

A teď to zkuste porovnat s.. | 18.11.2016 22:32reagovat
avatar

A teď to zkuste porovnat s ameickými auty. Ne ty které ukazují v TV, ale skutečné vozy běžných američanů. Polepené lepicí páskou, s děravými prahy, letními gumy a podobně.

Nepřihlášený Petr

Jak jsem napsal v jiné dis.. | 20.11.2016 22:42reagovat
avatar

Jak jsem napsal v jiné diskuzi.Trabantem jezdím víc jak 40 roků a nedám na něj dopustit.Ale Pepa SFI má pravdu. Trabant přes své některé tehdejší výhody byl zastaralý už na začátku.

Nepřihlášený Romas

Apsolutně nesnáším když se.. | 20.11.2016 23:06reagovat
avatar

Apsolutně nesnáším když se o autech lže to že trabant je nejhorší auto na světě je uplná hovadina. V dobách kdy trabant uviděl světlo světa poprvé byl velmi moderním a poměrně dobrým autem. NA to že byla poválečná doba!!!!!!! BMW které dnes všici uznávají a chválí si neuvědomují že v té době měla issety a 700 a to byli sračky proti trabantu. VW brouk je taky katastrofa. trabi byl lepší v mnoha směrech.Trabant byl velmi moderní, měl pohon předních kol, duroplastovou karoserii, lakované nárazníky. to že měl pumpičku čelního bylo v tu dobu normální :D Jen v americe se tomu smějí protože vytěžily na tom že byla druhá světová a proto nechápají trabanty a jiná socialistycká vozidla a nejenom socialistická ale prostě evropská poválečná.

Nepřihlášený carlos

Reakce na: Trabant sice měl bezdušové.. | 21.11.2016 08:15reagovat
avatar

Je vidět, že se zde vyjadřuje řada těch, kteří neví o čem je řeč. Sada na opravu bezdušových pneumatik se skládala ze spirálového kuželového vrtáku, sady kuželových pryžových špuntů a lepidla v tubě. Součástí byl i přípravek na vsunutí špuntu opatřeného lepidlem do vyvrtaného otvoru. Po zaschnutí za několik minut se uřezala přečnívající část a mohlo se napumpovat a odjet. Jestli se nemýlím, dodnes se tímto způsobem tyto pneumatiky opravují. Že by tenkrát Dederoni předběhi dobu?

Nepřihlášený Pepa

Trabant... Co dodat výplod.. | 21.11.2016 19:36reagovat
avatar

Trabant... Co dodat výplod směšného socialistického inženýrství. Ti, co tu píší o tom jak bylo geniální na 2. polovinu 50. let, můžu říct, že i v roce 62 bylo otřesné a zastaralé. A i přes to se tato hrůznost vyráběla do počátku 90. let. Jednou jsem to řídil a měl jsem stejně zmatený a směšný pocit jak amík. Nevidím v tom autě jediný plus... Žádný...Chlastalo to, smrdělo a nejelo...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Banán

Reakce na: Trabant... Co dodat výplod.. | 22.11.2016 00:02reagovat
avatar

Milej zlatej, chlastá smrdí a nejede i fabie 1.2... v čem jsi jezdil ty v sedmdesátých letech???

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený TiVa

Trabant byl jistě na dobu.. | 27.11.2016 12:12reagovat
avatar

Trabant byl jistě na dobu svého vývoje s ohledem k nedostatku všech surovin pro výrobu geniální vozidlo. Ale to se bavíme o 50. letech!!! Trabant z článku byl vyroben roku 1981 a proto by měl být srovnáván s konkurencí a měřítky 80.let!!! Už jen fakt, že se toto vozítko, které bylo sice praktické a dobře vymyšlené, vyrábělo až do devádesátých let, jenom odráží tu nouzi ve které se tu žilo. To že výroba Trabantu byla spíše takovou parodií ilustruje i zde v diskuzi zmíněný dokument "Trabant - auto za dolar" i v něm padlo, že se defakto vyrobené díly vzaly a zkoušelo se do které karoserie budou nejvíce pasovat - proto jednotlivé díly karoserie nebyly slícované - a toto někteří zde považují za konkurenci autům, které se vyráběli v 80. letech a ještě to obhajují???

Nepřihlášený Antonín

V té době velmi dobré vozi.. | 28.11.2016 21:38reagovat
avatar

V té době velmi dobré vozidlo. Dvě rychlosti stěračů a dvě doby cyklovače v základní verzi, to mělo v té době málo aut. Zmíněný ostřikovač jednoduchý a spolehlivý.

-Douga překvapuje, že na první tři stupně nelze tzv. plachtit- to jako v USA mají volnoběžky na manuálech? Velmi dobře chytal i při -30st.C. Topení lepší, jak tehdejší Škodovky! Velikost kufru to samé. Téměř každý rok u moře v Bulharsku nebo Rumunsku (cca. 4 tisíce km za dovču). Též Oděsu zvládnul. Měli jsme ho od nového (36.500,-Kč) celých 11let, pak ještě ho provozovali děti. Celkem najel cca. 200 tis. km s jednou generálkou motoru.

Nepřihlášený Antonín

Reakce na: Milej zlatej, chlastá smrd.. | 28.11.2016 21:42reagovat
avatar

To, že se vyráběl do 90 let a počet vyrobených kusů opravdu o něčem svědčí!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: blbý amík -jek to nemá počít.. | 29.11.2016 18:44reagovat
avatar

Sranda je sranda, ale jako dej strabanta dnešnímu mladému šoférovi :-D Taky se ani nerozjede :-D

Nepřihlášený pepík

Reakce na: To, že se vyráběl do 90 le.. | 30.11.2016 17:32reagovat
avatar

Že se vyráběl do 90 let v nezměněné kvalitě,nesvědší o jeho vyjímečnosti,ale o smůle výrobců a lidí kteří si nic jiného koupit nemohli.Nebo si snad někdo myslí,že to lidi ve fabrice dělali schválně,že ho vyráběli tolik let.Kdyby jim neporoučeli politici,tak by se vyrábělo maximálně pět let a vývoj by šel dopředu.Jako jinde v evropě.Ale politická vůle byla jiná.Oni němci vymysleli pěkný sporťák na podvozku Warťase,ale politici to taky zatrhli.U nás byli trošku rozumější.

Nepřihlášený Sofistik

Ja žasnem, že članky o aut.. | 30.11.2016 22:51reagovat
avatar

Ja žasnem, že članky o autach pišu ľudia ktory akoby ani nemali řidičak. Akože ja nechapem odkiaľ pochadzate vy, alebo v ktorom roku ste sa narodili. Mi pripadate akoby ste sa prave prebrali z komy - mate možno aj 40 rokov, ale auto ste prvykrat videli len pred asi piatimy rokmy! To čo krityzujete na starych autach tak to bolo v tu dobu uplne bežna vec. To odomikanie dvery - napriklad na škodovkach 110, 105 a 120 to bolo presne take iste so zadnymi dveramy. Tiež sa nedali zvonka odomknuť, ale musel sa (spravidla řidič) natiahnuť cez predne dvere a odvoriť tie zadne zvnutra. BTW - plati to aj o oveľa novšich autach - kde prosimvas ste videli 4-dverove auto ktore ma zamok na každych dverach ??? Jedine rozdiel je v celralku. V tom, že centralne zamikanie bolo od určitej doby štandardom, preto mate taky debilny dojem z toho, že je niečo "nenormalne" odvarať/odomikať zadne dvere zvnutra. Lenže važeny - vôbec vam nedochadza, že centralne zamikanie už patri do gategorie "elektroniky v autach" tudiž u starej dobrej a poctivej mechaniky bez kadejakych elektronickych sračiek a sračičiek v autach tej doby nema to absolutne čo hľadať. Tiež tie dristy o tom, že na jednotke, dvojke a treťom prevodovom stupni sa neda doplachtik ku križovatke??? A to hovori prosimpekne kdo? Nejaky pošahany amik ktory sa vyšoferoval v zemi kde ma snaď 90 percent aut automaticku prevodovku a tutiž o radeni a prevodovych stupňoch vie veľke oneee ??? Veď však je to predsa normalne a u každeho auta, že pri zaradenom prevodovom stupni sa "neplachti" ku križovatke, ale sa brzdi motorom. No žial zda sa, že ten amik ma pribrzdeny mozog z ich automatickych prevodoviek. Inak nechapem čo teda ešte chcete vytikať? A to (ne)vypinanie smeroviek automaticky otačanim volantu tak to je tiež tema na veľmi dlhu diskusiu a by ste sa divili, že je to tiež len jedna z ďalšich novodobych sračiek ktora robi v autach viac škody ako užitku

Nepřihlášený Sofistik

Reakce na: Kdo tvrdí že Trabant bylo.. | 30.11.2016 22:53reagovat
avatar

Naprosto s vami suhlasim. Ja žasnem, že članky o autach pišu ľudia ktory akoby ani nemali řidičak. Akože ja nechapem odkiaľ pochadzate vy, alebo v ktorom roku ste sa narodili. Mi pripadate akoby ste sa prave prebrali z komy - mate možno aj 40 rokov, ale auto ste prvykrat videli len pred asi piatimy rokmy! To čo krityzujete na starych autach tak to bolo v tu dobu uplne bežna vec. To odomikanie dvery - napriklad na škodovkach 110, 105 a 120 to bolo presne take iste so zadnymi dveramy. Tiež sa nedali zvonka odomknuť, ale musel sa (spravidla řidič) natiahnuť cez predne dvere a odvoriť tie zadne zvnutra. BTW - plati to aj o oveľa novšich autach - kde prosimvas ste videli 4-dverove auto ktore ma zamok na každych dverach ??? Jedine rozdiel je v celralku. V tom, že centralne zamikanie bolo od určitej doby štandardom, preto mate taky debilny dojem z toho, že je niečo "nenormalne" odvarať/odomikať zadne dvere zvnutra. Lenže važeny - vôbec vam nedochadza, že centralne zamikanie už patri do gategorie "elektroniky v autach" tudiž u starej dobrej a poctivej mechaniky bez kadejakych elektronickych sračiek a sračičiek v autach tej doby nema to absolutne čo hľadať. Tiež tie dristy o tom, že na jednotke, dvojke a treťom prevodovom stupni sa neda doplachtik ku križovatke??? A to hovori prosimpekne kdo? Nejaky pošahany amik ktory sa vyšoferoval v zemi kde ma snaď 90 percent aut automaticku prevodovku a tutiž o radeni a prevodovych stupňoch vie veľke oneee ??? Veď však je to predsa normalne a u každeho auta, že pri zaradenom prevodovom stupni sa "neplachti" ku križovatke, ale sa brzdi motorom. No žial zda sa, že ten amik ma pribrzdeny mozog z ich automatickych prevodoviek. Inak nechapem čo teda ešte chcete vytikať? A to (ne)vypinanie smeroviek automaticky otačanim volantu tak to je tiež tema na veľmi dlhu diskusiu a by ste sa divili, že je to tiež len jedna z ďalšich novodobych sračiek ktora robi v autach viac škody ako užitku

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Josef

Rozmaznane decko !!! Nevím.. | 4.12.2016 12:04reagovat
avatar

Rozmaznane decko !!! Nevím co bych řěkl, kdybych mu dal do vozu zapřáhnout Koně nebo Kravu . Nebo ješte lepší kdybych mu dal za Koně, nebo Kravu Pluh abych poorál pole. Amíci zbohatli na vojne v Európe. Teď kdybych byla vojna v USA a Európa jim vozila Uhlí, Práčky, Pece, Míchačky, Kočárky a všechno zboří co vozili USA po vojne do Európy, Taky bychom byli nekde jinde.

Nepřihlášený mirom4

lacnej technike spred pols.. | 4.12.2016 18:04reagovat
avatar

lacnej technike spred polstoročia sa len hlupák môže vysmievať

Nepřihlášený PAolo

Zaujal mě popis: řidič mus.. | 6.12.2016 09:12reagovat
avatar

Zaujal mě popis: řidič musel otevřít klíčem dveře a pak zevnitř odemknout spolujezdci.....no nejsem tak moc starej, ale v tý době (80. léta) to měla většina aut. Nespolehlivý centrál jsem zaregistroval až u Fordu Escort z 90. let

Nepřihlášený dan

No hlavne ze dalsiverze tr.. | 6.12.2016 14:45reagovat
avatar

No hlavne ze dalsiverze trabantu 601 (tusim 603) ne nakonec nevyrabela v DDR ale ve VW pod nazven VW GOLF I. Jinak Trabant 601 je treba porovnavat s vozidly ze stejne doby.Jinak to tak nejak postrada efekt. V dobe vzniku byl doceůla pokrokove konstrukce, to ze mu to vydrzeleo dele nez bylo zdravo je vec druha

Nepřihlášený Dan

Reakce na: Kdo tvrdí že Trabant bylo.. | 6.12.2016 14:50reagovat
avatar

S trabosem mam nalitano pomeren hodne a dodnes me mrzi, ze jsem si jej neporidil (jezdil jsem s pujcenym) kdyz se udrzoval a seridil, tak spotreba byla vice nez dobra (staci se podivat na vysledky tehdejsich Ekorallye) jizdni vlastnosti slusne, zrychleni pri rozjezdu velmi slusne. Bohuzel kdyz jsem sehnal S-kove doplnky nekdo jej kamaradovi ukradl

Nepřihlášený dan

Reakce na: Chláme se jak šíleneček a.. | 6.12.2016 14:52reagovat
avatar

A co by jste chtel od prihloupleho americana, at se podiva na konstrukce tehdejsich vozidel. Mrzi mne jak nikdo nicemu nerozumi bic nepamatuje a smese jak ten ko.ot

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: A co by jste chtel od prih.. | 6.12.2016 16:01reagovat
avatar

Jaka vozidla myslite, treba VW Golf 2. generace nebo Ford Escort 3. generace? Protoze to jsou celkem dobre prodavani vrstevnici Trabanta z 80. let v zapadni Evrope, za velkou louzi potom treba Chevrolet Cavalier, Honda Accord nebo Ford Escort.

Trabant je z pohledu 80. let skutecne k smichu, tedy za predpokladu, ze to neni spise k placi.

Nepřihlášený MiliTech

Totalní hlupák!! | 8.12.2016 15:49reagovat
avatar

Totalní hlupák!!

Nepřihlášený Roman

To je teda reportáž..... | 9.12.2016 09:20reagovat
avatar

To je teda reportáž.....

Nepřihlášený tom

Na to čumí jak jelen)) | 9.12.2016 14:07reagovat
avatar

Na to čumí jak jelen))

Nepřihlášený Láďa

Reakce na: Naprosto s vami suhlasim... | 10.12.2016 10:52reagovat
avatar

Mně překvapilo,že Dough dokázal ovládat manuální převodovku a dokonce spojku !!! O současných vehiklech nacpaných elektronikou nemá cenu diskutovat,ale úžasný pocit je,když

odstříháte co nejvíc těch elekronických kravin a hodíte je do popelnice.

Nepřihlášený Láďa

Reakce na: no super, tak ste si zanad.. | 10.12.2016 11:20reagovat
avatar

Nedopsal jste to do konce- 4-7litrové křižníky silnic američanům vycucaly Texas,tak přesunuly oblast zájmu na Střední východ.Výsledek vidí všichni-rozjebaný celý svět,migrace atd.Samozřejmě,že auta jsou jen zrnko písku v celé té mšinerii,ale jsou.

Nepřihlášený americkyparazit

Blb. | 13.12.2016 22:54reagovat
avatar

Blb.

Nepřihlášený Kinco

Reakce na: Chláme se jak šíleneček a.. | 15.12.2016 21:37reagovat
avatar

Vsetko by bolo v pohode ak by to auto bolo zo 60. rokov, ale tento bol vraj z 1991 :) a to uz v pohode nie je.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený R2

Reakce na: Vsetko by bolo v pohode ak.. | 16.12.2016 03:17reagovat
avatar

Tento konkretni kus je z roku 1981. Je to hned prvni otazka na majitele ze zacatku videa.

Nepřihlášený Pavel77

Ked postavite skutocny vet.. | 16.12.2016 19:05reagovat
avatar

Ked postavite skutocny veteran (aj daleko starsi) vedla trabanta, tak vam musi udriet do oci lacnota a skaredost trabanta a to nehovorim o smrade, ktory museli vsetci dychat.

Je to zosobnenie komunizmu, lacnoty a hnusu.

Mali sme nejaku inu moznost ako smradlave trabanty, wartburgy a skodovky?Ani velmi nie.

Vadi Vam, ze sa smeje Amik z trabanta? Ved pravom. Skoda vyhodenych 3000USD do lufu za smrad na koleckach, radsej mal prilozit a zhanat naozajstne stare auto alebo vrak.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený VS

Ale pamatám si že keď boli.. | 16.12.2016 20:46reagovat
avatar

Ale pamatám si že keď boli v 1987 -20°c mrazy otec sa s !hnusným" trabantom pohol a ostatné autá boli beznádejne zmrznuté

Nepřihlášený Víťa

Kdo s ním nejezdil, nepoch.. | 19.12.2016 00:07reagovat
avatar

Kdo s ním nejezdil, nepochopí a nechápe...

A nemá cenu se o to pokoušet :-)

Nepřihlášený jan45

Reakce na: Chláme se jak šíleneček a.. | 22.12.2016 11:04reagovat
avatar

trabant 601 išiel bez problémov 115, nekorodoval, výmena karosérových dielov bez problémov, iné prednosti popísali predomnou a prečo znovu idú do popredia dvojtakty a potiera sa diesel?

Nepřihlášený Vlady

Jaká neschopnosť? Práveže.. | 22.12.2016 15:35reagovat
avatar

Jaká neschopnosť? Práveže až veľká schopnosť súdruhov v NDR. Že dokázali v dobe absolútneho nedostatku bežných surovín vytvoriť z odpadovej bavlny fenolovej živice a trochy kovu vytvoriť funkčné vozítko. A že nejaký Amík nechápe.Oni toho nechápu na môj vkus až veľmi veľa . To je jeho problém. Ja dávam klobúk dole.

Nepřihlášený Jirka

Reakce na: Naprostý souhlas. A navíc.. | 22.12.2016 16:59reagovat
avatar

Já jsem měl Trabantů několik, jednak jsem se v nich naučil jezdit a mohu říci, že akcelerací jsem stovky nechával za sebou. Otázkou byla jen spotřeba... Dnešní mládež se učí jezdit v super autech a podle toho to na silnicích vypadá... Myslí si, že jsou v bezpečí a nesmrtelní...

Nepřihlášený Luboš

už ten,kdo psal tento člán.. | 22.12.2016 21:50reagovat
avatar

už ten,kdo psal tento článek,neví nic o trabim. je to kultovní vozítko,které bylo dostupné široké veřejnosti. a napsat,že jel trabik rychlostí jen 79km je blbost! jezdil normálně přes kilo a krásně se přitom třepal a řval. Trabi-je legenda!!!

Nepřihlášený Luboš

Reakce na: Ked postavite skutocny vet.. | 22.12.2016 21:56reagovat
avatar

víš hovno o autech za socialismu! chceš říct,že západní auta nesmrděly????

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pavel77

Reakce na: víš hovno o autech za soci.. | 22.12.2016 23:32reagovat
avatar

oproti trabosovi akekolvek auto vonia, za nim sa da ist len v plynovej maske ako tu niekto napisal, tam sa v 2taktnom rezime musi primiesaval olej, to je absolutne svinstvo

Nepřihlášený Jiří Friedl

Trabant byl určen pro obyče.. | 23.12.2016 23:52reagovat
avatar

Trabant byl určen pro obyčejné nemajetné lidi.A to především svou nízkou cenou.Bylo to nenáročné vozítko s minimálními nároky na údržbu a nízkou spotřebou benzínu.Tyto přednosti nedokáže ocenit člověk,jehož peněženka překypuje penězi.A dnes nic podobného na trhu nemáme tak většina lidí používá jen hromadné dopravní prostředky a pro rodinný rozpočet je obrovskou zátěží i to,když si máme na městskou hromadnou dopravu předplatit jízdné.

Nepřihlášený IVANKOSTKA

v tom clanku je popisanych.. | 24.12.2016 12:44reagovat
avatar

v tom clanku je popisanych kopec hluposti, ti co mali trabanta boli s nim spokojny ,staci pozriet filmy cocesi natocili ,trabantom na cestach

Nepřihlášený BoBr

Reakce na: no super, tak ste si zanad.. | 25.12.2016 00:12reagovat
avatar

Ty Debilko, veď súčasní konštruktéri začínajú čím viacej obaľovať kovový rám auta taktiež dielmi z plastov!!! Vtedy to už mal Trabant!

Mal predný náhon, čo začali až následne mať auta.

Mal som Trabant kombi asi 20 rokov a k plnej spokojnosti aj k výstavbe domu - čo sa musel navoziť aj preťažený materiálu!!!

Závady? Prázdna nádrž, vadný akumulátor, ojete pneumatiky.

Moja úcta jeho konštruktérom toho času.

Nepřihlášený Dušan Verták

Kto ho nemal nevie o čom h.. | 25.12.2016 22:48reagovat
avatar

Kto ho nemal nevie o čom hovorí!!!

Nepřihlášený

Tak ako píšete : Američani.. | 26.12.2016 06:48reagovat
avatar

Tak ako píšete : Američania nic nechápou !!!

Nepřihlášený Kupka

Na druhou stranu v něčem s.. | 14.11.2017 10:50reagovat
avatar

Na druhou stranu v něčem se těm americkým autům podobá-při spalování benzínu spaluje i notnou dávku oleje:-):-) Navíc kolik lidí se otočí za běžným autem, ale za Trabošem každý už ze dvou důvodů- je cítit na kilometr a typické "hententeden" popř. "heeeententeden" v závislosti na otáčkách motoru nejde přeslechnout:-)

Nepřihlášený Abby

Reakce na: no super, tak ste si zanad.. | 15.11.2017 17:46reagovat
avatar

Přesně, možná v padesátých létech v socialistickém bloku to byl výkřik techniky, ale i západní Evropa byla roky vpředu, o Americe ani nemluvě, stačí se podívat na jejich vozy, kdy v 60. letech bylo naprosto běžné dohušťování pneumatik u vozů střední třídy. Trabant prostě byl omyl, jenže nejhorší je, že tento šmejd patřil mezi to nejlepší, co se ve východní Evropě dalo koupit, to je hodně smutné :-(

Nepřihlášený abcd

Nečetl jsem celý článek, a.. | 15.11.2017 21:09reagovat
avatar

Nečetl jsem celý článek, ale stačilo mi pár útržků, kde autor článků vůz pouze haní. Tím prokázal svou naprostou nevzdělanost a neměl by cokoli, kamkoli psát natož na internet. Tráboš byl v době svého vzniku plně kounkurenceschopný i s vozy ze západu. Samozřejmě ve své katergorii. Např. brouk či mini. Pravda časem zastaral, ale aspoň si držel stále nějakou kvalitu materiálů.

Nepřihlášený kiv

To se zase dostali ke slov.. | 15.11.2017 21:50reagovat
avatar

To se zase dostali ke slovu hlupáci - jak řidič, tak autor článku.

Každý normální člověk pochopí, že každá věc má svůj vývoj.

.... A že se nesmějí prvním automobilům, že měly kliku na startování, dřevěná kola, plné pneumatiky, ... popř. že před nimi musel běžet člověk s praporkem.

FAKT UBOHOST !!!

Nepřihlášený karel

Chtěl bych vidět pisálka v.. | 16.11.2017 02:11reagovat
avatar

Chtěl bych vidět pisálka v čem by tehdy jezdil. A traboš mě nikdy nenadělal tolik problémů co dnešní šunky, kdy třeba pro výměnu žárovky musím rozebrat půlku předku. Vždycky mne všude dovezl. A nejde srovnávat nesrovnatelné:Třeba tehdejší počítače jsou taky dnes k smíchu. Amici měli tehdy jiné problémy kterým by jsme se dneska smáli ale o těch se nesmí mluvit.

Nepřihlášený ass

čekal jsem něco vtipného a.. | 16.11.2017 10:43reagovat
avatar

čekal jsem něco vtipného ala topgear, ale směje se jako mentálně postiženej a vtípky jako kdy poslouchám sobotkuv ČT :(

Takže za mě měl téma ze kterýho mohl dostat tolik a výsledkem je taková pííí..., která je podložena smíchem, který po 30 sekundách z vtipného přejde do strašně otravného...

Zde je ukázka, kdy super téma ukazuje, že snaha a schopnosti nejsou totéž...

Nepřihlášený ass

Reakce na: No smát se může kdo chce j.. | 16.11.2017 10:45reagovat
avatar

Hitlerova dálnice je R43, která nestojí, takže jsi jel asi po německé dálnici ne po Hitlerově...

Prostě další ocas, co neví ani pro co se ten kterej název používá a pak se bude divit, že je za vola

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ass

Reakce na: no super, tak ste si zanad.. | 16.11.2017 10:48reagovat
avatar

Tak super, frajer co se pasuje do role soudce zde všechny rozčísne :D, Hele jsi stejný hov.. jako mi ostatní, ale narozdíl od tebe dokážem pochopit, že by se mělo porovnávat evropeské auto 50 let vs trabant, pak by ale porovnavals citroen fiatek atd. a to by nevyznelo tak super nadrazene, jako lincoln :D

Co si uvedomit, ze jsi na foru o autech a lidi vi co se vyrabelko na zapade v padesatkach...

Nebo nekdo v americe porovnava brouka s linkolnem jako ty? Myslim, ze by si to nikdo nedovolil, protoze by byl za blbce a pritom brouk je prosta kopie tatry...

Nepřihlášený ass

Reakce na: Jak se tak divam do diskuz.. | 16.11.2017 10:58reagovat
avatar

rekl bojovnik proti komunismu, kdy mu uz za silne reci 30 let nic nehrozi :D

Hele jeslti chces merit jestli ty slaboch nebo bolsevik mete vetsi perko, bezte do hospody dejte si po papuli a nemusite otravovat ostatni co mluvi o autech...

Boze vsude se najdou bojiovnici, co kdyz o neco jde drzi hubu, ale jako partizani po45 je jich v dobe miru 1000x vic nez v tech lesich v dobe valky :(

Se pak divime, ze v 38 to dopadlo jak dopadlo, kdyz s podobnym materialem mel Benes strach bojovat...

Nepřihlášený ass

Reakce na: aby náhodou nedošlo k omyl.. | 16.11.2017 11:00reagovat
avatar

Takze rikas, ze problem neni v tom aute kdyz se vezme doba vzniku a tedy rikas, ze amik je blb a blb je i pepa,

ale narozdil od pepy spravne pises, ze se neinovovalo a v 89 uz to byl vrgl, coz by souhlasili pak vscihni, ale to pepik nenapise, protoze by musel priznat, ze to vergl neni :D

Nepřihlášený ass

Reakce na: Souhlas s kolegou papy. V.. | 16.11.2017 11:01reagovat
avatar

Hele ted to poropvnavame s t803 :D, jasne a příště s nosičem jaderných raket :D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený ass

Reakce na: A co byste asi delali vy,.. | 16.11.2017 11:02reagovat
avatar

No vidis, my se narodili v evrope jako ty a cheme to porovnavat s evropou roku 1960, kdy to bylo vyrobeno.

Od amika by se cekalo, tedy porovnat brouk vs trabant...

Ale pak sjou lidi, co to jako amik porovnaji i z teslou roku 2017 a pak si mam myslet o ynteligenci co?

Nepřihlášený vs

Amík to je vrchol intelige.. | 16.11.2017 11:03reagovat
avatar

Amík to je vrchol inteligencie stále mám na pamäti ako pred 30 rokmi ráno otec trabanta natočil aj v -26 °C a všetko ostatné beznádejne stálo

Nepřihlášený Slušný občan

Reaguji na tento článek po.. | 3.12.2017 14:43reagovat
avatar

Reaguji na tento článek pouze proto že jsem včera viděl zeleného trabanta a něco si přál. :-) Jinak ostřikovače na pumpičku měly i jiná auta. Třeba žigul. Jinak co si pamatuji z dob minulých když můj otec si koupil trabanta na dojíždění do práce protože škodovka shnila. Za trabanta dal 1000kč a za 6v baterku dal 1500kč. A narozdill od škody 105L trabant chytal v zimě napoprvé. Toš asi tak.

Nepřihlášený mik

Reakce na: Hitlerova dálnice je R43,.. | 3.12.2017 22:36reagovat
avatar

hitlerova dálnice stojí..napříč Bystrcí a dále směrem ku D1 opravdu ve formátu dálnice...sice jen pár kilometrů..ale stojí...

Nepřihlášený Hrd

Reakce na: Hele ted to poropvnavame s.. | 23.6.2018 22:13reagovat
avatar

A tatra 803 je co, ty doktore? Skoč hlavou do větráku, blbe.

Nepřihlášený Plch

Reakce na: Kdo tvrdí že Trabant bylo.. | 19.7.2018 23:58reagovat
avatar

Mluvíte mi z duše...lépe bych se nevyjádřil. Měl jsem

Trabanta 15 let,co všechno musel se mnou vydržet,nikdo by nevěřil. Nikdy mě nezklamal,všechno

vydržel. To ale nemohu říci o dalších "moderních" vozech,které jsem měl v následujících letech. Trabanty

negativně hodnotí pravděpodobně jen blbečkové,

kteří je nikdy z blízka neviděli, v provozu nezažili a v

dobách jejich masového rozšíření s nimi ještě tatínkové ochcávali ploty....

Nepřihlášený gefren

Nechápu. Manuální ostřikov.. | 29.7.2018 11:49reagovat
avatar

Nechápu. Manuální ostřikovače skel měla i naše škoda 100 a v té době mi to jako malému přišlo úplně normální. Trabant měli sousedi a nemohli si to nenáročné auto v provedení combi vynachválit. Prostě se chtěl Amik zviditelnit

Nepřihlášený kato

jen s malými změnami byl.. | 4.8.2018 10:33reagovat
avatar

jen s malými změnami byl Trabant 601 vyráběn až do července roku 1990

Nepřihlášený

Měl jsem oba,jak limuzínu.. | 3.4.2019 07:44reagovat
avatar

Měl jsem oba,jak limuzínu tak kombi.Jedno ráno jdu na parkoviště v zimě kdy byla teplota -20.Videl jsem jak tam jeden turoval bavorská a nemohl ho nastartovat..Stal jsem vedle něho,sednu do trabantu zsstrcim klíček Otočím a motor naskočil.Otevrel jsem dveře a říkám,ty vole máš si koupit pořádný auto.

Nepřihlášený Radek

Reakce na: ešte raz a pomaly - v roku.. | 20.7.2019 21:06reagovat
avatar

Ale oni vyvinuli... Lec jisty soudruh v NDR dalsi prace zakazal. Prototyp a dokumentace se o rok pozdeji objevili ve Volkswagenu a vznikl.... GOLF 1.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše