Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Do aukce míří zapomenutý supersport 90. let. Vznikl jen v deseti exemplářích
22.1.2019 | Mirek Mazal
Pokud toužíte po opravdu vzácném autě, ve kterém na silnici skoro jistě nikdy nepotkáte nikoho druhého, je tento monacký stroj ideální volbou. Mnozí už ani neví, že nějaký takový vznikl.
Každých pár let přijde někdo s grandiózními plány na výrobu originálního supersportu, který se během pár let ukáže na trhu. Jak se ale zprávy rychle rozšíří, tak se po nich brzy slehne zem. Trochu delší život má za sebou placatý sporťák s šlechtickým původem, o mnoho více štěstí ale nakonec na trhu také neudělal.
Jedná se Venturi 400 GT Trophy z roku 1994, který je jedním ze 73 celkem vyrobených, převážně závodních aut, z nichž pouhých 10 disponuje silniční homologací. A toto je jeden z oněch deseti exemplářů. Dnes mimořádně vzácný stroj vznikl pod taktovkou monacké automobilky, která zkoušela navrhovat, vyrábět a prodávat výjimečné vozy všeho druhu. Společnost byla založena v roce 1984, prakticky po celou svou existenci se ale potýkala s finančními problémy, které vyvrcholily bankrotem o 16 let později.
Firma navzdory tomu během své existence dokázala, že umí vyplodit jedna z nejlepších aut světa, která se mohou měřit i s vozy mnohem prestižnějších značek. Venturi 400 GT bylo jedním z nejvýkonnějších modelů své doby a byl mimo jiné prvním silničním vozem na světě, který měl brzdy standardně obohacené o karbonová vlákna.
Typ 400 GT poháněl motorem DOHC o objemu třech litrů se čtyřmi ventily na každý válec. Přeplňovaný šestiválec poskytoval výkon 300 kW (408 koní) při 6 000 ot./min a 520 Nm při vyvrcholení 4 500 otáček. Vynikající parametry se mohly měřit třeba i s Ferrari, vůz zvládal zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlosti končila na čísle 291 km/h.
V roce 2001 byly zbytky automobilky prodány a nad ambiciózními plány o stavbě rivalů nejrychlejších aut světa se zavřela voda. Nový majitel se rozhodl přeorientovat na elektromotory a další placaté prototypy už nikdy nevznikly.
Vzácná kapitola historie evropských supersportů byla po delší odmlce otevřena aukční síní RM Sotheby's, která nabízí černý Venturi 400 GT Trophy navržený pro francouzského závodníka Hervého Poulaina. Silniční přízrak s velkým křídlem bude dražen 6. února. Jeden z nejzajímavějších pokusů devadesátých let o „nezávislý” supersport si má nového majitele najít za cenu mezi 120 a 200 tisíci eury, tedy asi 3 a 5,1 miliony Kč.














Venturi 400 GT Trophy dokázal ve své době prohánět Ferrari, ovšem jen na silnici. Prodejně zdaleka tak úspěšný nebyl
Zdroj: RM Sotheby's
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 10 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 2 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 5 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:16 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
