Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Ferrari 360 Barchetta: Agnelliho svatební dar šéfovi Ferrari
13.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Znalci Ferrari jedinečný vůz z úvodní fotky už patrně znají, ostatní si udělají záznam do paměti, že se jedná o zakázkový stroj 360 Barchetta.
Podle typové řady 360 Modena vyráběné v letech 1999 až 2005 je zřejmé, že se nejedná o žádnou novinku. A vskutku tomu tak je. Speciální verze Barchetta (italsky lodička) byla postavena v roce 2000. Vznikl pouze jediný kus, jeho údělem ale nebylo prezentovat značku na autosalonech, ani obohatit firemní muzeum v Maranellu. Vůz s odstrojenou střechou byl darem, který měl jezdit na běžných silnicích.
Že Barchetta vůbec existuje a navzdory chybějícímu původnímu rámu čelního skla i extrémně nízkým bezpečnostním obloukům dostala výjimku a může do provozu, můžou příznivci Ferrari poděkovat bývalému šéfovi koncernu Fiat. Jestli byl autorem nápadu přímo Gianni Agnelli, to se přesně neví, ale v roce 2000 Barchettu dostal od něj jako svatební dar tehdejší prezident Ferrari Luca Di Montezemolo a jeho choť Ludovica Andreoni.
Spekuluje se, že přestavba stála 200 milionů italských lir, což je přibližný ekvivalent částce až 100 tisíc eur. Číslo šasi tohoto vozu je 120020 a jak poznáte i podle obrázků spodní část zůstala identická. To samé platí také pro pohonnou jednotku a zbytek techniky. Barchetta je poháněná vidlicovým osmiválcem o objemu 3,6 litru s výkonem 400 koní při 8 500 otáčkách a točivým momentem 373 newtonmetrů při 4 750 ot./min.
Parametry vozu nejsou známé, ale předpokládá se, že auto vychází z otevřeného modelu 360 Spider o hmotnosti 1 425 kg, které byl schopen se šestistupňovou manuální převodovkou akcelerovat na stovku za 4,6 sekundy a dosáhnout rychlost 293 km/h. Otázkou ovšem je, jak maximálka Barchetty vzhledem nízkému větrnému štítu a úplné absenci střechy vypadá.
Pokud se chcete na tento model postavený v jediném exempláři podívat, mělo by stačit zaskočit do muzea. Po pár letech jej tam nechal zaparkovat samotný Montezemolo.





Ječivý osmiválec je "ukrytý" pod krytem z průhledného polykarbonátu
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda CB125F 2026: s novým displejem včera 13:50
- MS Superbike pokračuje v Mostě včera 10:00
- Začalo i MS MotoE 12.5.2025
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury 12.5.2025
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
Nejnovější články
Symbol stupidity moderních aut v USA končí, pravidla vytvářející iluzi efektivity start-stopu se změní
před hodinouAudi zkouší napravit svůj největší moderní propadák novou „levnou” verzí, čekejme jen další fiasko
před 3 hodinamiGM dal americké tajné službě 10 vyřazených aut i proto, aby se ochranka prezidenta naučila řadit s manuální převodovkou
včeraMansory už neví, jak hluboko by ještě kleslo, tohle upravené Ferrari je asi to nejodpornější, co kdy firma stvořila
včeraNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva