Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Ferrari 360 Barchetta: Agnelliho svatební dar šéfovi Ferrari
13.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Znalci Ferrari jedinečný vůz z úvodní fotky už patrně znají, ostatní si udělají záznam do paměti, že se jedná o zakázkový stroj 360 Barchetta.
Podle typové řady 360 Modena vyráběné v letech 1999 až 2005 je zřejmé, že se nejedná o žádnou novinku. A vskutku tomu tak je. Speciální verze Barchetta (italsky lodička) byla postavena v roce 2000. Vznikl pouze jediný kus, jeho údělem ale nebylo prezentovat značku na autosalonech, ani obohatit firemní muzeum v Maranellu. Vůz s odstrojenou střechou byl darem, který měl jezdit na běžných silnicích.
Že Barchetta vůbec existuje a navzdory chybějícímu původnímu rámu čelního skla i extrémně nízkým bezpečnostním obloukům dostala výjimku a může do provozu, můžou příznivci Ferrari poděkovat bývalému šéfovi koncernu Fiat. Jestli byl autorem nápadu přímo Gianni Agnelli, to se přesně neví, ale v roce 2000 Barchettu dostal od něj jako svatební dar tehdejší prezident Ferrari Luca Di Montezemolo a jeho choť Ludovica Andreoni.
Spekuluje se, že přestavba stála 200 milionů italských lir, což je přibližný ekvivalent částce až 100 tisíc eur. Číslo šasi tohoto vozu je 120020 a jak poznáte i podle obrázků spodní část zůstala identická. To samé platí také pro pohonnou jednotku a zbytek techniky. Barchetta je poháněná vidlicovým osmiválcem o objemu 3,6 litru s výkonem 400 koní při 8 500 otáčkách a točivým momentem 373 newtonmetrů při 4 750 ot./min.
Parametry vozu nejsou známé, ale předpokládá se, že auto vychází z otevřeného modelu 360 Spider o hmotnosti 1 425 kg, které byl schopen se šestistupňovou manuální převodovkou akcelerovat na stovku za 4,6 sekundy a dosáhnout rychlost 293 km/h. Otázkou ovšem je, jak maximálka Barchetty vzhledem nízkému větrnému štítu a úplné absenci střechy vypadá.
Pokud se chcete na tento model postavený v jediném exempláři podívat, mělo by stačit zaskočit do muzea. Po pár letech jej tam nechal zaparkovat samotný Montezemolo.





Ječivý osmiválec je "ukrytý" pod krytem z průhledného polykarbonátu
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 7 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
dnesPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dobrodruh objevil opuštěné dealerství Porsche, na vzácné sporťáky v něm už léta sedá prach
před 5 hodinamiJaguar a Land Rover už 10 dnů nevyrobily ani jedno auto, s prodeji to není o moc lepší
před 6 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 7 hodinamiFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před 8 hodinamiMercedes po třech letech popírání reality konečně uznal, že čtyřválcový C63 AMG je propadák, autu vymění motor
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.12. 21:43 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB