Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Fiat 126p s motorem V8: 650koňový Maluch pojede skoro všechno
3.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Britský závodní tým Taz Racing stvořil hned několik Maluchů poháněných americkými V8 nebo japonskými turby. Jezdí jak z praku.
Britská závodní scéna je známá především velkým množstvím závodních tratí a opuštěných vojenských letišť, z nichž není tak velký problém nějaký okruh vytvořit, jak dokazuje i trať Top Gearu. A po nich by se měly prohánět lehké okruhové hračky, přinejmenším Lotusy Elise, nebo také tříkolky od Morganu, Ariely Atom, Caterhamy či rovnou Capara T1, je to tak?
Ano, ale není to všechno. Ona letiště se totiž ještě snáze než na okruh dají přebudovat na čtvrtmílové sprintovací dráhy - v podstatě stačí namalovat jednu čáru tady a druhou o 400 metrů dál. Samozřejmě můžete přidat časomíru, tribuny, betonové bariéry, semafory, cokoliv, co jste viděli na podobných tratích ve Spojených státech. Nejznámější a také nejvyužívanější je Santa Pod Raceway nedaleko Bedfordu, severně od Londýna.
Samozřejmě potřebujete také něco, čím budete po těchto tratích jezdit. Kromě aut dovezených ze Států, které samozřejmě jezdí čtvrtmílové sprinty i zde, se nabízí třeba Ford Anglia, pod jehož kapotu se nastěhoval americký osmiválec. Velmi oblíbené, zejména u týmu Taz Racing, jsou také tzv. Maluchy, tedy Fiaty Polskie 126p. Sériové dvouválce již zadní kola pochopitelně nepohánějí, jejich role zastupují třeba dvouvačkové motory Toyota nafouknuté na co největší výkon anebo rovnou osmiválce od Chevroletu. Dovnitř se pak leze odklopením celé karoserie, jako byste se soukali do skutečného dragsteru.
Tým dnes známý jako Taz Racing začal fungovat v roce 1985, kdy pořídil prvního, červeného Malucha. Tehdy se ještě jmenoval Big Nose Racing po dominantních prvcích tváří zakládajících bratrů Skinnerových. V roce 1997 změnil jméno na Taz Racing podle groteskové postavičky, oblíbené zesnulým synem jednoho z bratrů. Dnes má tým několik členů; někteří z nich jezdí Maluchy, je tu ale například i Ford Capri, zmíněný Ford Anglia, dvě staré Chevy Corvette, první generace Fordu Mustang nebo Pontiac Trans Am.
Červený Maluch Chrise Skinnera, zakladatele týmu, má v současnosti osmiválec Chevy o objemu 6,7 litru. Chris upustil od dopingu nitrem a jezdí pouze na benzín. Se starším, menším, 6,3litrovým motorem a automatickou převodovkou T350 vloni zvládl čas na čtvrtmíli 10,007 vteřiny, s novou pohonnou jednotkou se údajně chce dostat pod 10 s. Dříve měl okolo 650 koní, nyní tedy bude cílem nejspíš něco přes sedm stovek. Nízká hmotnost je pochopitelně velkou výhodou. Rychlosti, při kterých prolétává cílovou čarou, přesahují 210 km/h.
Ze sériového stavu na Maluchu pochopitelně nezůstala nedotčena ani karoserie, motor nyní sedí vepředu - či možná přesněji, zabírá přední půlku auta - a pohání zadní kola přes tuhou nápravu Ford se samosvorným diferenciálem. Ochrannou klec si vyrobil sám, v autě ale sedí na originální, jen nově přečalouněné zadní sedačce. Barva není původní, je to pastelová červená z katalogu BMW a je to už čtvrtá, kterou karoserie má.
Oranžový Maluch patří Chrisovu bratrovi Markovi. Technicky je velmi podobný, jen vypadá trochu více sériově - tedy, zvenčí. Uvnitř to je podobná písnička - doma vytvořené šasi, americký osmiválec s dvoukomorovým karburátorem Holley 750, kované písty, automatická převodovka T350 a zadní tuhá náprava Ford se samosvorem, na kterou při použití nitra proudí 650 koní. Nejlepší výsledek, kterého s ním Mark podle webu dosáhl, byl čas 9,8 vteřiny s rychlostí 222,1 km/h.
Přejme týmu Taz Racing úspěchy, cpát obří motory do tak malinkých aut je nápad, nad kterým by kroutili hlavou asi nejen v Americe. Očividně to ale funguje, jak dokazují velmi slibné časy.





Britský závodní tým Taz Racing není složen jen z Maluchů, třebaže s nimi Chris Skinner začínal
Červený Maluch patří Chrisi Skinnerovi
S oranžovým jezdí jeho bratr Mark, s šedým dcera Lucy. Ten je poháněn čtyřválcem Toyota, umístěným uprostřed napříč
Bílý Maluch, také s japonským motorem, patří Chrisovu synovi Adamovi
Žlutý Ford Capri také patří do týmu, stejně jako pár dalších amerických i britských aut
Zdroj: Taz Racing
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nejčtenější články
Land Roveru se přestává dařit. V těžkostech se zbavuje 500 lidí, prý jde o „dobrovolné propouštění”
18.7.2025Čekání na zázrak: V evropských přístavech se kupí tisíce aut, která nikdo nechce, exporty se propadají o desítky procent
18.7.2025Honda Civic Type-R se po letošním odepsání může vrátit s „šokujícím” řešení pohonu. Je to jako „u blbejch”
18.7.2025Vstupenka do klubu prestižních strojů Mercedesu nepřežila čistku v nabídce značky, jako ojetina je neskutečně levná
18.7.2025Rusové začali prodávat lidové auto do terénu za 134 tisíc Kč. Vidíte ho celé, na fotkách nic nechybí
19.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva