Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
K mání je auto samotného zakladatele Ferrari, za jeho volant nesměl nikdo jiný
19.2.2020 | Mirek Mazal
Levný kup to rozhodně není, ale kdo může říci, že sedí na stejném sedadle a točí totožným volantem, s nímž zacházel sám velký Enzo Ferrari? Striktně jej mohl používat jen Il Commendatore.
Ferrari 330 America přišlo na trh v roce 1963, už o rok později ale bylo v nabídce nahrazeno modelem 330 GT 2+2 s diskutabilními světlomety rozdělujícími publikum na dva tábory. Přední část provokovala zastánce klasiky, jenže samotnému Enzovi Ferrarimu se líbila. Jistě i proto si předprodukční exemplář s podvozkovým číslem 4085 vybral k osobnímu používání jako své auto pro každý den.
Úvodní exemplář celé modelové řady sloužil svému pánovi zhruba dva roky a je o něm i zmínka v průvodci dějin Ferrari od Leonarda Acerbiho. Pozoruhodné je, že Enzo Ferrari byl na vůz tak fixovaný, že za za volant krémového exempláře nesměl usednout nikdo jiný. To ale platilo jen do chvíle, než byl prodán dealerovi Luigi Chinetti Motors a importován do USA.
Od té doby jej používalo několik dalších majitelů, a to až do roku 1979, kdy dnes sběratelský kus zakotvil u Peta Stetsona. Ten jej vlastnil po řadu dalších let, až loni po rozsáhlé renovaci za 225 tisíc dolarů a servisu za dalších 22 tisíc (dohromady 5,7 milionu Kč) zakotvilo u firmy Daniel Schmitt & Co. Sám Stetson pak firmě dodal doklady potvrzující výjimečnou historii GT včetně dopisu Ferrari z roku 1977 potvrzujícím autenticitu vozu či dobových fotografií z doby jeho vlastnictví.
Oficiální dokumentace z centrály Ferrari dokazuje mimosériové zařazení vozu a jeho používání coby Enzova služebního přibližovadla, což podstatně zvyšuje jeho hodnotu. Auto přitom bylo po prvních 15 let života používáno opravdu pravidelně, a tak jeho motor 4,0 V12 SOHC o výkonu 220 kW (299 koní) má za sebou (na Ferrari) nemalých 108 968 kilometrů, jejichž dopady na stav viditelných částí úspěšně maskuje provedená renovace.
Prodejce dnes za výstavní 330 GT 2+2 doplněné o brožuru i uživatelský manuál s nářadím chce minimálně 495 900 dolarů (11,3 milionu Kč). To není málo, ovšem za pocit pocit ze sezení na místě legendárního Enza s možností svírat stejný volant jako charismatický hybatel automobilového průmyslu 20. století to není zase tak moc. Pro zámožné fanoušky značky to může být neodolatelný kup.




Enzo Ferrari jezdil v prototypu 330 GT 2+2, jak dokumentují i dobové fotografie
Auto existuje dodnes, v bezvadném stavu je k mání za 11,3 milionu Kč
Zdroj: Schmitt
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 3 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1